12 Reacties
3 maanden geleden
Hier hetzelfde. Morgen 7 weken en is al een paar weken zo. Af en toe ligt hij eens in zijn park, maar meestal niet langer dan 10min. Niks helpt, behalve dragen met de draagzak. Zelf iets doen overdag is dus beperkt tot alles wat je met een baby op je buik kan doen. Hier wel na het eten wat bezig met de baby en een beetje in de wipper, na een uurtje proberen we hem dan in zijn park te leggen om nog 2 uurtjes te rusten/slapen. Lukt het niet binnen de 15min om hem rustig te krijgen, steken we hem in de draagzak. Daar slaapt hij bijna altijd in. Onmiddellijk slapen na het eten, is sowieso niet ideaal en na het eten is meestal het beste moment voor zo wat tummy time en zo, maar inderdaad niet evident als ze op jou in slaap vallen. Hebben hier vaak hetzelfde probleem.
3 maanden geleden
Hier donkere kamer, white noise inbakeren en tutje
Ik tik mee met de hartslag van de moonie beer op haar lijfje. Van zodra oogjes regelmatig dicht alle stop ik het tikken maar laat ik mijn hand nog even liggen. Nadien wegnemen en de kamer uit. Ze hoeft hiervoor niet volledig in slaap te zijn om de kamer te kunnen verlaten.
MOD
3 maanden geleden
Ik begrijp je helemaal maar de kleine wilt duidelijk nog even bij je zijn. Borstvoeding geven vraagt enorm veel energie en veel mama's komen dat pas te weten eens ze het geven.
Ze willen namelijk veel meer clusteren. Ik zou idd even proberen in een draagdoek, misschien eens afkolven en flesjes geven, meer tips zul je wel krijgen van anderen.
Ik wens je heel veel succes en hopelijk komt de rust wat voor je!
3 maanden geleden
Reactie op kjenta21
Welke draagzak gebruiken jullie? Ik heb een Bykay maar het lukt me niet die ...
Hoi draagconsulent hier 🙋♀️ je ziet in de meeste dragers de kindjes inderdaad rechtop in de kikkerhouding, dat is dan ook de meest ergonomische en veilige manier voor het kindje om in een drager te zitten. Voor de ontwikkeling van de rug, heupjes, maar ook om goed te kunnen ademhalen is dit belangrijk. Als je gaat zoeken op het internet vind je ook dragers terug die het kindje in een “komma” houding laten liggen. Ik zou ze niet adviseren. Niet enkel voor de ergonomie, maar mijn zorg zit voornamelijk bij de ademhaling. Het kindje zou gemakkelijk zijn kinnetje tegen de borstkas kunnen leggen zo en dan kan het niet even vrij ademen als rechtzittend. Hopelijk helpt dit je een beetje verder 🤗
3 maanden geleden
Reactie op jonsi
Hoi, interessante info! Welke draagzakken (merk/type) zou je dan kunnen aan ...
Ikzelf ben heel tevreden over het merk Tula, zij hebben de “free to grow” draagzak waar je echt heel lang mee kunt dragen en daarna kan je met de toddler draagzak de draagfun nog verderzetten. Veel mensen zijn ook goed geholpen met het merk Isara, hier heb je het model “the one” wat een even lange draagtermijn heeft als die van Tula. Isara heeft wat meer kleurtjes en hippe patroontjes en stoffen om uit te kiezen. Ergobaby heeft ook erg goede draagzakken. Het belangrijkste is dat je kijkt dat je baby goed in de kikkerhouding kan zitten en zelf vind ik het ook fijn als een drager zowel op de buik als op de rug gebruikt kan worden. Zodra je baby zelfstandig tot zit kan komen mag het op de rug gedragen worden en veel kindjes vinden dat erg leuk omdat ze dan veel meer van de wereld kunnen zien. Als ouder is rugdragen ook fijn, voor velen is dit minder belastend en naar bewegingsvrijheid ben je nog “vrijer” omdat je je kindje eigenlijk als een rugzakje draagt 🤗 ik hoorde hierboven ook de moeilijkheid van het zelfstandig aandoen van de drager, vermoedelijk is het moeilijk om het gespje op de rug vast te klikken. Hier bestaat een trukje voor: je maakt je kindje vooraan vast zoals het hoort en laat je rugpanden (die die over je schouders lopen) eigenlijk een stuk te los. Dan klik je het gespje vast voor je hoofd en steek je je hoofd erdoor ( alsof je je hoofd door je t-shirt steekt) om het nu gesloten gespje bij je nek te krijgen. Hierna span je de rugpanden (zoals je met een rugzak zou doen) aan zodat alles netjes op zijn plek komt. Voor het uitdoen doe het hetzelfde maar in omgekeerde volgorde. Hopelijk helpt dit 🤗
2 maanden geleden
Had hetzelfde probleem. Ik heb toen een draagdoek gekocht ipv een draagzak. Daar zit ze wat compacter in en is ze onmiddellijk rustig. Ik kan ook vrijer bewegen dan met een draagzak. Zeker een aanrader! Tegen de tijd dat ik wat in het huishouden heb gedaan, slaapt ze en dan wikkel ik mij voorzichtig uit de draagdoek en slaapt zij alleen verder 😃
2 maanden geleden
Reactie op jonsi
Wauw, dankjewel voor je uitgebreide en heldere reactie! Ik zal het zeker ee ...
Graag gedaan! Veel draagplezier ❤️