7 Reacties
7 maanden geleden
Net nog naar Marokko gevlogen (4uurtjes ongeveer) en was meer dan prima te doen. Ik ben wel niet super groot. Kan me inbeelden als je wat groter bent, het moeilijker is. Misschien wel even een stoel bij het gangpad nemen. Is handig voor de toilet bezoekjes 😅 ik ga rond 26 weken nog naar Mexico vliegen (10u)
7 maanden geleden
Wij zijn net op reis geweest (vlucht van 4:15 uur) ik moet zeggen dat het heel goed meeviel. De reis was van 21-22 weken zwangerschap ongeveer. Ik moet niet onnodig veel naar het toilet en ook op het vliegtuig geen last van vocht ofzo gekregen. Ik drink wel standaard veel water en heb dat nu ook gedaan.
Het enige waar ik echt op heb gelet (afhankelijk van je bestemming) geen rauwe groenten op restaurant te nemen en altijd drinken te vragen zonder ijsblokjes. Ik heb ook alles met flessenwater gedaan (tanden poetsen, koffie zetten, ..) de reis zelf vond ik wel pittig, veel wandelen en alles te voet doen waarbij alles bergop of -af was. Ik kreeg dan ook wat last van mijn heupen/bekken. Maar dat is weer over door rustig aan te doen :-) hopelijk kan jij ook genieten van je reis, veel plezier!
7 maanden geleden
Ik heb het net gedaan op 24 weken. Persoonlijk geen enkel probleem mee gehad. Het enige is dat je je bagage natuurlijk niet zelf kan gaan tillen. Rollen met de trolley heb ik wel gedaan, maar niet opgetild.
Verder is het me wel goed bevallen. De baby bewoog tijdens het opstijgen en landen. Hij zal het dus ook gevoeld hebben. Tijdens de vakantie heeft hij meer dan gewoonlijk bewogen en was hij volgens mij gewoon happy dat mama ook eens even kon rusten 😊.
Ik heb ook veel rugklachten (bekkeninstab., geknelde zenuw…) en ben chronisch ziek. Toch voelde ik me beter op vakantie. We hebben wel minder uitstappen gedaan dan we gewend zijn. We focusten op de rust.
Veel plezier mocht je kiezen om te reizen!
7 maanden geleden
Wij zijn ook net op reis geweest. Vlucht van 3u. Was 26 weken toen.
Normaal gezien rijden we zelf naar de de luchthaven maar we hebben ons nu laten voeren.
Ging heel vlot. Gynaecoloog heeft een “fit to fly” attest gegeven.
Maar er werd niet naar gevraagd.
Bij instappen heb ik een “seatbelt extender” gevraagd om zeker te zijn dat het vlot rond mijn buik ging. (Ben van nature al wat zwaarder)
We kozen voor een plaatsje aan het gangpad en we hebben tot de laatste gewacht om te boarden.
Op locatie zelf hebben we het rustig aan gedaan en de transfer van de luchthaven naar hotel was geregeld. Je voelt zelf aan wat lukt en wat niet. 😉
Veel plezier en succes 😊
7 maanden geleden
Wij komen net terug van Tenerife (4u40 vliegen). Ik ben vetrokken op 22weken en terug gekomen met 23weken. Alles is prima verlopen. Ik had een steunpanty aan voor de bloedsomloop, dronk tijdens de vlucht veel water, stond regelmatig eens recht en maakte enkele keren mijn wandeling naar het toilet. In Tenerife zelf at ik geen rauwe groenten en ik vroeg drinken zonder ijsblokjes. Overdag lagen wij rustig aan het zwembad en in de avond maakte wij onze wandelingen naar de stadjes en aventoe eens een drank/toilet stopje.