11 Reacties
2 maanden geleden
Hoi mama! Ik zou in jouw plaats waarschijnlijk even hard panikeren! Klinkt allemaal heel erg eng! Bij een eerste kindje weet je helemaal niet wat of hoe..
ik ben helemaal geen dokter of professional dus ik denk dat je best naar hen luistert, en naar je eigen buikgevoel. Meestal zit dat wel juist. Door ervaring met men kindjes weet ik dat kindjes sneller kunnen opwarmen door zich druk te maken of door een huilbui. Dan kan de temperatuur snel stijgen. Ik zou de temperatuur wel steeds in de poep meten omdat daar de temperatuur constanter is als onder de oksel van een bewegende baby.
Je zou ook je vroedvrouw eens kunnen bellen. Ook zij kan je misschien goeie raad geven daar op vakantie.
Daarnaast zit de piek van de krampjes wel echt tussen de 6 en de 8 weken.. dus misschien heeft jullie kindje hier in de avond wel veel last van. Maar veel kindjes hebben het wel beetje moeilijker in de avond en dit uit zich door meer te willen drinken, moeilijker een dutje te doen, huilbuien..
ik denk dat je nu zowizo al heel goed bezig bent! 🧡 ik zou een pijnstiller geven als je denkt dat ze pijn of koorts heeft.
2 maanden geleden
In het ziekenhuis kunnen ze ook niet meer doen dan iets tegen de koorts geven dus ik denk dat je voorlopig ook niet veel meer kan doen.
Heeft ze al lang koorts?
Bij te veel twijfel kan je mss je eigen arts morgen proberen te contacteren?
2 maanden geleden
Ik zou u kindje inbakeren bij krampjes en met opgetrokken beentjes?
Warmte leggen op het buikje en proberen laten tutten op een tut.
Tot hier toe bij onze zoon 2X tutje genomen voor de rest pakt onze zoon geen tut.
Op je arm leggen met het hoofdje naar beneden, hoofd op je hand of richting je elleboog.
Je kindje met haar rug recht zetten tegen je borst en met de poep op je handen zetten kniën omhoog en rondwandelen.
Je kan ook mama natura gaan halen als ze dat daar hebben. Dat werkt ook egt goed.
Zolang er geen koorts is boven de 40°,