7 Reacties

10 dagen geleden

Ik heb op het begin telkens na de borstvoeding de "lege" borst (mijn kindje drinkt maar 1 borst per keer) nog voor 10min gekolfd en zo een voorraad opgebouwd voor de eerste hele dag in de opvang. Wat ik ook soms deed was de volgende borst kolven als ze reeds was gaan slapen en ik nog wakker was.

10 dagen geleden

kolf ja na een voeding of ipv? ik kom zelf nooit aan 100 - 150 ml per kant 🥺 samen is het meestal 200 ml.. btw lees mee ivm de schema 😊

10 dagen geleden

Reactie op Müge1987

kolf ja na een voeding of ipv? ik kom zelf nooit aan 100 - 150 ml per kant ...
In plaats van! In combinatie is het 70-100 per kant ongeveer maar dat heb ik dus nog niet zo vaak gedaan en zoek ik dus wel te integreren in mijn dagen!

10 dagen geleden

Reactie op Molly

Ik heb op het begin telkens na de borstvoeding de "lege" borst (mijn kindje ...
Dankjewel voor de tip!! Dus de ‘lege’ borst is de borst waar je baby net gegeten heeft dan hé?

10 dagen geleden

Om een voorraad op te bouwen is het interessant om ‘s morgens na te kolven. Dan is er het meeste melk. Maar mij is aangeraden om dat maar 1x/dag te doen om overproductie te vermijden. Verder is het de bedoeling dat je altijd kolft als je kindje eet. Dus elke 2u. Als je na de eerste dagen merkt dat je bv 100 kolft en de baby maar 70 drinkt per keer, kan je misschien minder lang kolven of toch 1 x minder vaak kolven. Mijn kindje drinkt ook maar 1 borst per keer om de 2u voor zo’n 5 a 10 minuten. Ik ga is aan de vroedvrouw vragen of het ook oké zou zijn om om 4u dubbel te kolven ipv om de 2u 1 borst.. dat zou wel schelen in tijd als ik weer aan het werk ga.

10 dagen geleden

Reactie op charlottewtrs

Dankjewel voor de tip!! Dus de ‘lege’ borst is de borst waar je baby net g ...
Ja inderdaad! Dat had de vroedvrouw mij als advies gegeven, zo is de kans op overstimulatie (en o.a. latere overproductie problemen) kleiner dan wanneer je na het drinken de andere borst zou kolven; omdat mijn kindje dus telkens maar 1 borst neemt. Nu ze in de opvang is, zet ik telkens een wekker in haar ritme (bij jou zou dat na ca. 2,5u zijn) en kolf ik dan 1 borst af. De kant wissel ik dan iedere keer af.

9 dagen geleden

Ik werk sinds een week ook 2a3d per week. Ik deed nu telkens om de 3u kolven aan beide zijden en kom zo op een 100a110ml tesamen, is 20 a 30min kolven. Onze dochter van 15w drinkt ong. 10 keer per dag, wisselend tussen 1u en 3u tijd ertussen en vaak een kant, soms twee. Ze heeft een 70ml per keer nodig volgens de berekeningen van la leche league dus ik kom zo wel op voldoende ml uit. Ik heb zo een goeie 320ml gekolft op het werk, meer dronk ze ook niet (een dag zelfs veel minder) maar ze drinkt graag aan de borst ´s avonds bij mij dus zo kreeg ze genoeg binnen. Ik hoor wel vaker dat dat het geval is dus hou hiermee rekening, ik vond het niet erg want ik had ze gemist en zat dus maar al te graag samen met haar in de zetel! Wat ik kolfde heb ik meteen ingevroren op de plek van opvang zodat ze dat kunnen gebruiken de volgende dag dat ze er is. Ik ga ook proberen van net iets meer te kolven dan ze drinkt want het gebeurd ook dat ze wat melk moesten weg gieten omdat het binnen het uur niet op was :(. Om te starten heb ik ook een voorraad opgebouwd door een tijdje in de ochtend na te kolven.