5 Reacties
6 maanden geleden
Ik snap dat je ongerust bent en nog veel vragen hebt. Bij mij heeft de gynaecoloog op de 20 weken echo goed kunnen zien dat het geen klompvoetjes waren. Maar niet elke gynaecoloog kijkt zo grondig volgens mij en het is inderdaad niet altijd gemakkelijk om alles te zien door de houding van de baby. Op de echo vorige week (28 weken) hebben we de handjes en voetjes niet echt goed kunnen zien. Dus alles is zo verschillend bij iedereen en bij iedere zwangerschap... Het enige dat je kan doen is jammer genoeg afwachten. Ik heb een vriendin bij wie het kindje effectief geboren is met klompvoetjes. Ondertussen gaat het kindje naar de kleuterschool en is alles in orde hoor. Ze moeten nog wel af en toe eens op controle maar er bestaan al verschillende mogelijkheden om dat dan na de geboorte nog allemaal juist te krijgen.
Het is natuurlijk nooit leuk om extra zorgen te hebben, maar ik hoop je hiermee toch een beetje gerust te stellen dat een klompvoetje niet voor het leven is.
MOD
6 maanden geleden
mijn 2de dochter is geboren met klopvoetjes wat ze niet zagen toen ze in mijn buik zat.
De schrik dat deze baby het heeft is ook groot maar tegenwoordig zijn er genoeg dingen om dit te verlichten, bij mijn dochter was het gelukkig niet zo erg en konden ze het met speciale schoentjes en een balkje ertussen oplossen. Ze is nu wel 7 ondertussen en je merkt het wel nog dat haar voetjes niet recht zijn (vooral als ze moe is zet ze haar voetjes naar binnen).
Bij een ernstige vorm van klompvoetjes opereren ze het normaal en gaat het in de gips.
Zelf ben ik geboren met klompvoeten maar in de tijd was er nog niet zoveel technologie als nu.
Ik zou je zeker geen zorgen maken ;) Maar het moet goed opgevolgd worden.
2 weken is idd lang als je op iets wacht maar aan de andere kant voor jet weet is het zover ;) Heel veel succes alvast!
En weet niet of je op fb zit maar daar heb je ook een groep voor klompvoeten.
6 maanden geleden
Reactie op Linest24
Ik snap dat je ongerust bent en nog veel vragen hebt. Bij mij heeft de gyna ...
Ja klopt helemaal ik lees ook te veel op internet waaik nog meer twijfels begin te krijgen i.v.m. klompvoeten die te maken hebben met afwijkingen enz..
Maar dankje wel voor je uitleg ❤
6 maanden geleden
Reactie op Rnnuo
mijn 2de dochter is geboren met klopvoetjes wat ze niet zagen toen ze in mi ...
Ja inderdaad er zijn tegewoordig veel oplossingen dat is waar maar toch is het gevoel soms zo raar, zo veel vraagtekens ik hoop gewoon ook al is het zo dat alles goed wordy opgevolgf en word opgelost l.
Nee ik zit niet op facebook waar kan ik dat zien ?