6 Reacties
10 maanden geleden
Mijn peuter schopt af en toe hard tegen mijn buik tijdens het verversen. Heb hier naar gevraagd bij de gyn. Ze zei dat tot 16w de foetus veilig genoeg beschermd zat. Maar vanaf 16w moet ik zeker beginnen oppassen. Je bent nu 13w. Lijkt me prima. Als je geen pijn hebt en geen bloedverlies dan is het prima.
10 maanden geleden
Mijn hond (10kg) sprong in week +- 10 nietsvermoedend op m’n buik. En ik schrok ook heel erg!! Was er even niet goed van. Bij de echo daarna was alles prima.
10 maanden geleden
Ik zit met vele huskies 😅
Honden zonder hersenen dus, deze springen regelmatig (goedbedoeld) tegen mijn buik, op mij..
zijn hondjes van 24 kilo bij.
Kleintje zit er veilig en wel hoor!
10 maanden geleden
Ik ben 16 weken en door het gladde weer gevallen. We hebben dan een extra echo gekregen om alles te checken maar er moet echt al een zwaar trauma gebeuren vooraleer het impact heeft op je baby. Dus een sprong van je kat zal wel meevallen (ook al merk ik hier dat mijn kat ook niet meer overal mag duwen met haar pootjes 😊)
10 maanden geleden
Ik ben op 8,5 maand zwanger van mijn 1e dochter plat op mijn buik gevallen door ijsplek bij het uitstappen van de wagen ( Winterbaby)
Ik was ook heel bang en in shock.
Zeker omdat mvrtje niet meer bewoog en besloot een diepe dut te doen.... 😅
Na veel controle was alles oke en is ze een weekje later ter wereld gekomen ☺️
Ook bij mijn 2e zwangerschap enkele keren elleboog of iets in mijn buik gekregen door onoplettende tiener in huis ( plus van toen 10jaar )
Telkens gelukkig niets aan de hand.
Als het echt hard was en je bent ongerust kan je beter een keer te veel dan te weinig gaan.
Maar er is al wel wat nodig voor de baby impact voelt van een bots of val.
Gelukkig!