8 Reacties

4 maanden geleden

Ja hier 39+2 al 2x gevoeld voor ontsluiting telkens wel wat ongemak (pijn gevoeld)

4 maanden geleden

Inderdaad deugd doet dit zeker niet. Bij mij hebben ze op 1 cm mijn vliezen gebroken toen ik moest bevallen. Ik kan je verzekeren. Dat was een hel ten opzichte als ze gewoon voelen voor de ontsluiting. Hangt er ook vanaf wie je hebt. De vroedvrouwen zijn iets zachter. De gynaecologen zijn al gauw wat bruut. 😊

4 maanden geleden

Ik heb het zelf niet als pijnlijk ervaren

4 maanden geleden

Ik had me voorbereid op pijn omdat iedereen zei dat het hoogst ongemakkelijk was en toen de dokter al begon met: je kan straks of morgen bloedverlies ervaren. Maar eigenlijk viel dat best mee! Aangenaam is anders natuurlijk, in zo’n klinische setting naar binnen. Ik denk ook wel dat het veel afhangt van de bruutheid van de dokter, ja.

4 maanden geleden

Bij mij deed dat ook heel veel zeer. En vliezen breken ook inderdaad. Ze deden echt wel hun best mij geen pijn te doen maar ik ben daar al wat gevoeliger voor. Het kan wel helpen vuisten onder je billen te leggen zodat je daar wat meer ontspant of zo. Dat zeiden ze tegen mij. En goed blijven ademen.

4 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Was zelf ook wel nerveus dus wss daardoor dat het nog erger werd. Volgende keer probeer ik meer te ontspannen. En bedankt voor de tip om je vuisten onder je billen te leggen

MOD

4 maanden geleden

Reactie op lizzie1234

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Was zelf ook wel nerveus dus wss daa ...
Veel succes! Hier zei de gynaecoloog zelf doe maar de vuisten onder je poep tijdens het voelen maar heb me altijd afgevraagd waarom dit was 🙈

3 maanden geleden

Wat mij hielp was mn ogen toedoen en alles loslaten, je spieren compleet ontspannen, maar dan nog voel je het wel