6 Reacties
4 maanden geleden
als ik jou was zou,ik weigeren. wat een reden om in te leiden. ze verzinnen de gekste dingen de dag van vandaag precies...
gaat je gynaecoloog op vakantie of werkt die niet dit weekend? dan kan dat de reden zijn. (€€€)
4 maanden geleden
Reactie op baby Bernaerts
als ik jou was zou,ik weigeren. wat een reden om in te leiden. ze verzinnen ...
Ze vroeg om of vrijdag of maandag in te leiden, vrijdag zou het ook met een andere gynaecoloog zijn dus ik weet niet of het om het geld gaat, mag ik vragen wat de rede is dat je zou weigeren?
4 maanden geleden
Reactie op eline2003
Ze vroeg om of vrijdag of maandag in te leiden, vrijdag zou het ook met een ...
beetje zoals in andere posts ook werd gezegd. combinatie van verschillende zaken.
er is niet echt een medische reden waaruit blijkt dat inleiden nodig is (voor zover ik kan lezen he 😉). Alsook geef je aan zo natuurlijk mogelijk te willen bevallen. in dat geval zou ik je aanraden je kindje nog 2 weken vertrouwen te geven en hem/haar de kans te geven om zelf te komen. Van verschillende vriendinnen ook gehoord dat inleiding best intens is naar frequentie van weeën toe en het dan echt pittig is om zonder epidurale te doen (als je dat wenst)
4 maanden geleden
Als de oorzaak zou zijn dat de werking van de placenta verminderd is, dan zou ik wel inleiden
4 maanden geleden
Ik moet vanavond binnen gaan om ingeleid te worden. Hier hadden ze rond 26 weken al gemerkt dat ze opeens minder groeide. Testen gedaan en bleek dat placenta minder werkte. Zolang ze bleef groeien was het Oke en konden we haar laten zitten. Bij de laatste echo op 36w3 was ze veel te weinig bijgekomen en werd ze geschat op 2,200kg. Echt heel weinig voor die termijn.
Toen ook besloten om ingeleid te worden hoewel ik dat eerst ook totaal niet wou omdat ik zo natuurlijk mogelijk wou bevallen en met eigen vroedvrouw.
Nu toch gedacht aan de gezondheid van ons kindje. In de buik zal ze niet meer genoeg groeien en hoe langer ze blijft zitten, hoe meer risico’s er zullen zijn. Heb dit ook wel heel uitgebreid besproken met mijn vroedvrouw en verschillende scenario’s doorlopen om nu echt achter mijn keuze te staan. Ze gaf me ook mee dat ook met een inleiding je kan aangeven dat je nog niet klaar bent voor de volgende stap en jouw lichaam de tijd wil geven om te reageren op wat er gedaan word. Zodat de weeënstorm dan minder heftig word.
4 maanden geleden
Ik word vanavond ook ingeleid. Klink misschien raar maar voelt goed op te lezen dat er nog mama’s zijn die ermee akkoord gaan om ingeleid te worden.
Bij mij ist ook een klein baby 2900gr en komt niet veel bij laatste weken dus raad de dokter toch voor inleiding.
Is wel een moeilijke keuze vind zeker als eerste kindje is!
Maar komt sowieso goed, zo kunnen wij sneller ons wondertje in armen hebben🥰