20 Reacties

één jaar geleden

In mei had ik voor het eerst een miskraam maar het ging redelijk snel allemaal. Ik wist heel laat pas dat ik zwanger was (doordat mijn waarden niet hoog genoeg waren). Dan een week later begon ik lichtjes bloed te verliezen en het voelde ook niet juist aan dat bloedverlies. Ik had toen ook heel veel zeer aan mijn buik. Toen de dag erna ben ik naar de huisarts geweest om bloed te laten trekken om te zien hoe het zat met mijn hcg waarde en die waren al ferm gezakt naar 10. Zo vertelde ze me dat ik het al verloren had of dat het binnenkort ging meekomen. Het ‘lichtere’ bloedverlies heeft 2 dagen nog geduurd en dan kreeg ik echt steken in mijn buik waardoor ik soms niet normaal kon wandelen. Toen ik die dag naar het toilet ging was het precies of ik heel hard me regels had. Normaal heb ik nooit zoveel pijn bij me regels. Het was dus een beetje erger voor mij. Het bloedverlies heeft een week ongeveer geduurd. Bijna 2 weken later ben ik naar de gynaecoloog geweest om te zien of er geen restanten waren. Alles was goed mee gekomen en had ik dus geen curettage nodig. Nu ben ik ondertussen 9+1 zwanger van ons regenboogje. Dus van ons heeft het een maand of 5 geduurd tegen we weer zwanger werden.

één jaar geleden

Reactie op yaravdw

In mei had ik voor het eerst een miskraam maar het ging redelijk snel allem ...
Dank je om je ervaring te delen. Mag ik vragen hoevee je was toen ? Wel geweldig om te lezen dat je terug zwanger bent, proficiat :) 💞

één jaar geleden

Reactie op Yawell

Dank je om je ervaring te delen. Mag ik vragen hoevee je was toen ? Wel ge ...
Ik was toen bijna 7 weken. Dankjewel! 🫶🏼

één jaar geleden

Hier 2 x natuurlijke miskraam. 1 keer op 6 weken en 1 keer op 8.5 weken. 6 weken was gewone maandstonden. 8 weken was toch al een fameuse bloeding. Ik ben toen stolsels verloren ik zelf na men bevalling niet had. Om het cru te zeggen. Ik verloor precies biefstukken van 300 gram. Ik voelde dit ook in 1 keer allemaal zakken. Ik verloor wel al een week op voorhand steeds kleine beetjes bloed

één jaar geleden

Reactie op Maaike C

Hier 2 x natuurlijke miskraam. 1 keer op 6 weken en 1 keer op 8.5 weken. 6 ...
Wow heftig. Net gebeld met gynaecologe en alles uitgelegd, ze voelde zich aangevallen terwijl ik geen enkele aanstalte maken om haar de les te spellen, desondanks gaf ze aan dat ze wel dat gevoel had... Erg jammer want ik ben niet bezig met haar maar met mijn eigen lichaam... Ze beweert dat ze in de praktijk dit zelden meemaakt en de cijfers die ik aangeef totaal uit de lucht gegrepen zijn... Wetenschap draagt altijd vanuit twee of meerdere hoeken, we zullen het nooit 100% weten. Desondanks hebk het voor deze week geannuleerd en heeft ze een plekje voor volgende vrijdag gereserveert. Dan heb ik toch bijna drie weken gewacht op een natuurlijke komst, en lukt het zo niet dan zullen we toch voor de curretage maar probeerde ik het toch... Ik voel me zo f*cking verward... Wie en wat mort je geloven, het gaat wel over jouw eigen lichaam he... En je moet maar je vertrouwen blindelings zonder vragen te stellen in iemand anders handen leggen... Dat werkt niet voor mij... Ik blijf graag jullie ervaringen lezen alleszins

één jaar geleden

Ik heb zelf een curretage gehad 20 augustus en ben nu ondertussen bijna 6 weken zwanger. Ik heb geen gevolgen/nadelen ondervonden na de curretage maar snap je bezorgdheid, die had ik ook.

één jaar geleden

Reactie op Hallo678

Ik heb zelf een curretage gehad 20 augustus en ben nu ondertussen bijna 6 w ...
Fijn om te lezen ! Veel succes met je zwangerschap !

één jaar geleden

Ik wacht dus nog af tot volgende vrijdag tot het vanzelf afkomt. Ik heb elke dag een klein beetje bruin verlies in de avond maar het stopt steeds vrij snel en vult enkel een inlegkruisje. Wat ik wel vreemd vind is dat ondanks dit kindje niet meer leeft, mijn buik toch blijft groeien. Die staat zo rond en zo hard... Ik begrijp er niks van.

één jaar geleden

Reactie op Yawell

Ik wacht dus nog af tot volgende vrijdag tot het vanzelf afkomt. Ik heb elk ...
Ik heb gelezen dat dit komt omdat het lichaam HCG blijft aanmaken. Veel sterkte iig ❤️

één jaar geleden

Reactie op Yawell

Ik wacht dus nog af tot volgende vrijdag tot het vanzelf afkomt. Ik heb elk ...
Bij mij begon het ook steeds met kleine beetjes bloed/bruinverlies. Ik heb zeker 2 weken verlies gehad voor het allemaal in 1 keer meekwam. Voor die groeiende buik vermoed ik dat je baarmoeder wel nog een beetje aan het groeien is ondanks het vruchtje niet meer meegroeit. Hoe gaat het verder met je?

één jaar geleden

Reactie op Maaike C

Bij mij begon het ook steeds met kleine beetjes bloed/bruinverlies. Ik heb ...
Pff dit maakt me echt bang. Bij mijn miskraam was dat ook het begin, nu weer zwanger (7+3) en sinds dinsdag (6+5) bruinverlies....

één jaar geleden

Reactie op Evelienvk52

Pff dit maakt me echt bang. Bij mijn miskraam was dat ook het begin, nu wee ...
Bij mij was bloedverlies 2 x een slecht teken. Ik had het bv ook als ik druk zette als ik naar het groot toilet ging.. maar heel veel vrouwen verliezen bloed zonder het mis gaat! Heb je al een echo gehad of staat er ééntje op de planning deze week?

één jaar geleden

Woensdag een echo, dus dan weten we sowieso meer. Of eerder al...

één jaar geleden

Reactie op Evelienvk52

Woensdag een echo, dus dan weten we sowieso meer. Of eerder al...
Ik zou morgenvroeg eens bellen in de hoop het misschien morgen of dinsdag al kan. Dat je toch iets sneller zekerheid hebt. Of als het bloedverlies sterker word via spoed binnengaan

één jaar geleden

Reactie op Maaike C

Bij mij begon het ook steeds met kleine beetjes bloed/bruinverlies. Ik heb ...
Stel dat het tegenvrijdag nog niet is afgekomen, denk je dat ik beter nog een beetje langer wacht met de curretage ? Ik vraag het niet aan me gynae want die was al aant dreigen dat ik het nietkan blijven afzeggen... Beu mens echt urgh, ga blij zijn alst achter de rug is en ik een andere heb 🙈 Tvalt wel mee... Tblijft wel knagen natuurlijk, vooral omdat het zowat aansleept en je voelt je fysiek wel nog zwanger (vermoeidheid, zware benen, pijnlijke borsten, opgeblazen gevoel...)

één jaar geleden

Reactie op Maaike C

Bij mij was bloedverlies 2 x een slecht teken. Ik had het bv ook als ik dru ...
Bij mij was het ook zo dat ik steeds bloed verloor na groot toilet en seks. Maar bij echo was er geen bloed in vruchtzak en een kloppende hartje (al was het traag). Ik ken iemand die dit zelf na haar zwangerschap overgehouden heeft. Intussen is haar dochter al 11 ofzo... Dokters snaplen het zelf niet en vinden niks.

één jaar geleden

Reactie op Yawell

Stel dat het tegenvrijdag nog niet is afgekomen, denk je dat ik beter nog e ...
Is medicatie geen optie? Curretage zou ik ook houden als laatste redmiddel. Het blijft toch een serieuze ingreep. Bij mij kwam het ook echt langzaam en dan op een dag zette de bloeding door en verloor ik alle weefsel in 1 stuk. Ik voelde dit echt zakken en was ook echt in shock toen ik zag wat ik verloren was. Bloeding was na 2 dagen ook gedaan en alles was weg. Vrijdag is nog 5 dagen , hopelijk komt het vanzelf af. Maar mentaal lijkt het mij wel zwaar dat het zolang duurt.. eenmaal het 'weg' is kun je dit pas afsluiten voelde het voor mij. Zeker als je je echt zwanger voelt is dit echt een zwaar voor je mentale gezondheid...

één jaar geleden

Reactie op Maaike C

Is medicatie geen optie? Curretage zou ik ook houden als laatste redmiddel. ...
Ja voila, ik zit met dezelfde dubbele gedachtegang... Ik moest sowieso dinsdag bellen naar gynae ter bevestiging, zal horen wat ze zegt... Ma heb al zo een voorgevoel dat ze graag haar curretage wil verkopen. Mocht ik zeker zijn dat het volgende week vanzelf zal komen had ik tenminste wat zekerheid in iets... Al is het feit dat ik alle dagen een beetje bloed, in dit geval toch een goed teken. Da klinkt raar en hard om te zeggen maar je hebt wel de ideale miskraam gehad hoor ik zo. Medicatie is geen optie, ik ben erdoor getraumatiseerd... En moest toen toch nog een curretage na alle horror. Was die natuurlijke miskraam die je beschrijft de laatste voor je huidige zwangerschap ?

één jaar geleden

Reactie op Yawell

Ja voila, ik zit met dezelfde dubbele gedachtegang... Ik moest sowieso dins ...
Ja ik zou ook niet zo graag een curretage hebben ivm littekenweefsel... en je mag dit gerust zeggen als ik erop terugkijk ben ik blij hoe het verlopen is. En het was mijn 2de zwangerschap. Dus mijn eerste miskraam. De cyclus erop was ik meteen weer zwanger en dit is een miskraam op 6 weken geworden en dit was zoals een gewone menstruatie, ook begonnen met kleine beetjes maar het bloeden brak sneller door. Dan heb ik bewust gekozen niet meer zwanger te worden. Ik had ook ondergewicht en stond mentaal echt niet meer sterk in men schoenen. Er zit quasi exact een jaar tussen deze zwangerschap en mijn 1ste miskraam. Ik hoop het voor ook spoedig mag veranderen

één jaar geleden

Reactie op Maaike C

Ja ik zou ook niet zo graag een curretage hebben ivm littekenweefsel... en ...
❤️☘️🙏🏼