11 Reacties
2 maanden geleden
Hoi mama! Ik zou in jouw plaats waarschijnlijk even hard panikeren! Klinkt allemaal heel erg eng! Bij een eerste kindje weet je helemaal niet wat of hoe..
ik ben helemaal geen dokter of professional dus ik denk dat je best naar hen luistert, en naar je eigen buikgevoel. Meestal zit dat wel juist. Door ervaring met men kindjes weet ik dat kindjes sneller kunnen opwarmen door zich druk te maken of door een huilbui. Dan kan de temperatuur snel stijgen. Ik zou de temperatuur wel steeds in de poep meten omdat daar de temperatuur constanter is als onder de oksel van een bewegende baby.
Je zou ook je vroedvrouw eens kunnen bellen. Ook zij kan je misschien goeie raad geven daar op vakantie.
Daarnaast zit de piek van de krampjes wel echt tussen de 6 en de 8 weken.. dus misschien heeft jullie kindje hier in de avond wel veel last van. Maar veel kindjes hebben het wel beetje moeilijker in de avond en dit uit zich door meer te willen drinken, moeilijker een dutje te doen, huilbuien..
ik denk dat je nu zowizo al heel goed bezig bent! 🧡 ik zou een pijnstiller geven als je denkt dat ze pijn of koorts heeft.
2 maanden geleden
In het ziekenhuis kunnen ze ook niet meer doen dan iets tegen de koorts geven dus ik denk dat je voorlopig ook niet veel meer kan doen.
Heeft ze al lang koorts?
Bij te veel twijfel kan je mss je eigen arts morgen proberen te contacteren?
2 maanden geleden
Ik zou u kindje inbakeren bij krampjes en met opgetrokken beentjes?
Warmte leggen op het buikje en proberen laten tutten op een tut.
Tot hier toe bij onze zoon 2X tutje genomen voor de rest pakt onze zoon geen tut.
Op je arm leggen met het hoofdje naar beneden, hoofd op je hand of richting je elleboog.
Je kindje met haar rug recht zetten tegen je borst en met de poep op je handen zetten kniën omhoog en rondwandelen.
Je kan ook mama natura gaan halen als ze dat daar hebben. Dat werkt ook egt goed.
Zolang er geen koorts is boven de 40°,
en terug zakt met perdolan moet je je opzich niet te druk maken.
Als ze blijft drinken ist oké
Eet ze ist ook dik oké.
Vanaf dat ze stopt met eten maar wel blijft drinken ist oke.
Als ze stopt met drinken en eten dan is er een alarmbel.
Jij zelf met de BV heel erg veel water drinken en kijken naar wat je eet.
Ik hoop dat je hiet iets mee bent 😉
2 maanden geleden
Reactie op Elca
Hoi mama! Ik zou in jouw plaats waarschijnlijk even hard panikeren! Klinkt ...
Hey Elca,
het was echt schrikken en het doet me goed om te lezen dat het geen abnormale situatie is wat ik mee maak.
dankje voor je berichtje.
het gaat nu stukken beter met haar en mama is een stuk geruster 🌸🩷
2 maanden geleden
Reactie op diny824
Ik zou u kindje inbakeren bij krampjes en met opgetrokken beentjes?
Warmte ...
Hey Diny,
alle stappen hier onder had ik inderdaad al geprobeert.
soms ben je gewoon ten einde raad. en vooral als het de eerste keer is 🥹
Na 2x een goed gevulde luier ,had ze eigenlijk niks meer.
Mama natura ken ik niet maar als ik terug ben ga ik er eens achter horen.
merci voor de tips! 🌸😊
2 maanden geleden
Super eng ook om dit alles in een ander land mee te maken.
Ik ben blij om te horen dat het weer beter gaat met jullie 🥰
Probeer nog een beetje van jullie laatste dagen te ontspannen en neem maar wat zon mee 😅
2 maanden geleden
Heeey ! Ons dochtertje was 2 maand toen ze ook plots koorts had. Ben toen ook naart spoed gegaan op doorverwijzing van de huisarts.. Omdat ze zeggen onder de 3 maand met koorts naar de dokter.
Hebben meteen bloed getrokken ,urine onderzocht en ruggemergpunctie gedaan ( omdat ik gbs had bij de bevalling)
Wij zijn 3 dagen moeten daar blijven om preventief antibiotica te krijgen. In het bloed zagen ze verhoogde infectiewaardes.
Ze hebben dan het bloed op kweek gezet om bacteriele infectie uit te sluiten na 3 dagen hadden we het resultaat. Geen bacterie wel een virus.
Hoe het zeker in de gaten. En als ze feller koorts krijgt zeker terug gaan..
Wij meten ook in de poep, deden ze hier in hasselt in het ziekenhuis ook.