11 Reacties

4 maanden geleden

Ikzelf heb dit niet gehad, maar een vriendin wel. Baby was ook klein geschat en ook weinig vruchtwater. met ballonnetje (vond zij niet zo aangenaam) maar wel een heeel goeie bevalling gehad, uiteindelijk had ze nog meer vruchtwater dan ze dachten en was de baby ook groter dan geschat…

4 maanden geleden

Waarom couveuse? Volgens de huisarts wordt er in België niet naar het gewicht maar wel naar de rijping van de longen gekeken om te bepalen of couveuse nodig is. Bij 38w zijn de longen normaal in orde

4 maanden geleden

Ik ben vorige week ingeleid omdat ons kindje ook gestopt was met groeien. Inleiding was bij mij vlot verlopen en ons kindje deed het ook goed. Op 38 weken is ze al voldragen en hoeft het zeker niet in een couveuse. Op hoeveel kg word jullie kindje geschat?

4 maanden geleden

Ik ben donderdag ingeleid geweest op 40weken. Er was bij mij ook zeer weinig vruchtwater maar alles is goed gekomen. Mijn baby haat gewicht werd geschat op 2900g en is uiteindelijk 3260g geboren. Ze heeft wel paar gram verloren na 2dagen naar 2840g en nu dag 5 dagen terug 3000g dus is goed aant bijkomen🥰 Ik had ook schrik voor inleiding en epidurale maar echt waar ik had niet door dat ik een kind was aant uitpersen ik dacht dat ik aant het oefenen was en plots lag er een baby op mij😅 Is echt zot tot dag 2-3 had ik niet door dat ik moeder ben geworden 🫣

4 maanden geleden

Ik ben zelf ook zeer slank gestart, had zelf ondergewicht maar daar is nu niets meer van te merken. Ikzelf ben meer dzn genoeg aangekomen. Desondanks dat heb ik nu ook een klein kindje die onderaan de curve zit. Tegenovergestelde van mijn 1ste zoontje die groot was bikk de bevalling. Ik ben toen ook ingeleid. Natuurlijk is te weinig vruchtwater niet goed voor de baby en is een inleiding de beste keuze. Ik vond de inleiding zeer pittig maar eenmaal een epidurale gekregen was het een zaligheid

4 maanden geleden

Hier ook ingeleid op 38+1 wegens groeiachterstand baby (en verminderd vruchtwater) en zwangerschapsvergiftiging. De inleiding zelf duurde heel lang, is niet per se bij iedereen zo, maar blij dat ik niet getwijfeld heb voor een epidurale 🙏. Gwn vaginaal bevallen (ongeschonden omdat het kleine baby was 🤞) Uiteindelijk woog ze wat minder dan geschat (2,3 kilo ipv 2,7) dus helaas even op neonatologie moeten doorbrengen, maar verder was met haar alles goed! Ondertussen 3,5 weken verder en ze weegt al 3kg 😊

4 maanden geleden

Ik ben net bevallen met inleiding, natuurlijke bevalling was zeer pittig op het einde bij het persen maar meer dan waard eens je de baby in armen hebt. De baby woog uiteindelijk 2,6 dus meer dan verwacht en stelt het super goed 🥹❤️🙏🏻

4 maanden geleden

Reactie op JulieEentweedrie

Ik ben net bevallen met inleiding, natuurlijke bevalling was zeer pittig op ...
Proficiat 🥰🎉

4 maanden geleden

Proficiat

4 maanden geleden

Bij mij was dit ook het geval op mijn laatste echo de baby was niks meer bij gekomen in gewicht met 38+1weken meting 2kg900 met 39+1 weken meting 2kg930 dus niet echt iets bij gekomen en het vruchtwater was ook niet meer goed. Had wel al 3 cm opening dus ze hebben me daar dan gehouden die dag na de controle omwille daar van dat ze hoopten dat het nog vanzelf ging gebeuren of dat ze gingen moeten inleiden dan de volgende ochtend 5u omwille van dat laag gewicht en at vruchtwater maar dit hebben ze dus niet meer moeten doen mijn weeën zijn begonnen 24h ‘s nachts en om 3u36 is mijn dochter geboren. Met een gewicht van 2kg670 en ze was 48 cm nu is ze al 16 weken oud en ze groeit goed ze volgt goed haar curve 😊 maar ze werd altijd wel laag geschat in de controles zeker de laatste maanden ze kwam nooit niet veel altijd bij in gewicht… dus idd ook met een licht gewichtje geboren maar wel gezond 😊

4 maanden geleden

Ooh lees ik nu nog maar pas dikke proficiat !! 🥰