37 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op opaarde

Oh dat wist ik dus ook niet. Zou ik dan ook best mss overschakelen😭 Want ...
Het is zo zielig om je kleintje zo te zien afzien he.. 😞 Mocht je de overstap maken, weet dat de eerste dagen niet beter zullen zijn maar dat je het paar dagen langer tijd moet geven. Ik hoop met je mee op betering!🙏🏼

2 maanden geleden

Nog een vraagje, nu is haar stoelgang zo waterig (zal door de nan zijn) is dat wat dat de nutrilon omneo voor hardere stoelgang zorgt ? Niet dat we erna met die probleem mee zitten 😔 Pff het is zo moeilijk om zo een overstap te doen.. @edep ben jij ondertussen veranderd ? Hoe gaat het

2 maanden geleden

Wij zijn ook wat op de sukkel.. eerst BV gegeven , daarna gekolfd en wisselend met flesje evolia. Toch behoorlijk krampen en reflux. Vaak verborgen reflux. Sinds vrijdag ochtend gestart met nan comfort complete op aanraden van vroedvrouw maar haar krampen en reflux zijn echt erger! Na de fles krijgt ze gaviscon maar dat vind ze verschrikkelijk! Ze weent echt veel meer dan ervoor, boert bijna niet meer tussen of na haar fles dus denk dat het gewoon blijft zitten allemaal en dat ze daarom zo ongemakkelijk is. Ze staat ook vol met uitslag op haar gezicht, hoofd en nek. Niet haar hele lijfje. We zijn dus een beetje op de sukkel.. 😞 ze is 6w+3

2 maanden geleden

Reactie op kjenta21

Wij zijn ook wat op de sukkel.. eerst BV gegeven , daarna gekolfd en wisse ...
Oh hoe erg. Ik vind het verschrikkelijk om ons kleintje zo pijn te zien lijden. Ik kan me voorstellen dat jij er ook hard van afziet. Heeft ze dan geen koemelkeiwitallergie? Ik had gelezen dat ze dan ook uitslag krijgen.

2 maanden geleden

Reactie op EDEP

Oh hoe erg. Ik vind het verschrikkelijk om ons kleintje zo pijn te zien lij ...
Ik hoorde dat ze dan onder haar borst ook uitslag zou hebben, maar gezien het boven de borst begint zou het baby acne zijn.. morgen komt kind en gezin langs en donderdag de vroedvrouw , ik hoop van hen goeie raad te krijgen.. als ik dit hier allemaal lees hebben zoveel kleintjes hier last van, het is zo zielig hè .. je zou alles willen doen om het hen zo aangenaam mogelijk te maken.

2 maanden geleden

Reactie op kimby9

Mijn zoontje is nu 10 weken en het is ook al een hele zoektocht geweest naa ...
Zag hij de twee eerste dagen dan harder af dan normaal. Ik heb mijn zoontje net zijn tweede flesje gegeven en hij heeft veel last vandaag. Maar met vorige voeding had hij ook van die dagen dus vind het moeilijk om te zeggen of het van de omneo is of gewoon toeval.

MOD

2 maanden geleden

Reactie op kjenta21

Ik hoorde dat ze dan onder haar borst ook uitslag zou hebben, maar gezien h ...
Wat zei je vroedvrouw en kind & gezin dan? Ondertussen al overgeschakeld?

2 maanden geleden

Wie geeft er momenteel ander voeding dan de basic nan of nutrilon? Dus geen comfort of omneo ofz... Gaan jullie ook na de 3 de maand terug overschakelen naar de basic nan/nutrilon of blijven jullie bij de comfort/omneo

2 maanden geleden

Reactie op opaarde

Wie geeft er momenteel ander voeding dan de basic nan of nutrilon? Dus geen ...
Als ik eindelijk de juiste voeding gevonden heb, blijf ik daar nog een tijdje bij. We zijn pas vandaag met Omneo gestart dus is nog afwachten.

2 maanden geleden

Reactie op Rnnuo

Wat zei je vroedvrouw en kind & gezin dan? Ondertussen al overgeschakel ...
Omdat ze slechter reageerde op de comfort dan de evolia zijn we terug gestart met de evolia. Hiervan even alles evalueren en voorleggen aan de kinderarts.

2 maanden geleden

Bij ons was het ook nie rooskleurig ... ik was ook heelhard aan het twijfelen om toch omneo te proberen, maar las dat er mee suiker inzat dan de comfort dus gebleven. Gelukkig maar, want we zijn door de moeilijke dagen heen fjieuw... Maar wil wel ooit (zsm) naar de normale nan of nutrilon overstappen

2 maanden geleden

Reactie op EDEP

Zag hij de twee eerste dagen dan harder af dan normaal. Ik heb mijn zoontje ...
Ja de eerste 2 dagen zag hij harder af, want we twijfelden even of we het verder zouden geven. Maar vanaf dag 3 was het merkbaar veel beter! En vanaf dan had hij bijna geen last meer van hevige krampen. Nu drinkt hij al ongeveer 3 weken omneo en nog steeds heel tevreden. Ooh ik hoop ook met je mee!

2 maanden geleden

Reactie op kimby9

Ja de eerste 2 dagen zag hij harder af, want we twijfelden even of we het v ...
Hij heeft hier de eerste dageb ook heel hard afgezien en nu gaat het beter. Hij drinkt veel minder onrustig maar heeft wel nog last van constipatie en reflux. Het is natuurlijk ook nog maar dag 4 van de nieuwe voeding ... Morgen ga ik naar de kinderarts om te vragen of ik nu best bij Omneo blijf of het advies volg van de vroedvrouw om naar AR te gaan. Maar ik vind nu overstappen nog wat snel. Zou sowieso eerst twee weken Omneo willen proberen. Maar als het dan nog niet beter is, wil ik graag meteen weten wat ik kan doen.

2 maanden geleden

Reactie op EDEP

Hij heeft hier de eerste dageb ook heel hard afgezien en nu gaat het beter. ...
Hoe gaat het ondertussen?

2 maanden geleden

Reactie op kimby9

Hoe gaat het ondertussen?
De ene dag gaat het beter dan de andere. Hij eet alleszins al veel rustiger, enkel bij het laatste beetje van de fles spartelt hij nog wat met armen en benen. Na de voeding is hij vaak nog wel onrustig maar hij krijgt nu omeprazol tegen de reflux. Ik hoop dat dat snel begint te werken. Maar ik denk wel dat Nutrilon Omneo de juiste keuze voor ons is geweest. De eerste twee dagen waren verschrikkelijk maar nadien ziijn zijn voedingen stilaan veel rustiger verlopen. Soms heeft hij wel nog moeite met stoelgang maken maar ik denk dat we daarvoor de ontwikkeling van de darmen wat moeten afwachten

2 maanden geleden

Wij.probeerden eens de Nan comfort expert maar dan had ze 6 a 7 keer per dag kaka en lopend. Liever dan om de 2 dagen dus terug.naar de Nan optipro 1. Digimel is wel super tegen krampen. We gebruiken het enkel als het echt nodig is, maar helpt echt. Is natuurlijk en kinderarts is er ook voor ( wij geven van 0,5ml maar mag tot 2ml per dag).