14 Reacties

15 dagen geleden

Baby van 16w hier. Wordt nog 2 a 3 keer wakker per nacht 🙃

15 dagen geleden

Reactie op sujojo

Baby van 16w hier. Wordt nog 2 a 3 keer wakker per nacht 🙃
En krijgt je baby dan een flesje?

15 dagen geleden

Reactie op JanaMrchrs

En krijgt je baby dan een flesje?
Ja. Meestal 1 maal rond 00u en dan pm 4u - 4u30 nog eens.

15 dagen geleden

Hij is nog veel te jong om zijn flesje af te leren babys hebben pas vanaf 6 maanden geen nood meer aan flesjes dus zou hem gewoon zijn flesje geven.

15 dagen geleden

Mijn zoontje is 17 weken en drinkt nog elke 3,5 a 4 uur snachts (wel borstvoeding). Ik snap niet waarom je de fles zou willen afbouwen. 12u slapen zonder eten of drinken is écht lang voor zo'n kleine baby. Zelfs voor volwassenen is dat al lang, ik eet zelf voor het slapengaan rond 10u nog wat yoghurt en drink snachts ook nog een keertje, en dan heb ik smorgens om 7u echt honger en dorst. Dus dan is dat voor een baby al helemaal lang. Ik zou gewoon je kindje z'n behoeften volgen, honger is honger, dat hoef je echt niet af te leren. Zeker niet op deze leeftijd. Succes!

15 dagen geleden

Ons zoontje van 16 weken krijgt ook nog een flesje rond 3u-4u, en slaapt idd nadien gemakkelijk tot 7u30-8u. Vorige week heeft hij ook 2x nachtje doorgedaan, en dan heeft hij om 6u een flesje gekregen. Is ook het uur dat hij zijn flesje zou krijgen als we naar de opvang gaan.. Maar nu wordt hij dus weer 1x wakker snachts en krijgt hij zijn flesje van 150ml. Ohja, we vermoeden ook slaapregressie hier 🙈

15 dagen geleden

Wow, ons zoontje van 18w gaat maar slapen rond 22u (na laatste voeding, vroeger in bed leggen is groot drama, dus proberen we voorlopig niet meer) en heeft dan opnieuw voeding nodig ergens tussen 4 en 6u30. Het is ons eenmaal gelukt om hem rond 20u30 in bed te steken, maar dan moest hij al om 0u30 terug eten hebben, wat voor ons ook veel lastiger is. Lijkt mij sowieso extreem lang om 12u zonder voeding te zijn. Gemiddeld slapen kindjes van die leeftijd maar 6u door, dus 12u lijkt mij echt te veel. Is dan volgens mij ook moeilijk om overdag aan genoeg voeding te komen.

15 dagen geleden

Hier zoontje 13w krijgt om 22u nog een fles en moet hem dan wakker maken om 8u 🙈 (Wrijf in men handjes voor de goeie slaper)

15 dagen geleden

Hier een baby'tje van 19weken. Gelukkig kindje dat rond 19h wel al in bed wil. Maar dan is het het 23h, 01h,04h, 06h gemiddeld. Moet ik dan dringend overslaan en laten wenen (wat echt niet mijn ding is) of zijn er nog kindjes met veel vraag s nachts? :))

14 dagen geleden

Klinkt bekend... met borstvoeding... om de 3 u dag en nacht maar met mijn co sleeper en mijn extra dosis ocytocine kom ik dat helemaal door:)

13 dagen geleden

Reactie op Zoë2024

Hier een baby'tje van 19weken. Gelukkig kindje dat rond 19h wel al in bed w ...
Zo fijn te lezen dat ik niet alleen ben! 😅 Hier ook kindje (22 weken) dat om 19u gaat slapen (wat goed gaat), vraagt ook eten rond 23u, 2u-3u, 4u-5u,.. ik kolf af en ze krijg enkel moedermelk. Ze sliep eerst beter en vroeg maar 2 keer voeding per nacht (tussen 19u en 8u ‘s morgens), nu om de 2 uur wakker.. Enorm uitputtend!

11 dagen geleden

Reactie op Limburg95

Zo fijn te lezen dat ik niet alleen ben! 😅 Hier ook kindje (22 weken) dat ...
zo herkenbaar.. ze was een goede slaper nu indd oo minder om de 3/4 uur komt ze vragen. momenteel krijgt ze enkel borstvoeding. ( nubijna 16w) deze nacht voor het eerst doorgeslapen 22.30 tot 07.30 Ik werd zelf wakker door lekkende borsten 😅 paniek van mn leven gehad.. even gaan luisteren of ze nog ademde..🥹

11 dagen geleden

17 weken is die van ons ook en het is heel gelijkaardig aan jouw verhaal: 1 à 2x een flesje nodig ‘s nachts. Ik ben eerlijk gezegd al blij dat hij een goed ritme heeft. Hij heeft een vaste bad- en bedtijd en ongeveer een vast uur ‘s ochtends. Persoonlijk vind ik dat ik niet meer kan verwachten van hem. Als hij die fles nodig heeft ‘s nachts, dan is dat zo. Eigenlijk ben ik zelfs blij dat het de fles is ipv de tut die hij nodig heeft. Hij heeft een tutje, maar gebruikt het minder en minder. Mochten we die tut heel de nacht moeten insteken pfoe, dat zou wat zijn. Tutje is ook echt een verslaving die nog moeilijk wordt om af te bouwen. Die fles is iets wat wel zal beteren. Ik volg z’n tempo.