Hoi mama's. Ons zoontje is pas 12 weken oud. Hij was steeds een goed slapertje 's nachts. Zo sliep hij al aan een zestal weken telkens tot 5u/5u30 à 6u/6u30. De laatste 5 nachten merken we echter precies een terugval. Hij slaapt vlot in, maar wordt op 1u30/2u al terug wakker. We kunnen hem met wat sussen wel opnieuw laten inslapen en dan slaapt hij nog tot 3u30/4u. Langer lukt hem echter niet meer... Na zijn nachtvoeding valt hij weer in slaap, maar slaapt nog hoogstens een uurtje, dus is weer wakker rond 6u. Het valt ons op dat hij veel onrustiger is in zijn slaap (veel draaien, wriemelen, geluiden maken, plots schreeuwen in zijn slaap,...). Hij heeft ook echt veel honger dan, hoewel hij telkens nog een volle fles opdrinkt voor het slapengaan. Overdag slaapt hij erg weinig, enkel hele korte dutjes (hazenslaapjes). Ik las al iets over slaapregressie, wat wel past bij ons verhaal, maar de eerste slaapregressie vindt plaats rond 4 maanden en ons zoontje is volgende week pas 3 maanden, dus dat zal het dan wel niet zijn...
Nog iemand die dit herkent? Aan wat zou het kunnen liggen? Hoort dit bij een sprongetje (want dat kan wel rond deze periode als ik me niet vergis)? Iemand tips hoe we dit kunnen aanpakken? Of zou dit iets zijn dat vanzelf terug stabiliseert?
Ook nog even dit: ik weet dat de nachten ondanks deze terugval nog steeds behoorlijk mooi zijn en dat sommige mama's een gat in de lucht zouden springen met zo'n nachten, maar omdat wij het niet zo gewoon zijn van ons zoontje, wil ik toch even bij jullie aftoetsen of dit herkenbaar is en of iemand advies heeft. Want in de eerste plaats niet fijn voor ons zoontje zelf als hij zo onrustig slaapt...
Alvast bedankt!