Hallo lieve vrienden
Deze maandag een echo op stipt 7 weken (heel zeker dat het 7wkn is met ovulatietest) gekregen zonder vruchtje maw lege vruchtzak.. Mijn gynae vertelde me dat zowel hij als zijn collega's al vele malen hebben meegemaakt dat er bv. een lege vruchtzak is en ineens een serieuze groeispurt kan onstaan waardoor er nadien alsnog op de volgende echo een duidelijk vruchtje en dergelijke te zien was. Ook leek de vruchtzak niet onmiddelijk op een abortus te wijzen qua grootte en vorm en ook dit leek in orde voor hem. Ik heb hier en daar al gelezen dat het mogelijk is maar daarnaast ook over missed abortions. Heb toch weinig hoop om eerlijk te zijn. Zijn er hier die hetzelfde hebben meegemaakt of meemaken? Of ervaringen met missed abortions? Als het een missed abortion lijkt te zijn.. ik heb er eerlijk gezegd al 'vrede'mee genomen ondertussen. Was een aantal dagen slecht maar heb er zoals gezegd ondertussen al een soort vrede mee genomen. Maar wat ik me dus wel afvroeg en bang voor ben.. is dat het opnieuw zou kunnen gebeuren? Ik weet dat er vrouwen zijn die het meerdere keren hebben gehad. Dit maakt me wel bang. Ook geloof ik niet dat dit 'zomaar' is of dat het gewoon 'pech' hebben is. Het moet toch ergens van komen? Zijn er misschien vrouwen met ervaring waarvan dit ook onderzocht is? Zoveel vragen 🫠🥲
Wie kan me helpen? Zou het appreciëren!
Dankje voor het luisteren alvast x ik wens iedereen trouwens een uitstekende stressloze zwangerschap 🙏