11 Reacties

6 maanden geleden

Als je dat nog niet bent, je onmiddellijk aansluiten bij een vakbond! Zij weten perfect wat je rechten en plichten zijn. Echt super onprofessioneel van je baas, maar laat het zeker niet aan je hart komen (makkelijk gezegd, I know :/) binnenkort komt je wondertje. Over zoveel jaar denk je niet meer aan die job,maar is je kindje nog steeds je prioriteit 🥰 Maar bel maar meteen naar de vakbond hoor, dat je weet wat de mogelijkheden zijn. Erg veel succes gewenst!

6 maanden geleden

Ik zou vragen of je collega wat ze zei op mail kan zetten, dan heb je bewijs dat dit al begon tijdens je zwangerschap en dus niets te maken heeft met jouw prestaties erna. Waarschijnlijk wil je er zelf ook niet zo graag meer werken nu, maar ik zou toch proberen om er dan nog alles uit te halen.

6 maanden geleden

Ik ben ook mijn werk kwijt sinds ik ongeveer 3mnd zwanger was.ik had wel een vervangingscontract maar van zodra ze wisten dak zwanger was mocht ik direct stoppen,zogezegd was er geen werk meer genoeg.ik ben ook na abvv geweest en VDAB ma vanals ze bellen van interims en je zegt zwanger te zijn was het al direct een njit.zit al thuis vanaf 12wkn zwangerschap en ik loop de muren op.ben nu wel 34 wkn zwanger dus ja nu heeft het ook geen zin meer.dus na de bevalling en moederschapsrust terug beginnen zoeken zeker

6 maanden geleden

Reactie op Elise2800

Ik zou vragen of je collega wat ze zei op mail kan zetten, dan heb je bewij ...
Ja dat kan ik wel eventueel vragen om te doen. Ik voelde van de moment al dat ik werd opgenomen op spoed (de eerste dag dag ik niet meer ben gaan werken) dat mijn baas moeilijk ging doen. Maar had altijd gedacht van kijk het is nu gwn even kut voor mij maar ook voor hun en dat het wel zou overwaaien. Maar sinds vorige week hoor ik van niemand nog iets. Zelfs geen berichtje van hoe het gaat en toen voelde ik aan mijn water dat het nie goed zat en had toen ook wel tegen mijn partner gezegd van als dat zo in elkaar zit ben ik niet van plan om terug te gaan. Het enige wat ik wel nie ga krijgen is een C4 van hun ook al zijn ze dat verplicht. Het is een werkgever die graag wacht tot je zelf opstapt ook al moet hem je wegpesten.

6 maanden geleden

Reactie op jeska24

Ik ben ook mijn werk kwijt sinds ik ongeveer 3mnd zwanger was.ik had wel ee ...
Ik krijg heen C4 zolang ik op de ziekenkas sta want dit mag niet. Maar van zodra ik uit mijn moederschapsrust ben ga ik die ook nie krijgen. Dus ik kan nie direct op zoek gaan naar werk. Mijn werkgever is van mening om zijn personeel weg te pesten en dat je zelf je ontslag geeft dan zat hij je moet ontslaan. Tenslotte zijn we nog 3 maanden na moederschapsrust beschermt tegen ontslag.

6 maanden geleden

Dat moet hard aankomen. Sterkte daarmee. 🍀

6 maanden geleden

wanneer je ontslagen wordt is het belangrijk om te kijken wat er op je C4 staat. Als je het gevoel hebt dat het onrechtvaardig is, kan je altijd naar de arbeidsrechtbank. de kans dat iemand dat doet is heel klein en dat weten de werkgevers, maar 9/10 win je als werknemer en moeten ze je een serieuze som uitbetalen... neem het aan van een HR medewerker ;)

6 maanden geleden

Reactie op Astridvdg

Ja dat kan ik wel eventueel vragen om te doen. Ik voelde van de moment al d ...
dan wacht je maar tot zij je ontslaan. dan moeten ze je uitbetalen ook.

6 maanden geleden

Reactie op Astridvdg

Ik krijg heen C4 zolang ik op de ziekenkas sta want dit mag niet. Maar van ...
Ik zou nu al naar de vakbond stappen en de situatie kaarten, als je op zwart en wit ook dit als bewijst hebt zou ik echt ni wachten… als zij zonder enig reden dit doen naar u toe in zo’n moeilijke situatie dan zou ik ook niet aan hun denken echt klacht neerlegen en ook aankaarten hoe dit je emotioneel geschaad heeft tijdens je kritieke periode…

6 maanden geleden

Hoi, ik volg de reacties dat je je best bij een vakbond aansluit om je goed te laten informeren. Ik geloof dat je beschermd bent tegen ontslag tot een maand nadat je terug bent uit moederschapsrust of ouderschapsverlof. Dat wil zeggen dat je baas in principe je een maand na je verlof kan laten weten dat je ontslaan wordt en er bestaan heel wat regels rond procedure, opzegperiode, opzegvergoeding evt, redenen enz. Je zal dus niet zomaar een maand na je moederschapsrust met lege handen op straat staan. En eerlijk gezegd, je hebt het nu via via gehoord van een collega, maar eigenlijk weet je helemaal niet wat er aan de hand is. Probeer je niet zot te laten maken (dat is het echt niet waard) en evt kan je zelf een bericht naar je baas sturen met “hoi hoe is het en hoe loopt het met mijn vervanging” bv. Los daarvan zou ik het zeker aanraden om naar de vakbond te gaan: voor info, om er mee op toe te kijken hoe alles verloopt enz. Dat kan de syndicaal afgevaardigde van je werk zijn of iemand van het kantoor uit je buurt.

6 maanden geleden

Reactie op nbdiekd

Hoi, ik volg de reacties dat je je best bij een vakbond aansluit om je goed ...
Hoi hoi! Dank je wel voor je berichtje. Ik heb namelijk al naar mijn werkgever berichten gestuurd maar daar wordt niet op geantwoord. Ook van mijn collega op het bureel wordt niet meer geantwoord, wat wel heel raar is want ik had een hele goeie band met mijn collega op het bureel. Ik heb me nu vrijdag lid gemaakt van de vakbond. Na de feestdagen hoop ik van hun bericht te ontvangen.