20 Reacties

4 maanden geleden

Ons kindje werd 3,6 geschat vorige week op 36 weken. Inleiding staat gepland over 1,5 week, maar ik moet binnen 2 dagen nog eens op controle ter controle van het gewicht zodat ze eventueel de inleiding vervroegen.

4 maanden geleden

Hey Héél herkenbaar.. . Ik ben ook tot 41+1 gegaan en afgelopen zaterdag op een natuurlijke manier bevallen van ons zoontje. Als ik je één tip kan geven -en ik weet dat het verschrikkelijk moeilijk is en het een slopende onzekerheid is- maar probeer echt gewoon te ontspannen en het op je af te laten komen. Wat mij hielp was even de cijfers er rond bekijken en daarin zie je dat het zeker bij een eerste kindje héél normaal is om over de 40w te gaan. Het is ook maar een gefokte datum uiteindelijk, daarom spreken sommige vroedvrouwen liever over een uitgetekende termijn van 40 tot 42 weken. Je kindje heeft dus nog genoeg tijd om zich klaar te maken. Eens de baby er klaar voor is zal het op het perfecte moment geboren worden. Laat je vooral niet gek maken, een inleiding is pas nodig vanaf 42 weken (op voorwaarde dat de baby nog goed zit in de buik natuurlijk, gezonde placenta, vruchtwater etc..) Na de 40w gaat de groei van je kindje ook wat trager dus dat valt allemaal best wel mee. Die van mij was geschat op 3.7kg op 40weken en uiteindelijk een dikke week later geboren met 3.8kg :) No worries, u got this mama 💛

4 maanden geleden

Reactie op Bebecoco

Hey Héél herkenbaar.. . Ik ben ook tot 41+1 gegaan en afgelopen zaterdag o ...
Wat bij mij geholpen heeft om de bevalling in gang te zetten is 3 koppen frambozenbladthee + vrouwenmantelthee per dag drinken (had deze tip gekregen en 2 dagen later was het zover 😄) en een bezoekje bij de chiropractor een dag voor de bevalling begon deed ook wonderen. Blijkbaar zat er een ligament vast waardoor de baby niet dé goede houding kon aannemen en eens dat "gefixt" was is het snel begonnen... Ik weet niet van waar je bent, maar ik ben naar Belly Balance geweest in Oost-Vlaanderen. Heel veel succes!

4 maanden geleden

Reactie op Bebecoco

Hey Héél herkenbaar.. . Ik ben ook tot 41+1 gegaan en afgelopen zaterdag o ...
Een gegokte datum haha oeps 😂

4 maanden geleden

Reactie op Bebecoco

Wat bij mij geholpen heeft om de bevalling in gang te zetten is 3 koppen fr ...
Dankjewel! Frambozenbladthee drink ik nu al zo’n 2 weken 2-3 kopjes per dag! Maar ik heb morgen weer controle dus hopelijk kunnen ze dan nog iets voor mij doen. Chiropractor kan ik ook misschien naar vragen :)

4 maanden geleden

Reactie op Elise2800

Dankjewel! Frambozenbladthee drink ik nu al zo’n 2 weken 2-3 kopjes per dag ...
Komt sowieso goed, heel veel succes!

4 maanden geleden

Inleiden heb ik met mijn dochter besloten omdat ik niet meer kon. Ik was 40+3 en stond zo dik van het vocht dat ik niet meer kon lopen van de pijn nog deftig kleren kon aandoen en zo goed als niet sliep. Dat was mijn reden voor het inleiden toen. (Zomer 2022 was toen 35° en meer) Ik ben nu zo goed als 39w zwanger en zou als het mogelijk is niet opnieuw willen doen. Zolang het geen "problemen" geeft voor u de baby of bevalling zou ik doen wat voor jou het beste voelt. En wat de omstaanders betreft. Is er maar 1 simpel antwoorde dat je kan geven zonder al te veel commentaar te krijgen "Als zij wil komen komt ze" Bij ons moeten ze zowiezo wachten met bezoek tot ik thuis ben en gesetteld. Geen bezoek in het ziekenhuis Geen bezoek de eerste dag van thuiskomst. Ookal staat iedereen te trappelen. Beetje hard misschien maar zo met mijn dochter gedaan zou het nu ook zo doen met mijn zoon. Mijn rust zijn rust en rust voor mijn gezin gaat voor mij voor dan iedereen die persé de baby wil zien Ze hebben 9 maanden kunnen wachten die paar dagen maken het verschil niet voor de omstaanders enkel voor uw gezin 🙃

MOD

4 maanden geleden

Ik ben vandaag 40w zwanger en moest deze morgen aan de monitor, die was goed en ze zeiden vanaf 40w dat ik om de 2d naar het ziekenhuis moest doordat de placenta ook minder goed zou werken. Mentaal en lichamelijk heb ik het zwaar en had gevraagd voor inleiding. Morgenvroeg om 6h moet ik terug voor inleiding..gewoon aangeven dat het niet meer kan. Komt vast goed 😘 heel veel succes!

4 maanden geleden

Reactie op Rnnuo

Ik ben vandaag 40w zwanger en moest deze morgen aan de monitor, die was go ...
Oh dat is wel vaker dan ik! Ik had nu afgelopen vrijdag monitor en morgen weer, dan ben ik 40+5. Ze zeiden wel dat ze dan gingen kijken naar ontsluiting en dergelijke. Ik had met 38 weken wel al 1.5 cm dus ben benieuwd!

4 maanden geleden

Ik ben vandaag 40+1, vrijdag aan de monitor geweest en vandaag opnieuw. Ontsluiting was wat toegenomen en baarmoederhals was verweekt. Ze heeft mij nu opnieuw ingepland voor donderdag moest de baby nog niet vanzelf gekomen zijn. Dan gaat ze ook bespreken hoe of wat moest het nodig zijn of eventueel strippen die donderdag. Ik heb haar aangegeven dat zolang ik mij goed voel het voor mij gewoon oké is gelijk het nu is, en ze geeft ook aan dat het zeker tot 10 dagen langer mag duren dus dat het idd geen probleem is om overtijd te gaan Lang zal het niet meer duren ga ik dus vanuit en tot die tijd nog lekker even rusten en ontspannen ☺️

MOD

4 maanden geleden

Reactie op Elise2800

Oh dat is wel vaker dan ik! Ik had nu afgelopen vrijdag monitor en morgen w ...
Spannend 🤞 hopelijk komt de baby snel 😘

4 maanden geleden

Update: Ik ben nu 40+5 en vandaag gestript geweest. Dat was wel pijnlijk vond ik, voelde als heftige menstruatie krampen, ik moest wel echt goed blijven ademen. Nu hopen dat het wat gaat doen en anders wordt ik donderdag ingeleid.

4 maanden geleden

Reactie op Elise2800

Update: Ik ben nu 40+5 en vandaag gestript geweest. Dat was wel pijnlijk v ...
Ik duim voor je!

MOD

4 maanden geleden

Reactie op Elise2800

Update: Ik ben nu 40+5 en vandaag gestript geweest. Dat was wel pijnlijk v ...
Succes!

4 maanden geleden

Reactie op shani93

Ik ben vandaag 40+1, vrijdag aan de monitor geweest en vandaag opnieuw. O ...
Jaaa groot gelijk! Zo lang jij de zwangerschap nog aan kan en je goed voelt en de baby nog gezond is in de buik, neem lekker jullie tijd 🥰 de baby heeft de tijd tot 42w zelfs. Tussen 41w en 42w komen 70% van de baby's nog vanzelf. Dus als je graag wil afwachten tot de baby vanzelf komt, sta gerust op je strepen. 10 dagen wordt gezegd door veel het ziekenhuizen maar jij mag gerust langer wachten. Ik deed het ook en de baby kwam vanzelf de dag nadat ze mij wouden inleiden... De baby komt op het perfecte moment 💖

4 maanden geleden

Reactie op Bebecoco

Jaaa groot gelijk! Zo lang jij de zwangerschap nog aan kan en je goed voel ...
Proficiat!!

4 maanden geleden

Reactie op Evelienvk52

Proficiat!!
Dankjewel 😊

4 maanden geleden

Reactie op Bebecoco

Jaaa groot gelijk! Zo lang jij de zwangerschap nog aan kan en je goed voel ...
Blij dit te lezen! Sommige begrijpen mij dus niet merk ik dat ik gewoon geduld heb 🤭 gisteren op controle opnieuw geweest en de gynaecoloog gaf nu zelf ook aan van ik merk dat je gewoon zo lang mogelijk wil wachten en daar is niets mis mee. Dus ben blij dat ze mij niet pusht in eender wat 😄 Proficiat met jou kindje! 🫶🏼

4 maanden geleden

Reactie op shani93

Blij dit te lezen! Sommige begrijpen mij dus niet merk ik dat ik gewoon ged ...
Oh amai da's wel heel fijn van je gyneacoloog! Zo zou het moeten ook 😊 Bij mij werd het dus wel gepusht langs alle kanten en merk precies op dat dat bij velen zo gebeurt waardoor je het gevoel krijgt dat er iets mis is, je onzeker wordt... Wat jammer is en nergens voor nodig is. Dankjewel! Jij veel succes met de bevalling binnenkort 🧡

4 maanden geleden

Ik ben inmiddels bevallen via inleiding op 41 weken, maar omdat ik al 4 cm ontsluiting had hebben ze in principe alleen mijn vliezen moeten breken. Ik kreeg toen wel hele heftige weeën en heb om een epidurale gevraagd. Toen viel het wat stil dus moest ik wat bij krijgen, maar uiteindelijk is ze na 10 uur geboren.