7 Reacties
8 maanden geleden
Hoi Nina
Ik ben Astrid en ben 29 jaar. Mijn vriend en ik verwachten ons eerste kindje ook in jullie. We zijn uitgerekend voor de 12 juli. Ik zelf werk al algemeen administratief bediende in een bakkerij. Ik heb op dit moment niet echt een activiteit in mijn vrije tijd. We zitten op dit moment nog in verbouwing van ons huis om alles optijd klaar te krijgen voor de komst van onze dochter.
We zijn niet gepland zwanger geworden, maar het is een droom en zeker een wens om zwanger te zijn.
Wij wonen in het prachtige Limburg.
Lieve groetjes
Astrid 🩷
MOD
8 maanden geleden
Reactie op Astridvdg
Hoi Nina
Ik ben Astrid en ben 29 jaar. Mijn vriend en ik verwachten ons ...
Aangenaam Astrid, ben je op dit moment ook nog aan het werk in de bakkerij of niet?
En super leuk verbouwingen zeker als het voor de baby is ❤️ krijg je een jongen of een meisje?
Zeker genieten van de zwangerschap en je niet overdoen met het verbouwen ;)
8 maanden geleden
Hallo, ik ben Nele en 38 jaar. Ik verwacht 19 juli mijn 2de kindje.
Het leven is bij mij wat anders gelopen dan ik dacht. Ik heb al een dochter van 11 jaar en had graag al sneller nog kindjes gehad, maar die relatie liep mis. Het duurde dan even vooraleer ik de juiste vond en al snel werd duidelijk dat we beiden nog een kinderwens hadden (voor hem is het nu zijn eerste kindje, dus die wens was nog supergroot).
Net toen we besloten om ervoor te gaan, kregen we te horen dat er bij het kindje van zijn broer een genetisch probleem ontdekt was en je hoort mij al komen... Mijn vriend was hier ook drager van. We werken alle 2 bij volwassenen met een beperking en zochten meteen wat de gevolgen konden zijn. 1 kans op 2 op de ziekte door te geven; 1 kans op 4 komt er ook een mentale beperking bij... Dit risico wilden we niet nemen dus vroegen we de medische wereld om ons te helpen.
Na een traject van 3 jaar, is het ons nu eindelijk gelukt om iets te hebben om naar uit te kijken. Het is dus een lastig traject geweest met alle emoties die er dan bij gaan en in het begin waren we echt heel voorzichtig blij. Ik voelde een enorm verschil met 12 jaar geleden toen alles onbezonnen was gegaan.
We zijn heel open over ons traject tegen iedereen. Alle mensen die dicht tegen ons staan, wisten elke stap. Ook nu nog babbel ik met veel mensen over hoe zwaar het gegaan is. Er is nog steeds een taboe, maar wij gaan er heel open over in gesprek. Dit helpt om ervoor te zorgen dat we ermee om kunnen en dat onze omgeving ook echt super blij is voor ons nu. Als ik iets zwaarder zou durven opheffen, staan er meteen verschillende klaar om over te nemen.
Sinds 20 februari ben ik in moederschapsbescherming wegens de agressie risico's in mijn job. Ik kan dus mijn lichaam helemaal volgen. Rusten wanneer het nodig is en de werkjes die dan moeten gebeuren, kunnen op mijn eigen tempo.
8 maanden geleden
Reactie op Rnnuo
Aangenaam Astrid, ben je op dit moment ook nog aan het werk in de bakkerij ...
Ik ben momenteel nog voltijd aan het werk. Ik zou graag zo lang mogelijk willen werken tot 1 week voor mijn bevaldatum. Dit is ook mijn allereerste job die ik doe, dus ik moet sowieso zonder ziekte tot mei voltijds werken om een moederschapsuitkering te kunnen krijgen.
Wij verwachten een meisje! We zijn er heel gelukkig mee. Want het is het eerste meisje aan de kan van mijn vriend dat zal geboren worden.
De verbouwingen doet mijn vriend wel voor het grootste deel, maar het geeft toch de nodige gezonde stress omdat alles vuil is en alles ligt overhoop. Maar we zijn bijna klaar. Normaal eind deze maand kunnen we onze slaapkamer verhuizen en kunnen de we de baby kamer inrichten. 😊
MOD
8 maanden geleden
Reactie op Linest24
Hallo, ik ben Nele en 38 jaar. Ik verwacht 19 juli mijn 2de kindje.
Het le ...
Lijkt inderdaad geen makkelijke situatie. Maar zoals je zegt er open over zijn kan zeker helpen...
En ik begrijp dat er wat leeftijd tussen gaat zitten, is bij ons ook zo (ook nieuwe partner).
In elk geval blij dat het nu op zijn plooi is gekomen. Gefeliciteerd! ❤
8 maanden geleden
Hier zwanger van een 1ste kindje een jongen verwacht 21 juli ik ben zelf van Limburgse Borgloon