13 Reacties
5 maanden geleden
Ik ben ingeleid en ik heb vanalles gedaan.
Het bad was het meest aangename dat ik gedaan had.
Maar een inleiding duurt over het algemen langer en is heviger. Heb uiteindelijk toch een epu genomen na 7u afzien.
Nu ga toch terug proberen zonder epu.
En het bad omdat ik zoals bij mijn dochter eigelijk alles wil meemaken.
Opvangen doe ik samen met mijn partner..
En puffen puffen puffen. En kermen 🤣
5 maanden geleden
Reactie op diny824
Ik ben ingeleid en ik heb vanalles gedaan.
Het bad was het meest aangenam ...
Oei langer ? Hier alvast niet 🙈 mijn 2 bevallingen extreem snel... Zo snel dat ik niet kon volgen!
Ik moest direct epidurale dus ik mocht het bed niet meer uit... Wat langs ene kant jammer was , maar aangezien het zo snel ging was het wel de beste keuze om mij niet meer te laten lopen of bad.
Mag je niet in dat bad bevallen? Lijkt me wel comfortabeler 😂
5 maanden geleden
Mijn grootste verlangen is om zonder epidurale te bevallen. Of het me gaat lukken, weet ik natuurlijk niet, maar mentaal ben ik er klaar voor. Ik heb me voorbereid met de nodige oefeningen en ademhalingstechnieken. Hopelijk slaag ik erin, want ik ben enorm bang voor die epidurale.
Ik luister vaak naar positieve verhalen van mensen die zonder epidurale zijn bevallen. Het is mogelijk; ons lichaam is ervoor gemaakt! Zolang er geen medische noodzaak is, ga ik ervoor.
5 maanden geleden
Reactie op opaarde
Mijn grootste verlangen is om zonder epidurale te bevallen. Of het me gaat ...
Ja idd! Ermee ik nu ook zo twijfel..
Ik kan het idd ook altijd gewoon proberen he. Epi is niet zo super leuk voor te laten zetten 😅 en tijdens de persweeën heb ik volgens mij alles toch gevoeld want wauw dat deed geen deugd 🙈
Enkel tijdens de gewone weeën voelde ik helemaal niets dus dat was wel comfortabeler.. maar aangezien het zo snel gaat.. denk ik dat zonder ook wel zou lukken.
Maja de schrik blijft er een beetje inzitten zeker omdat het anders zal zijn. ☺️
MOD
5 maanden geleden
Hier eerste keer bevallen met epidraal en idd de weeën zijn heviger dan anders en bevalling duurt langer ook.
Bij mijn 2de ben ik pas binnen gegaan een 9,5cm en vroegen ook voor epidraal maar was al te laat..is al even geleden maar ging heel vlot en weet gewoon nog dat ik aan het puffen was 🙈
Eerste bevalling duurde 5h en tweede maar 1h dus bang dat ik het ziekenhuis nu niet zo halen 🙈
5 maanden geleden
Ik wil ook bevallen zonder epidurale. Er zijn natuurlijke middeltjes die je kan eten en drinken om de pijn te bestrijden en de bevalling vlotter te laten verlopen. Eet vanaf 34 weken 6 dadels per dag, dat maakt de uterus en het geboortekanaal soepeler. Je kan ook thee drinken van de bladeren van rode framboos. Deze thee staat er bekend om dat ze de pijn verlicht en de bevalling zelf duurt ook minder lang. Je mag hiervan 2-4 kopjes per dag drinken vanaf de zesde maand.
5 maanden geleden
Hier vorige zwangerschap ook ingeleid door overtijd gaan. En bevalling heeft toch langer dan 10 uur geduurd, hij zat er blijkbaar veel te goed en was zelf nog niet ingedaald, Maar bij mij werd epidurale een beetje verplicht omdat ik zo jong was. En daar heb ik tot heden nog spijt van. Had liever even kunnen rondlopen omdat het toch wel lang duurde vooraleer ik opening kreeg. En op een later moment zelf om epidurale willen vragen. Maar wat gebeurd is is gebeurd.
Nu ga ik waarschijnlijk terug worden ingeleid maar dan vroeger omdat mijn bekkenpijn niet meer te houden is. En ik snachts huil en schreeuw van de pijn als ik moet draaien omdat ik een kramp krijg of moet opstaan om te plassen.
En ik heb echt een hoge pijngrens maar tis is niet meer vol te houden.
Dus ik ga beginnen zonder epidurale en nu pas echt vragen als ik het zelf wil.
Maar ik ben ook een beetje bang omdat ik de vorige keer na mijn epidurale echt veel last ben blijven hebben op de plek waar die is geplaatst.
Dus deze bevalling ben ik de baas over mijn lichaam, of ik nu zonder of met epi of ze nu een keizersnede moeten uitvoeren, het blijft natuurlijk he, wij hebben bijna 9 maanden dat kleintje met alle liefde laten groeien in ons lichaam. Dus hoe hij geboren wordt maakt me niet uit. Zolang ik maar kan beslissen over hoe en wat.
😘
5 maanden geleden
Ik ga als alles goed gaat voor een thuisbevalling en dus sowieso geen epidurale. Er zal een bevallingsbad staan dus het warme water zal al wat van de pijn kunnen opvangen. Ik heb ook yoga gevolgd en een zwangerschapscursus waarin ik technieken heb geleerd waarmee je de pijn kan opvangen, vooral houdingen en ademhalingstechnieken. Wat ik vooral heb onthouden hieruit is dat stress en je spieren opspannen, de pijn veel erger maken. Dus je kan je het best gewoon proberen te ontspannen... Ik ga dus mijn huis vol kaarsjes zetten, rustige muziek opzetten, vers fruit klaarleggen, etc... ☺️ En inderdaad dadels eten, perineummassage,... het kan maar helpen denk ik dan. Ik probeer er met een positieve mindset in te gaan, ons lichaam is ervoor gemaakt tenslotte tenzij er een medische uitzondering zich voordoet natuurlijk. 💖
5 maanden geleden
Reactie op Bebecoco
Ik ga als alles goed gaat voor een thuisbevalling en dus sowieso geen epidu ...
idem hierzo 🙋🏼♀️
5 maanden geleden
Reactie op Bebecoco
Oh! Ik ben hier nog niemand tegengekomen die het ook gaat doen... Zo mooi, ...
ik ook niet. we gaan dat goed doen! geniet ervan !
5 maanden geleden
Reactie op Annelies-W
Ik wil ook bevallen zonder epidurale. Er zijn natuurlijke middeltjes die je ...
Ik zou toch oppassen met vanaf 6 maanden te drinken en zeker met dit als tip te geven aan andere zwangeren. Dit doe je best in overleg met je vroedvrouw/verloskundige. Het kan namelijk de bevalling opwekken (te vroeg) ik ga het pas vanaf week 37 drinken.
Bijkomend een tip: een houten kam in de hand nemen. Door de pinnetjes in je hand te knijpen zou de acupressuur voor natuurlijke pijnstilling kunnen zorgen.
5 maanden geleden
Reactie op Bebecoco
Ik ga als alles goed gaat voor een thuisbevalling en dus sowieso geen epidu ...
Ik ga ook voor een thuisbevalling. mijn zoon is 2j geleden geboren zonder epidurale, dus mijn lichaam heeft het al eens bewezen dat ik het aankan.