37 Reacties
2 maanden geleden
We hebben al drie keer van voeding veranderd, wat behoorlijk stressvol was. We blijven nu bij NAN Comfort Expert. Je zegt dat het beter gaat, dus waarom zou je nogmaals veranderen? Het blijft een baby, en krampjes zullen er altijd wel zijn. Het ergste wat je kunt doen, is steeds van voeding wisselen. Ik blijf daarom bij Comfort Expert en geef als aanvulling Mama Natura. We zijn nu 7 weken verder, en de krampjes zouden normaal gesproken rond 3-4 maanden moeten verdwijnen.
2 maanden geleden
Hoelang geef je deze nan complete comfort? Mijn dochter heeft deze ook gehad. En dit duurde toch wel effect vooraleer het te goei werkte. Maar daarna is het bij mijn dochter terug in de soep gedraaid. Mijn dochter kreeg uitslag op haal lijfje en gezicht en ze had bloed in de stoelgang. Dat wees op koemelkallergie. Mijn dochter produceerde baksteen keutels waar je een huis mee kon bouwen.
2 maanden geleden
Reactie op Astridvdg
Hoelang geef je deze nan complete comfort? Mijn dochter heeft deze ook geha ...
Ik geef Nan Complete Comfort sinds drie weken nu. Zijn stoelgang is nogal wisselvallig maar zeker geen keutels. We vinden dat wel vreemd want zijn stoelgang is meestal lopend maar toch moet hij zo hard persen ...
Het zou volgens de kinderarts geen allergie zijn omdat hij 's nachts geen last heeft, nergens uitslag heeft en wel heel goed eet.
2 maanden geleden
Wij zijn gestart met nutrilon profetura, na 4 weken overgeschakeld op aanraden van de kinderarts naar nutrilon omneo en nu op 7 weken zo goed of geen krampjes (zeker geen grote huilbuien). Wij merkten hier rap effect.
Nog een extra tip van de kinderarts: je water opwarmen en dan met het poeder schudden en niet rollen. (Dikkere melk).
2 maanden geleden
Reactie op EDEP
Ik geef Nan Complete Comfort sinds drie weken nu. Zijn stoelgang is nogal w ...
Je moet wel weten dat de nan complete comfort een iets dikkere melk is. Er zit indikkingsmiddel in. Mijn dochter reageert daar extreem op. Waarschijnlijk gaat dat het probleempje zijn waarom hij zo moeite moet doen. Mijn dochter heeft nu terug een hele vloeibare melk zonder koemelkeiwit dan en zonder indikkkng. In het begin was haar stoelgang heel waterig, maar nu heeft die een mooie structuur. Ik denk dat het probleem bij de indikking gaat zitten dat hij daar moeite mee heeft.
2 maanden geleden
Reactie op opaarde
Ons dochtertje haar stoelgang is ook waterig... nooit kleiachtig geweest. A ...
Voor de krampjes trouwens kan ik mama natura coli aanraden mijn dochter is er super bij.
Qua voeding zou ik je gevoel even volgen. De nutrilon omneo is eigenlijk hetzelfde als de nan die je nu hebt. Alleen is dit een ander merk. Mssn is je baby beter bij de nutrilon dat kan allemaal.
2 maanden geleden
Mijn zoontje is nu 10 weken en het is ook al een hele zoektocht geweest naar de juiste voeding. Hij had erg veel krampjes , weende veel en maakte moeilijk stoelgang. We hebben al 4 verschillende voedingen geprobeerd o.a. ook nan complete. Nu sinds 1 week Nutrilon omneo en het is super. De eerste 2 dagen moest hij nog aanpassen en ging het niet beter. Maar na dag 3 was er merkelijk een verschil en nu bijna geen krampjes meer en vlotte stoelgang. 🙏🏼 Ook in combinatie met mama natura druppeltjes.
2 maanden geleden
Reactie op opaarde
Is het dan volledig weg de krampen? Bij ons is het wel heel erg verminderd ...
De krampen zijn hier zeker niet volledig weg. Hij is wel gemakkelijker troostbaar dus ik vermoed dat ze voor hem minder hevig aanvoelen. Ons kleintje heeft vooral nog last van constipatie. Hij maakt wel elke 24 uur stoelgang maar ziet hier hard van af. Hij perst met tranen en schreeuwen dan ... 🫤
2 maanden geleden
Reactie op EDEP
De krampen zijn hier zeker niet volledig weg. Hij is wel gemakkelijker troo ...
Bij ons is de stoelgang wel waterig de artsen zeggen dat dit normaal is ...
ik geef heel weinig tot geen borstvoeding meer ...
Ons kleintje word wakker van haar krampen soms is da bij jullie ook...
ze beweegt ook wel soms bij het slapen alsof er een kramp ofz komt
2 maanden geleden
Reactie op opaarde
Bij ons is de stoelgang wel waterig de artsen zeggen dat dit normaal is ... ...
Dat was bij ons twee weken geleden ook zo maar nu slaapt hij weer iets langer. Maar tijdens het tweede deel van de nacht, vanaf 3 a 4 uur, lijken de krampjes te beginnen. Hij wordt er niet meer wakker van maar kreunt wel luid en laat veel protjes.
2 maanden geleden
Reactie op EDEP
Dank je wel voor je reactie. Misschien moet ik de overstap dan toch overweg ...
Ik geef 3 keer per dag 3 druppeltjes in zijn flesje. Hij moet niet meer persen om stoelgang te maken. En heeft amper nog krampjes. Op de verpakking van Nutrilon omneo staat dat er verminderde lactose in zit en verknipt koemelkeiwit. Misschien is dit wat het zo goed maakt voor hem. Ik zou toch de overstap overwegen mocht ik van jou zijn. Je kan het maar eens proberen. 😊
2 maanden geleden
Reactie op kimby9
Ik geef 3 keer per dag 3 druppeltjes in zijn flesje. Hij moet niet meer per ...
Oh dat wist ik dus ook niet. Zou ik dan ook best mss overschakelen😭
Want bij elke scheetje dat ze wilt laten huilt ze en daardoor kan ze door de dag ook haar dutjes niet tegoei doen... ze huilt met haar ogen dicht en geeuwt heletijd 😣