9 Reacties

5 maanden geleden

Ik wordt ook ingeleid op 38 weken. Ik heb ook de keuze als ik het doe of nie. Ik luister nu vooral naar mijn lichaam en dat van mij is op. Ons meisje is geschat op 2650. De natuur is altijd beter, maar weet wel in jou geval blijft je kindje wel groeien en stijgen in gewicht. Als je dan nog op 40 weken of 41 weken bevalt zou de baby dan al over de 4 kilo zijn.

5 maanden geleden

Klopt en die 4 kg baart mij echt zorgen 😬 de gynaecoloog maakte zich geen zorgen over haar gewicht. Ze heeft ook de lange benen van mijn partner en volgt al even een hoger percentiel

5 maanden geleden

Mijn vroedvrouw zegt me dat ze tot 500 gram ernaast kunnen zitten met de schatting, wat me enorm veel lijkt. Wat de keuze betreft is enkel jij die hierover kan beslissen en wat je ook kiest je geen verkeerde keuze kan maken. Het feit dat je een keuze krijgt wil zeggen dat ze jouw ze comfortabel mogelijk wil maken. Als ze echt te zwaar zou zijn zou de gynaecoloog de keuze voor u maken zou ik denken. Dus mss niet te veel bang hebben. Mijn eerste kindje was 4kg en mij was nooit gezegd dat hij te zwaar ging zijn bij de gynaecoloog, hangt echt van gyn tot gyn af denk ik. 😘

5 maanden geleden

Reactie op Anoniem002

Klopt en die 4 kg baart mij echt zorgen 😬 de gynaecoloog maakte zich geen ...
Ik zou gewoon kijken wat je zelf ziet zitten. Een inleiding is sowieso pittiger dan het natuurlijk parcour. De gynaecoloog heeft je een keuze gegeven. Volgens mij wilt dat zeggen dat ze ze geen zorgen maakt maar toch oo safe mssn wilt spelen. Je komt sowieso nog bij en inderdaad het is een geschat gewicht ze kunnen er soms echt ver naast zitten zowel in de lage als ik de hoge curve. Overleg het eens met je partner en bevraag je mssn bij je vroedvrouw over het verloop van een inleiding zodat je weet waarvoor je kiest. ☺️

4 maanden geleden

Ik zou dat niet doen, er worden veel baby’s van over de 4 kg geboren Ik zou de natuur zijn gang laten gaan

4 maanden geleden

Bij ons tweede zoontje werd op 38w gezegd dat z’n geschatte geboortegewicht 3,600kg - 3,700kg ging zijn. Ik ben bevallen op 40w+4 en hij woog 3,300kg. Dus het is en blijft een schatting….

4 maanden geleden

Ik heb een inleiding gehad bij mn eerste aan 41+2 door de termijn en ondanks dat ik echt een goeie inleiding en bevalling heb gehad, zou ik niets liever willen dan mijn kindje natuurlijk laten komen wnr die er klaar voor is. Mijn zoontje werd ook veel te zwaar geschat, p97, is geboren op 41+2 dus met een gewicht van 3,785kg en 53cm, dus de gynae hoeft niet persé gelijk te hebben. Nu wordt de baby terug p87 geschat, en gynae stelde ook terug inleiding voor, maar ik ga het niet doen, ik wacht af en als hij me echt opnieuw wil inleiden, dan zal hij terug moeten wachten tot ik overtijd ga.

4 maanden geleden

Net bevallen van mijn zoon op 38+3 dagen. Het was een inleiding omwille van de grote en gewicht. Hij is 53,5cm en weegt bijna 4kg. Ik ben blij dat ik ben ingeleid omdat het mijn eerste bevalling was. De inleiding was zwaar en kwam moeilijk op gang, maar ik ben blij dat ik toch ben ingeleid. Want uiteindelijk zou hij op 40weken dus nog groter zijn en dat zou voor mij een te zware bevalling zijn geweest. Onze zoon is perfect gezond.

4 maanden geleden

Reactie op B1992J

Net bevallen van mijn zoon op 38+3 dagen. Het was een inleiding omwille van ...
Proficiat 😘