8 Reacties
één maand geleden
Helaba ,
Onze huisarts heeft ook de capsules voorgeschreven. Heb het ook besproken met de kinderarts en zij raadde ook de capsules aan omdat de siroop blijkbaar vies smaakt. 😅
Voor haar gewicht geven wij de helft van de bolletjes (+/- 5mg). We doen dat op haar tutje samen met polisilane gel (hoeft niet perse) en dat zuigt ze dan zo op.
Wij zijn daar afgelopen vrijdag mee begonnen. Zij is geboren op 23/07.
één maand geleden
Reactie op JolienN1990
Helaba ,
Onze huisarts heeft ook de capsules voorgeschreven. Heb het ook be ...
En wat is dat juist? Polisilane gel?
Gaf je hiervoor gaviscon?
In combinatie met de siroop gaven we nog 3x daags gaviscon.
Vraag me nu af of het nog nodig zou zijn als we starten met die capsules.
5mg is niet zoveel eh?
Kinderarts raadt bij hem aan om 15mg te geven.
één maand geleden
Reactie op BabyGirl2022
En wat is dat juist? Polisilane gel?
Gaf je hiervoor gaviscon?
In combinat ...
Die gel legt een suikerlaagje op de slokdarm zodat ze minder pijn hebben bij de reflux. Zelfde als gaviscon doet. Wij geven na elke voeding 1ml gaviscon.
Ja de hoeveelheid hangt wat af van het gewicht. Geeft het wat effect maar nog niet zoals het hoort, wordt het ook verhoogd. Vandaag is nog maar de 4e dag dat wij het geven dus na een weekje zou het echt beter moeten zijn.
Ze raden vaak wel de combinatie aan. Omeprazol neutraliseert. Gaviscon/polisilane beschermt
één maand geleden
Onze dochter is ook geboren op 4/7 en geven ondertussen al sinds ze 6 weken is omeprazole, we doen het ook in combinatie met de polysilanegel. De bolletjes (3/4de van een capsule) doe ik op een lepeltje en daar die gel bij en dan samen op haar tut. Op deze manier lukt dat heel goed. Gaviscon was een drama hier, spuugde ze uit en werd ze van geconstipeerd.
één maand geleden
Reactie op sop11_9
Onze dochter is ook geboren op 4/7 en geven ondertussen al sinds ze 6 weken ...
Hier vind hij het ook niet lekker. De kinderarts zei om het op confituur te doen. Maar vind hem precies daar nog te jong voor ofzo
één maand geleden
Reactie op BabyGirl2022
Hier vind hij het ook niet lekker. De kinderarts zei om het op confituur te ...
Ja lijkt me ook wat vroeg! Ik zou eens proberen met die gel. Wij hadden een voorschrift van de kinderarts maar weet niet of dat perse nodig is. Ofwel kan je de bolletjes op een lepeltje doen met een klein beetje melk. Zo deden we het in het begin 😊
één maand geleden
Reactie op sop11_9
Ja lijkt me ook wat vroeg! Ik zou eens proberen met die gel. Wij hadden een ...
Met melk? Echt?
M'n kinderarts zei juist absoluut geen melkproducten gebruiken.
Toch raar, zo verschillend 🙃