30 Reacties

4 maanden geleden

De gynaecoloog vertelde mij maandag (38 +1) ook dat ik 2cm ontsluiting heb😁

4 maanden geleden

Hier (35+2 )en maandag bij de vroedvrouw ontdekt dat we om 1cm zitten. Maar ik zelf ,nergens last van buiten een wat trekkerig gevoel in onderbuik. Vroedvrouw zei ook wel dat ik de 40 weken niet zal halen, dus heel spannend 😁

4 maanden geleden

Reactie op eline2003

De gynaecoloog vertelde mij maandag (38 +1) ook dat ik 2cm ontsluiting heb� ...
En jij zelf iets gevoeld? Heeft ze bij jou iets gezegd hoe snel dit kan evolueren?

4 maanden geleden

Reactie op Jeya2823

Hier (35+2 )en maandag bij de vroedvrouw ontdekt dat we om 1cm zitten. Maar ...
Goooh idd spannend! Zeggen ze bij mij ook sinds de 36w controle, benieuwd of ze gelijk zullen hebben of niet!

4 maanden geleden

Reactie op KimberlyV212

En jij zelf iets gevoeld? Heeft ze bij jou iets gezegd hoe snel dit kan evo ...
Ik heb 2x even krampen gehad dus ik ga er vanuit dat dat daarmee te maken had(op dat moment dacht ik gewoon dat ik weer teveel van mijn lichaam aan het vragen was 🫣), het enige wat mijn gynaecoloog zei was dat die ontsluiting normaal was vanaf een paar weken voor de uitgerekende datum en dus niet perce een teken was van hoe snel het kan gaan

4 maanden geleden

Reactie op KimberlyV212

Goooh idd spannend! Zeggen ze bij mij ook sinds de 36w controle, benieuwd o ...
Ja ik ook wel. Heb wel last van hoge bloeddruk en neem daar nu medicatie voor om deze onder controle te houden anders zou de kans erin bestaan dat ze het binnen 2 weken gaan inleiden en zou dit absoluut willen vermijden omdat ik wil dat ze vanzelf komt wanneer zij er klaar voor is.

4 maanden geleden

Hier vandaag op 36w2 nog maar 2cm verstrijking maar wel al 1,5cm ontsluiting. Wij hebben onze agenda al hierop aangepast. Was wel even schrikken.

4 maanden geleden

Reactie op eline2003

Ik heb 2x even krampen gehad dus ik ga er vanuit dat dat daarmee te maken h ...
Pff ja bij de ene komt de bevalling wel snel na die 2cm en iemand anders kan er nog 2 weken mee rondlopen 🤷🏼‍♀️ Mochten die volgende cm's even onopgemerkt gaan, zou wel aangenaam zijn he 🫣

4 maanden geleden

Reactie op Jeya2823

Ja ik ook wel. Heb wel last van hoge bloeddruk en neem daar nu medicatie vo ...
Snap ik! Ben van hetzelfde idee, hoe lastig deze laatste loodjes ook zijn 😊

4 maanden geleden

Hier baarmoederhals van 7mm en 1cm sinds 34+5, ging ook te vroeg bevallen volgens de gynaecoloog. Daarna geen baarmoederhals meer en 2cm opening op 35+3, opgenomen in het ziekenhuis en longrijpers gekregen, ook met de boodschap dat het nu echt wel voor ieder moment kon zijn. Ondertussen 36+5 en nog geen baby te bespeuren🤷🏻‍♀️

4 maanden geleden

Bij mijn eerste liep ik vanaf 37 welen rond met 2 cm ontsluiting, uiteindelijk bevallen op 40 +4 (binnen gegaan in kliniek met 4cm). Nu had ik op 37 weken 1 cm, zit al van 32 weken thuis wegens verkorte baarmoederhals en intense voorweeen. Nu 38+3 en wacht af🙏🏼

4 maanden geleden

Hier nu 38+4 en afgelopen dinsdag op 38+2 had ik 1cm ontsluiting hier denken we (mijn moeder, broertje en ik) dat het voor dit weekend gaat zijn/ten laatste volgende woensdag (39+3)

4 maanden geleden

Ik had bij m'n eerste dochter op het einde 3 CM en bij m'n 2e dochter liep ik de laatste weken rond met 4cm.. Nu andere gynaecoloog en heeft er niets van laten vallen.. dus ben wel benieuwd.. maar aangezien ze enorm gedaald is veronderstel ik dat er deze keer ook wel wat opening is 😅 Allez ik hoop dat toch 😂

4 maanden geleden

Reactie op nahlie

Ik had bij m'n eerste dochter op het einde 3 CM en bij m'n 2e dochter liep ...
Controleren ze dat niet standaard dan?

4 maanden geleden

Reactie op KimberlyV212

Controleren ze dat niet standaard dan?
Ik dacht van wel maar nu dus niet 😅 Andere gyn andere methode mss ? Of mss uit schrik iets in gang te zetten met het kijken

4 maanden geleden

Reactie op nahlie

Ik dacht van wel maar nu dus niet 😅 Andere gyn andere methode mss ? Of ms ...
Hoe ver ben je? Mijn vroedvrouw wou ook niet kijken, om infecties te vermijden, maar mn gynaecoloog zal vanaf nu wel wekelijks controleren...

4 maanden geleden

Reactie op KimberlyV212

Hoe ver ben je? Mijn vroedvrouw wou ook niet kijken, om infecties te vermij ...
37+1 van ons 3e ( mijn 2 andere bevallingen gingen ook enorm snel mss ermee dat ze niets willen triggeren ? )

4 maanden geleden

Reactie op nahlie

37+1 van ons 3e ( mijn 2 andere bevallingen gingen ook enorm snel mss erm ...
Amai ik ben nieuwsgierig in jouw plaats 😁 Hopelijk even vlotte bevalling deze keer!

4 maanden geleden

Reactie op KimberlyV212

Amai ik ben nieuwsgierig in jouw plaats 😁 Hopelijk even vlotte bevalling d ...
Bij de 2 vorige ben ik ingeleid en deze keer laten ze de natuur doen.. dus ik ben ook heel nieuwsgierig 😅 of dat weer zo vlot mag gaan 😂🙏🏼

4 maanden geleden

Kan je gewoon aan de vroedvrouw vragen of ze wil kijken of er ontsluiting is?