11 Reacties
4 maanden geleden
Ik ben van plan om direct naar huis te gaan na de bevalling. Onze ouders en broer en zussen mogen waarschijnlijk in de 1e of 2e week wel op bezoek komen. Maar momenteel hebben we gecommuniceerd dat er niemand welkom is de eerste dagen en dat we iets zullen laten weten. (zeer spannend of dit gaat lukken want we wonen boven mijn schoonouders). Dan onze dichte vrienden in week 3, opnieuw gezegd dat we zelf contact opnemen voor bezoek in te plannen. Max per 4 tegelijk. Overige familie en vrienden zullen pas voor september (dan is de baby +1maand normaal) zijn. Misschien met een kraamfeest in onze tuin, zodat we geen maanden nog bezoek moeten ontvangen (grote familie en 1e kleinkind langs alle kanten). Ik denk max 1 bezoek per dag, eventueel wel 3 per week. Of als het goed weer is en we voelen ons goed vanaf week 4 ook eens een terrasje ofzo gaan doen. Met baby in de draagzak! Dan krijg je minder snel de vraag of ze hem/haar mogen vasthouden als je dat lastig zou vinden
4 maanden geleden
Bij mij was het bezoekuur in het ziekenhuis beperkt van 18 tot 20u. Ik ben woensdag middag bevallen en die dag hebben we niemand laten komen wel savonds de dichtste familie gevideobeld. Dan donderdag en vrijdag mochten onze ouders en ons zussen + de Peter eens langskomen. Maar we hebben ze wel verdeeld over die 2 momenten zodat niet iedereen daar de donderdag om 18u stond. En nu we thuis zijn sturen de mensen om te vragen wanneer het past dus proberen we ook goed te spreiden en het niet te druk te maken voor ons en ons kleintje. Je voelt zelf wat aan hoe en wat je ook aankan na de bevalling.
4 maanden geleden
Merci voor jullie reacties!
Ben intussen bevallen en mijn ervaring met bezoek in het ziekenhuis is: misschien had ik het nog meer moeten beperken…
Alleen onze naaste fam was welkom. En dat max per twee. Maar… mijn ouders bijvoorbeeld bleven erg lang… En dat dezelfde dag nog als de bevalling. Ze zagen me in slaap dommelen, ze zagen me worstelen met de borstvoeding, toch bleven ze lang.
Ik vind het spijtig dat ze het niet beter aanvoelden maar oké…
Nu ja, hoe had het beter gekund? De dag na de bevalling was ik immers nog meer doodop na een slapeloze nacht met de borstvoeding.
En bezoek weigeren in het ziekenhuis is iets dat al helemaal verkeerd was binnengekomen.
Anderzijds eerste bezoek thuis ontvangen van zodra je thuis bent, is óók niet zo fijn. Je wil gewoon in je eigen cocon zitten, het je comfortabel maken in je eigen huis etc.
Conclusie 😂: super leuk om je pasgeboren zoontje trots te kunnen tonen, maar mensen moeten echt begrijpen dat een bezoek van een half uurtje meer dan goed is geweest. En het maakt me niet uit van hoe ver je moet komen 😅 mijn zoon heeft mijn energie meer dan nodig dus ja elk uur telt 👍🏻
4 maanden geleden
Reactie op mamawens2024
Merci voor jullie reacties!
Ben intussen bevallen en mijn ervaring met bez ...
Heel erg proficiat
Ik ben dan misschien wat cru in die dingen maar ik laat niemand in het ziekenhuis komen (niet gedaan met mijn dochter en ga dat nu ook niet doen)
Je mocht zeker bezoek weigeren in het ziekenhuis!
Dat is hun zaak dat het verkeerd binnen komt.
Dat is bij mij ook in het verkeerde keelgat geschoten toen maar ik was heel erg blij dat ik dat gedaan had.
Uiteindelijk wordt dat wel begrepen.
En familie komt bij mij pas de dag na dat ik thuis gekomen ben als ik daar zit in heb.
Ik vind het heel erg om te lezen dat ze zelfs tijdens de borstvoeding bleven en als ze zagen dat je zo moe was dag je indommelde.
Ik vroeg de mensen om te vertrekken vanaf dat ik borstvoeding moest geven. En ben daar dan misschien wat groffer in maar zoals je zelf zegt je wil je in je cocon zitten en het de mensen rondom snappen ind niet dat ze moeten vertrekken als je struggeld met borstvoeding of als je moe bent of je gewoon op jezelf wil zijn.
Probeer misschien voor volgende bezoeken tijdssloten te maken van een half uur een uur max. Dat helpt heel erg veel!! Zo gedaan met mijn dochter ga het nu ook zo doen.
En bezoek de dag na dat ik thuis gekomen ben van het ziekenhuis van familie maar per gezin (hoe meer volk hoe minder tijd hoe grof het ook is) en meters.
En pas na een week vrienden etc..
Ook tijdsloten tussen de voedingen door.
Dat uur aankomen dat uur vertrekken
En je mag vragen aan mensen om te vertrekken hoe moeilijk dat ook is.
Het is jou beslissing
Jou lijf
Jou kindje
Jou huis
Jou welzijn en van de baby
Jou regels!!
En hebben ze daar geen respect voor is dat dubbel werk voor hen.
1 keer om boos en respectloos te zijn
1 keer om het te begrijpen en respectvol te kunnen worden!
Je MAG op uw tanden bijten voor bezoek maar je MOET aan jullie denken en je mag je haar op je tanden laten zien op die momenten!! 🫣🥰
4 maanden geleden
Reactie op diny824
Heel erg proficiat
Ik ben dan misschien wat cru in die dingen maar ik laa ...
Dank u 🙏🏼 echt waar.
Ik voelde me vandaag weer zo slecht na een bezoek van de familie. Ze bleven 2u lang… sorry maar dat is echt véél als je tot 10u per 24u met borstvoeding bezig bent.
Ze begrijpen dat precies niet…
Ben daarna in tranen uitgebarsten en hoop dat mijn partner mij er voortaan in steunt. Maar zo’n dingen vindt hij ook moeilijk, dat weet ik zo al.
Ze zijn maar 1 keer zo klein. Ik wil gewoon zelf genieten van die momenten tussen de voedingen door, ik wil hem knuffelen etc. Ik wil hem niet van schoot naar schoot zien gaan 2u lang. 😭
4 maanden geleden
Reactie op mamawens2024
Dank u 🙏🏼 echt waar.
Ik voelde me vandaag weer zo slecht na een bezoek ...
Tip!!
Doe een "breder" topje aan.
Steek je baby in je topje dan slaapt je baby en kan je zeggen
"Ja sorry hij/zij slaapt nu ik ga die niet wakker maken dat is te moeilijk"
Dat knuffelen op die manier is zalig
4 maanden geleden
Reactie op diny824
Tip!!
Doe een "breder" topje aan.
Steek je baby in je topje dan slaapt je ...
Goeie tip 🥰
Mijn eigen moeder maakte zo mijn baby ook nog wakker gisteren 😬😒 kon ik dus een uur vroeger dan voorzien borstvoeding gaan geven… frustrerend.
4 maanden geleden
Wij laten pas kraambezoek toe na 4 weken. We hadden dit op voorhand zo doorgegeven zodat er eerder geen verwachtingen waren en dan zouden we op het moment zelf wel zien. En eerlijk, nu ben ik blij dat we dit gedaan hebben want we zijn een week verder nu in de kraamtijd en ik heb hélemaal géén zin in bezoek 😂
En hoe frequent na die 4 weken: eerst de grootouders en daarna zien we wel wanneer en hoe vaak we er zin in hebben.. Ook wat kijken met de baby hoe het met hem gaat.
We hebben ons vooral voorgenomen om rekening te houden met ons eigen, nieuwe gezin en niet met de verwachtingen of wensen van buitenaf.
4 maanden geleden
Reactie op Bebecoco
Wij laten pas kraambezoek toe na 4 weken. We hadden dit op voorhand zo door ...
Ik begrijp jou heeeelemaal. 4 weken klinkt als een zaligheid, een heerlijke maand met jullie gezin.