18 Reacties

8 maanden geleden

Wij gaan er geen beroep op doen omdat we sowieso een vaste poetshulp hebben die elke week komt en die ook voor ons naar de winkel wil/kan gaan en we hier allebei veganistisch eten dus ons eten liever zelf koken. We krijgen gelukkig wel een kraampakket cadeau van Solidstash ook voor de eerste dagen☺️ Ook denken we dat we het niet zo tof gaan vinden als er zo veel volk over de vloer komt.. We willen met ons nieuw gezinnetje op een intieme manier wennen aan elkaar en genieten. Vrienden van ons deden er wel beroep op maar vonden het overbodig. Maar ik denk dat de situatie voor iedereen sowieso anders is en dat je er in heel veel gevallen ook wel deugd van kan hebben!

8 maanden geleden

Mijn vriend werkt op een schip dus ik wou wel graag kijken om wat extra hulp te krijgen in de weken dat hij niet thuis is.. Alleen hangt zijn planning af van wanneer ik effectief beval dus weet ik nog niet goed hoe ik het ga moeten regelen.. want ik ga ervan uit dat je kraamhulp toch wel op voorhand moet “reserveren” 🙈 Ik heb wel al een afspraak staan met iemand van de 10e maand (in april) dus hopelijk kan die mij wat verder helpen 😅

8 maanden geleden

Ik ga het wel aanvragen omdat ik nog niet zo goed weet hoe het zal zijn en wat ik nodig ga hebben (eerste kindje), maar dan heb ik het maar voor de zekerheid. Ik verwacht ook dat mijn man snel terug gaat werken dus dan sta ik er niet meteen alleen voor. Wij hebben ook een huis met veel trappen dus helemaal handig als ik in het begin nauwelijks beneden kan komen.

MOD

8 maanden geleden

Reactie op LiezeD94

Mijn vriend werkt op een schip dus ik wou wel graag kijken om wat extra hul ...
Is idd vanaf 26 weken dat je het kan aanvragen zei me vroedvrouw me gisteren. Maar ik ga al een aanvraag doen en dan ben ik nog vrij om al dan niet er gebruik van te maken

8 maanden geleden

Ik ga er geen beroep op doen, bij mijn zoontje 2j geleden ook niet gedaan en heb dit zeker niet gemist.

MOD

8 maanden geleden

Reactie op Bebecoco

Wij gaan er geen beroep op doen omdat we sowieso een vaste poetshulp hebben ...
Ik twijfel eigenlijk ook..ik snap jou situatie ook :) zou het dan ook niet doen. Moet zeggen dat mijn vriend eigenlijk heel de zomer thuis is en die zegt ook dat hij het allemaal wel zal doen 🙈 maar als hij er niet is kan ik wel hulp gebruiken met 3 lopende kids al. Ook al is het maar om ze naar school te brengen

MOD

5 maanden geleden

Morgen komt de kraamzorg voor het eerst..ben benieuwd wat ze allemaal mag doen en zal doen 🙈 iemand een idee als ze naar de winkel gaat om boodschappen of je moet betalen voor vervoerskosten?

5 maanden geleden

Reactie op Rnnuo

Morgen komt de kraamzorg voor het eerst..ben benieuwd wat ze allemaal mag d ...
Bij de organisatie waar ik mijn kraamzorg van ga krijgen (i-mens) mogen ze boodschappen doen. Ze schrijven hun kilometers op en krijgen een kilometervergoeding die wordt doorgerekend via de maandelijkse factuur (denk dat dat rond 35cent per kilometer zit)

MOD

5 maanden geleden

Reactie op stargazer_o

Bij de organisatie waar ik mijn kraamzorg van ga krijgen (i-mens) mogen ze ...
Oh super! Is ook via i-mens 🙂 heb er wel wat stress voor..nog nooit voorheen gehad..neem je ook kraamzorg voor de bevalling?

5 maanden geleden

Reactie op Rnnuo

Oh super! Is ook via i-mens 🙂 heb er wel wat stress voor..nog nooit voorhe ...
Bij mij gaat het ook de eerste keer zijn, de vorige keer ook niet gehad. Bij ons komt de kraamzorg nadat mijn man zijn vaderschapsverlof heeft opgenomen. Ik zie het niet zitten om in de zomervakantie met een kleuter en een pasgeborene alleen thuis te zitten. Ja, kan me voorstellen dat je stress hebt, is iemand die je niet kent in je cocon laten hé en hopen op een klik :-).

5 maanden geleden

Ik ga het deze keer wel doen, denk ik! Heb lang getwijfeld, maar iedereen raadt het me aan, omdat het leeftijdsverschil straks amper 14 maanden zal zijn. Ik vond de tijd na de bevalling soms echt wel eenzaam, dus al is het gewoon om es te praten terwijl ze bezig is met koken ofzo, zou al erg welkom zijn! Mijn eerste sliep amper overdag, dus ik kon echt niets doen overdag. Ik heb ervoor trouwens gebeld via mijn ag insurance, naar touring. Ze gingen mailen, maar nog geen mail ontvangen. Kan iemand me vertellen wanneer ik die mail kan verwachten? Ik heb 3 weken geleden gebeld en momenteel bijna 34 weken zwanger

5 maanden geleden

Ik heb het aangevraagd en had alvast een goed gevoel toen ze op eerste gesprek kwamen (familiehulp). Voordeel is dat je zelf de frequentie kan kiezen en dat je ook kan stoppen als je merkt dat het eigenlijk niet (meer) nodig is. Je hoeft niet van alle deels terugbetaalde sessies gebruik te maken. Beter in't begin wat hulp te veel, dan te weinig en beter stopzetten als't niet nodig is, dan verzuipen...

5 maanden geleden

Ik heb ook kraamzorg aangevraagd. Het zal een keizersnede worden bij mij en dan lijkt alle extra hulp wel welkom. Hun takenpakket is zeer uiteenlopend, dus zal in begin wat zoeken zijn welke taken we aan kraamzorg uitbesteden, maar dat zien we dan wel eens de baby er is. Ik vond het ook fijn om te horen dat je volledig zelf kan kiezen met welke regelmaat ze komen (is althans zo bij de kraamdienst waarop ik beroep zal doen 'De Wieg'). Merk ik dat het minder nodig is in de periode dat mijn partner nog thuis is, dan kan ik dat doorgeven, ze stellen wekelijks een nieuwe planning op. Vind het wel positief dat we dit zelf wat kunnen meebeslissen.

5 maanden geleden

Wij gaan geen kraamzorg nemen. Ik heb een partner die me enorm steunt en helpt. Hij neemt echt alle taken op zich🥰

5 maanden geleden

Ik heb online een aanvraag gedaan vandaag, normaal zou ik binnen de 3 dagen antwoord krijgen, is via de wieg ; ik weet niet wat ik er moet van verwachten maar m’n vroedvrouw raadde het aan , afwachten dus

MOD

5 maanden geleden

Reactie op marabillie

Ik heb online een aanvraag gedaan vandaag, normaal zou ik binnen de 3 dagen ...
Vanmorgen was de kraamzoeg hier voor het eerst..ze heeft de lakens van de kindjes afgehaald van hun bed en gewassen, boven en beneden gestofzuigd, mee naar de winkel gegaan, gekookt..wel aanpassen dat iemand anders je huishouden plots doet 🙈 maar ze zei rust maar want ik ben hier zodat je kunt rusten ❤ heb er echt wel deugd van gehad

5 maanden geleden

Wij hebben een aanvraag en intake gedaan zodat we hulp kunnen krijgen als we het nodig hebben. Maar alles hangt af van het moment zelf of we er al dan niet gebruik van willen maken