6 Reacties

6 maanden geleden

Ik ben ingeleid na 28uren arbeid. Mijn water was gebroken op 40w+3d, maar de weeën kwamen heel moeilijk en onregelmatig en ik had dan ook nog maar 2cm ontsluiting. Voor de veiligheid van mijn baby, dan ingeleid om half acht 's morgens. Toen is het ineens heel heftig en snel gegaan. Om elf uur had ik persdrang en om half twaalf was hij er. Ik weet nog wel dat ik om elf uur roepte "dit kan ik niet meer, ik moet nu een epidurale hebben" bleek dat hij klaar was om er uit te komen en dat epidurale dus niet mogelijk was. Ook al waren die laatste uren heftig, ik kijk er wel positief op terug. Veel gehad aan de ademhalingsoefeningen van mijn doula en de mantra's die ik constant herhaalde, waar ik me sterker door voelde. Die laatste uren nam er precies ook een oerdrang over door de hormonen. Ik zat helemaal in mijn lichaam en voelde me lichtelijk high. Maar dat is mijn ervaring, tis belangrijk dat je doet wat goed voelt voor jou en je baby op dat moment.

6 maanden geleden

Mijn weeën zijn vorige keer opgewekt omdat mijn water gebroken was, ik nog geen weeën had en ze eigenlijk zagen dat de navelstreng rond mijn dochter zat. Ze volgden alles zeer goed op en door de situatie kreeg ik al snel nog extra middelen om de weeën op te wekken. Daardoor werd het plots inderdaad te hevig en kreeg ik ook een epidurale. Door die epidurale kon ik dan volledig ontspannen en had ik snel volledige ontsluiting waardoor ik wel nog bewust was van de bevalling en de persweeën zelf goed kon voelen. Ik heb dus hulpmiddelen gehad maar vind wel dat ik een zo natuurlijk mogelijke bevalling heb gehad en heb alles goed kunnen meemaken. Die hulpmiddelen zijn er voor iets en maakt het moment zeker niet minder intentie of minder mooi.

6 maanden geleden

Op 32 weken ben ik ingeleid geweest wegens pre-eclamsie, na 12 uur hebben ze een epidurale gestoken in de hoop dat ik mijn krachten zou kunnen sparen om de volgende dag te bevallen. Helaas verdoofde de epidurale enkel mijn benen en niets van “crusiaal belang” laten we dus zeggen dat ondanks de inleiding ik wel zonder epidurale bevallen ben. Kan perfect gebeuren hoor, denk niet dat die twee noodzakelijk bij elkaar hoeven te horen. Maar ik kan je wel zeggen, doe wat op dat moment goed aanvoelt, luister naar je eigen lijf. Laat je zeker niet verleiden door de mensjes die oordelen dat enkel 100% natuurlijk the way to go is om te bevallen. Elke bevalling is prachtig op zijn eigen manier ❤️

6 maanden geleden

Weeënopwekkers zonder epidurale is echt niet uit te houden. Na 1u30 was ik steendood en huilde om pijnstilling. Daarna was het echt een zaaaaligheid

5 maanden geleden

Hier ook ingeleid. Weeën kwamen traag op gang, uiteindelijk toch een epidurale gevraagd gevraagd. Maar ze bleven Maar weeënopwekkers geven waardoor ik plots een weeënstorm kreeg door de medicatie en door mijn lichaam dat zelf in actie schoot. Epidurale werkte toen niet meer. Alles intens gevoeld en ik kan u zeggen ik was heel opgelucht als hij eruit was. Die pijn was zoon hevig. Ik denk dat je dat niet kan vergelijken met een bevalling zonder weeën opwekkers...

5 maanden geleden

Reactie op MommyOf3Children

Hier ook ingeleid. Weeën kwamen traag op gang, uiteindelijk toch een epidur ...
Ja ben ook al wat gaan informeren bij mij vroedvrouw en ze kunnen inleiden op rustige manier maar dan moet je echt op je strepen staan blijkbaar en her kan zijn dat je 3 dagen of langer in het ziekenhuis bent tot aan de. Bevalling. En niet veel gynaecologen willen dat doen. Maar het kan blijkbaar. Dus ik ga dit wel aankaarten. Dat ik dan kan bevallen zonder die weeenstormen en zonder epidurale is het mij waart dat ik langer in het ziekenhuis ben. Maar ik kan snappen dat sommige dit juist niet willen.