7 Reacties
één jaar geleden
In september had ik ook een leeg vruchtzakje. Helaas is dit ook geëindigd in een miskraam. Er was heel vroeg in de zwangerschap een foutje opgetreden (lees: celdeling)
één jaar geleden
Ik snap al je vragen en onzekerheden. Bij mij op de eerste echo was er wel een vruchtje te zien maar veel te klein en een veel te traag hartje met hcg die amper stijgt... De klappen waren hard maar woensdag voelde ik zelf intuitief dat dat kindje heeft opgegeven, maandag krijg ik hiervan de bevestiging maar voel me gewoon echt niet meer zwanger. En net zoals jou ben ik het mentaal dan beginnen loslaten. Het enige ambetante is dat het lichaam nu nog plaats moet maken zodat het emotioneel toch wel echt deftig kan afgerond worden.
Dit was al lijn tweede miskraam.
En ik geloof ook niet in toeval ... Zit dus met net dezelfde vragen als jou... Waarom bij bepaalde vrouwen steeds wel en bij andere nooit.
Ik heb me al suf gezocht naar info maar de wetenschap biedt hierrond nog geen antwoorden helaas.
Het enige wat we kunnen doen is vertrouwen en geloof houden. Het moet ons toch ook lukken uiteindelijk ?
Je hoort net zo vaak van vrouwen die meerdere miskramen op rij kregen dat ze dan plots toch meerdere kinderen ter wereld brachten...
Veel liefs en hou ons op de hoogte.
Vind het wel fijn dat jouw gynae nog zo positief is want die van mij deelde het slechte nieuws alsof het over een kamerplant ging.
💞
één jaar geleden
Ik heb in augustus een MA gehad. Ik zou voor de nipt test gaan maar was al gestopt met 8 weken. Heel verdrietig nieuws. Ik heb een week later een curretage gehad en ze hebben het weefsel onderzocht en daar zagen ze niks aan.. het blijft dus ook een raadsel. Wel had ik bij mijn vitaliteitsecho een lichte hartactie en 5 dagen teruggezet. Ik gebruik geen ovulatietesten maar naar mijn berekeningen was het dus 5 dagen. Nu terug zwanger met wel een mooi kloppend hartje maar ook weer 5 dagen teruggezet. Ook weet ik natuurlijk weer niet zeker wanneer mijn ovulatie juist was en had ik deze keer nog maar 1x mijn regel gehad.
Mij zus heeft ook een miskraam gehad en daarna snel terug zwanger en ondertussen al een gezonde dochter van 2. Ik probeer hoop te houden dat het toch toeval/pech is.
Ik hoop alsnog op een wonder bij jou en voor mezelf ook dat het dit keer wel goed mag gaan! 🤞🏻
één jaar geleden
Reactie op Yawell
Ik snap al je vragen en onzekerheden. Bij mij op de eerste echo was er wel ...
Hallo, ik ken trouwens ook een koppel die na 3 miskramen achter elkaar daarna 2 kinderen hebben gekregen.. oorzaak is niet gevonden.. mijn zus kent iemand en na 2 miskraam hebben ze onderzoek gedaan en daar zagen ze iets met bloedstolling.. weet niet meer juist wat.. het kan te veel stollen maar ook te weinig en vanaf ze wist van een zwangerschap heeft ze medicatie gekregen hiervoor en zo 2 volbrachte zwangerschappen gehad. Er is dus echt nog wel hoop 🤞🏻
Veel sterkte in deze moeilijke periode. Ik geloof echt dat onze tijd nog komt. Als het bij mij met deze zwangerschap niet mag zijn dan geloof ik heel hard dat het toch nog komt. 💖