5 Reacties

9 maanden geleden

Hoi! Wij denken niet dat we daar gebruik van gaan maken. Ik denk dat ik het niet leuk ga vinden na zo'n gebeurtenis om veel volk over de vloer te krijgen. Hebben sowieso een vaste poetshulp die wekelijks komt en verder is mijn vriend ook een maand thuis. We hebben wel geen ander kindje meer rondlopen hier, dus ik gok/hoop dat ik na een maand wel weer wat huishoudelijke taken kan doen. Maar dit is een persoonlijke keuze natuurlijk, hoop niet dat we het onderschatten? Dus ik volg graag de reacties mee.. ☺️

9 maanden geleden

Hier nu zwanger van de derde. Na beide bevallingen heb ik kraamzorg aangevraagd. En is de eerste weken echt wel een gemak! Om te koken voor enkel dagen, afwassen, de was doen en strijken enz… De eerste keer kwam ze 1 dag in de week 4u. Bij de tweede meestal 2 dagen in de week 2u. M’n persoonlijke ervaring was dat ik liever 2keer 2u had, 4u aan 1 stuk vond ik te lang. Maar toen werd me wel verteld dat niet elke organisatie de mogelijkheid van 2u aanbiedt. Meestal kan je enkel 4u nemen… Dus misschien best wel eens op voorhand na vragen als je dat zou willen.

9 maanden geleden

Het is mijn eerste kindje en toch heb ik al kraamzorg aangevraagd. Ik heb in elk boek gelezen dat je elke kans tot hulp beter kan aanvaarden. En ook dat mama’s vaak spijt hebben dat ze geen kraamzorg hebben geregeld. Ik neem dus het zekere voor het onzekere. En kraamzorg heeft me gezegd dat ik ten allen tijde ermee kan stoppen zonder extra kosten zodus… waarom niet? 😌

9 maanden geleden

Ik heb een paar keer iemand van kraamhulp over de vloer gehad bij ons eerste kindje. En omdat onze dochter zo’n gemakkelijke baby was, vond ik dat heel nutteloos, dus hebben we dat snel weer afgezegd. Maar nu bij ons tweede ben ik er wel van overtuigd dat dat van pas kan komen, dus ik zal het zeker opnieuw aanvragen. 😊

9 maanden geleden

Als ik jullie verhalen hoor, dan ga ik het gewoon doen! Alle hulp is welkom en dat het zo flexibel is, spreekt me ook aan. dank je voor jullie verhalen.