17 Reacties
één maand geleden
Onze pediater bleef ook volhouden dat mijn dochter van 3 maanden geen koemelkallergie heeft, omdat ze geen uitslag heeft en bloed in de stoelgang. Uiteindelijk ben ik zelf gewoon novalac allernova ar gaan halen en geef dit nu sinds een week en mijn baby is veel vrolijker en heeft geen last meer. Volg je eigen gevoel dus maar 😉
één maand geleden
Reactie op Fleur 246
Onze pediater bleef ook volhouden dat mijn dochter van 3 maanden geen koeme ...
Wat waren voor jou dan de tekenen dat ze een allergie zou hebben? Hier ook geen uitslag, en geen bloed in stoelgang maar twijfel over de voeding. Hij jammert nogal veel en is heel humeurig..
één maand geleden
Reactie op Valochie
Wat waren voor jou dan de tekenen dat ze een allergie zou hebben? Hier ook ...
Haar algemene zijn.. Heel snel van vrolijk naar jammeren of huilen. Ze was heel rusteloos en had moeite om stoelgang te maken. Had wel meerdere kaka pampers per dag, maar moest hier hard voor persen en was klei achtig qua consistentie en van kleur was het heek licht groen richting kleurloos. Ze verteerde de melk dus duidelijk niet goed. We hebben uiteindelijk haar stoelgang laten onderzoeken en ook bloed laten nemen, maar uit die testen is niets uitgekomen. Maar dat wil blijkbaar niets zeggen. Een allergietest uit het bloed kan negatief zijn (en is ook meestal negatief) en je kindje kan toch op koemelk reageren. Enige manier op koemelkallergie vast te stellen is eigenlijk het volledig elimineren (door aangepaste kunstvoeding) en dan te provoceren (opnieuw aanbieden). Zijn er dan terug klachten, dan is het dus koemelkallergie. Bij ons is hoe rustig en comfortabel Fleur nu is de bevestiging dat ze er dus niet goed tegen kon. ☺️
één maand geleden
Mama voelt wat er mis is.
Probeer eens novalac of althera. Er bestaat ook op basis van geitenmelk bijvoorbeeld.
Na 2-3 dagen zou je een andere baby moeten hebben.
Pas op, het kan zijn dat je nog “verknipter” nodig hebt en dan naar een nutramigen lgg moet gaan.
Dit moet je dan wel bespreken met je dokter.
één maand geleden
Reactie op Valochie
En dronk ze haar flesjes goed?
Want opzich drinkt hij wel goed, zijn flesj ...
Ze dronk hiervoor novalac ar digest. Ging heel vlot. Ze dronk zelfs meer toen dan nu. Maar onze vroedvrouw denkt dat ze misschien uit troost dronk. En ze is nu nog wel aan het wennen aan de smaak van de nieuwe voeding.
één maand geleden
Reactie op Fleur 246
Onze pediater bleef ook volhouden dat mijn dochter van 3 maanden geen koeme ...
Er zijn zo veel verschillende voedingen.. ik denk dat ik ook ga overschakelen maar weet niet naar de welke.. Novalac, pepti syneo enzovoort.. heel blij voor je dat je baby er geen last meer van heeft 😊
één maand geleden
Reactie op Saraxskx
Sindsdien geen last meer geen krampen meer en heel goeie stoelgang, wij had ...
Hey! Was hier even aan het meevolgen want bij blijven wat op de sukkel.. is de Novarice een dunnere melk? Ik geef ondertussen novalac Allernova AR en dit is de eerste dagen heel goed gegaan, maar sinds twee weken terug heel veel huilbuien bij elke voeding + hevige krampen 2-2,5 naar voeding. Kinderarts zegt dat ik een luid kind heb. Ik twijfel om zelf over te schakelen, maar als de pap te dun is geeft hij veel terug (dit was zo met de Pepti).
MOD
één maand geleden
Heyhey mijn oudste dochter had koemelkallergie, lactoseallergie en ei-allergie ( ondertussen is ze al 9) ze had enorm veel krampen, hele tijd huilen, haar overstrekken, kwam enorm veel in rode uitslag..ik gaf toen bv en moest zelf een dieet volgen maar zag dit niet zitten..dus maar overgegaan naar fv. Na enkele keren bij de kinderarts hebben ze toen allergie testen gedaan en kwam al haar allergie naar boven..qua voeding moesten wij overgaan naar neocate..was enorm duur potje. Als ik me niet vergis was het in de 40 euro voor een potje van 400 gram. Dus echt mega duur maar onze dochter is er wel mee geholpen..
Tis vooral zoeken wat het beste is voor je kindje en bespreken met de kinderarts.
Gelukkig heeft Mijn jongste dochter (11weekjed) er geen last van
één maand geleden
Reactie op Saraxskx
Nee deze melk is veel dikker van structuur omdat het op basis van rijst is ...
Dat is goed om weten! Ik hou het in men achterhoofd, bedankt!