Ik moet volgende dinsdagavond in het ziekenhuis binnen om de baarmoederhals te verweken waarbij ik om de 2u pilletjes krijg en zo de baby te laten inleiden vanaf woensdag. De baby gaat groot en rond de 4kg zijn.
Iemand hier nog ervaring mee gehad?
Ik heb 2x een pilletje gehad 1x om 5u smorgens en 1 om 7u smorgens.. nadien zijn ze gestopt omdat het allemaal best snel ging.
Die pilletjes doen geen pijn hoor maar versnellen idd alles. Rond 9u kwamen ze dan mijn vliezen breken en dan naargelang persoon tot persoon zullen de weeën al bezig zijn of oplopend starten ☺️
Is dit je eigen keuze omdat de baby groot is? Enkel een grote baby is geen medische indicatie om in te leiden (tenzij er andere dingen spelen natuurlijk). Mijn baby is ook te groot maar ik wil eigenlijk geen inleiding.
Ik raad het eerlijk gezegd af. Best opinie van vroedvrouw vragen. Zij zijn de enige dat echt eerlijk meedelen of het effectief nodig is om
Ingeleid te worden. Inleiden betekend kindje ter wereld brengen tegen zijn wil om. Waardoor je hoogstwaarschijnlijk heel lang geduld moet hebben vooraleer je kan en mag persen als alles uiteindelijk goed verloopt. Heb ik voor gehad bij mijn eerste bevalling, uiteindelijk keizersnede geworden…
Welk gewicht geven ze aan als zware baby? Bij mij hadden ze dit meegedeeld en ze was 3850gr en 52cm. Ze was een grote baby inderdaad maar enkel owv haar lengte. Geen dikke baby. Probeer inleiden te voorkomen en gebruik tips en trucjes om natuurlijk de weëen op te wekken.
Heb ik met mijn dochter in 2021 ook gehad.. inleiding ze woog 4266…
Nu op 39weken opnieuw inleiding wegens te hoog geboortegewicht!
Heel veel succes !!
Viel dat doen mee?
Ik weet niet wat me te wachten staat🥹
Het was toen mijn 1e kindje… dus wist totaal niet wat ik moest verwachten!
Ze hebben ‘s avonds ballonnetje opgestoken, dan heb ik nog wel ok geslapen en ‘s morgens om 5u hebben ze mijn vliezen gebroken.. dan is het rustig op gang gekomen . Even stil gevallen heb ik extra hormonen gekregen en dan ging het wel van 0 naar 100 dus heb toen besloten epidurale te nemen.. dan nadien een zalig bevalling gehad! Dus ik kan er wel positief over zijn, maar weet dat elke bevalling voor elke vrouw anders is, hoe je er zelf naar kijkt…
Ik wens je heel veel succes!