Hey!
We zitten hier volop in een slaapregressie en hadden tot twee weken geleden enkel heel korte dutjes (max 45 min) overdag. 's nachts sliep hij wel mooi door van ongeveer 20u tot 7u met 1 droomvoeding rond 23u.
Sinds vorige week zijn de nachten echt een ramp geworden. Hij wordt constant wakker voor zijn tutje vanaf ongeveer 3 u 's nachts. Sinds drie dagen doet hij nu opeens een lang ochtenddutje. Hij staat tussen 6u en 7u op en gaat tussen 8u en 9u weer slapen. Dan slaapt hij opeens minstens 2 uur in plaats van zijn gebruikelijke 45 minuten.
Gisteren heb ik hem wakker gemaakt omdat we nog weg moesten en ik ben ook bang dat hij dag en nacht zal beginnen verwarren. Maar dan was hij best vervelend omdat hij zo moe was.
Zijn er nog kindjes die zo'n lang ochtenddutje doen? Maken jullie je kindje dan wakker of laten jullie hem/haar toch maar slapen?
Ik denk enerzijds dat ik hem beter laat slapen want als hij slaapt, zal hij die slaap wel nodig hebben. Anderzijds wil ik natuurlijk dat hij genoeg slaapschuld opbouwt om de nacht weer door te komen.