10 Reacties
één jaar geleden
Ik rookte voor men 1ste zwangerschap ook veel en lang. Ik ben coldturkey gestopt en eerlijk , 2 weken vechten en nadien was de strijd gestreden. Ik had echt iets van , was het eigelijk dat maar? Weet dat de placenta enorm afziet door te roken. Je placenta verkalkt. Je baby krijgt niet meer de nodige zuurstof en voeding. Roken werkt vroeggeboorte in de hand. En dat de stress slechter is voor je baby dan het roken zelf is ook bullshit. Je kindje is afhankelijk van jou, geef het de beste start. Je kan dit! Je bent een sterke vrouw! Ik ben ondertussen al 3 jaar gestopt 🥰
één jaar geleden
Ja zelfde hier jarelang gerookt .. weet sinds vorige week dat ik zwanger ben .. verleiding heel groot.. maar heb alles weggegooid gwn kauwgom! Water en gezond eten en afleiding .. 9 maanden stoppen is echt niks.. als je kijkt wat je er voor terug krijgt.. mooi gezonde baby 🙏🏻 je kan het!
één jaar geleden
Reactie op Maaike C
Ik rookte voor men 1ste zwangerschap ook veel en lang. Ik ben coldturkey ge ...
Klopt inderdaad wel de klik maken om onmiddellijk te stoppen en vol te houden was ook mijn bedoeling en is natuurlijk als maar beter voor de baby, goed dat je dit zelf direct hebt kunnen doen :)) Dankjewel voor de informatie en steun! Dit zal mij zeker helpen om te proberen volhouden!!🩷
één jaar geleden
Reactie op libra95
Ja zelfde hier jarelang gerookt .. weet sinds vorige week dat ik zwanger be ...
Ja kauwgom helpt mij ook enorm dus dat is zeker iets wat ik zal blijven proberen en idd hoe dat je zegt de nodige afleiding zoeken. Dankjewel voor je reactie, dit zal zeker helpen!! 🩷
één jaar geleden
Reactie op Laura Lavigne
Ja kauwgom helpt mij ook enorm dus dat is zeker iets wat ik zal blijven pro ...
Ja zeker echt ik ben een zware roker geweest nu denk ik achja als ik 3 keer 12 weken door kom is mijn kleine er kan ik achter alsnog roken als ik dat wil. Maar tijdens zwangerschap nee ocharme de baby komt goed je kan altijd hier komen praten he
één jaar geleden
Het spijt me maar je moet echt vandaag nog stoppen, het is echt ontzettend slecht voor je baby… gewoon tanden bijten, ik heb het zelf ook gedaan. Laat je niet verleiden door excuses en denk aan je kleintje. Niet gemeen bedoeld hoor maar er is echt geen andere juiste keuze. Weinig roken is nog steeds erg slecht..
één jaar geleden
Ik ben gestopt met nicotine plijsters. Na onderzoek is gebleken dat dit geen kwaad kan voor het kindje. Op deze manier kon ik eerst de gewoonte afleren en daarna de verslavende stof. Ik ging ook nooit stoppen en op deze manier is het direct gelukt bij mij. Maar let op dan mag je geen enkele sigaret roken!
één jaar geleden
Iemand die ik ken is haar hele zwangerschap blijven roken en haar kindje heeft nu 3j later duidelijk op veel vlakken achterstand tov andere kindjes. Maar ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is om te stoppen. Hopelijk vind je de juiste hulp/motivatie. Heel veel succes ermee in ieder geval! En proficiat met je zwangerschap ☺️
één jaar geleden
Ik heb zelf ook gerookt tot 5 weken zwangerschap, sinds vorige week cold turkey gestopt met inderdaad continu kauwgom in mijn mond. Ik hoop maar dat dit geen gevolgen heeft dat ik in het begin nog wel gerookt heb.
één jaar geleden
Reactie op MommyToBe_Augustus
Ik heb zelf ook gerookt tot 5 weken zwangerschap, sinds vorige week cold tu ...
Ik was pas 6.5 weken toen ik wist ik zwanger was van men eerste zoontje, toen ook meteen gestopt. Hij heeft er niets aan overgehouden. Je moet je niet schuldig of slecht voelen. Je bent gestopt nu en dat telt ☺️