8 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op opaarde
Omdat geen weeen heb + hoge bloeddruk eiwit, vliezen zijn gebroken deze nac ...
Ooh oei! 😔
Probeer geen schrik te hebben voor een inleiding. Ik heb een aantal vriendinnen die het deden zonder epidurale, maar het is ook echt oké om epidurale te vragen. Ik begrijp dat het niet je wens is, maar jammer genoeg hebben we de geboorte niet 100% zelf in de hand. Probeer er alsnog iets moois van te maken en bekijk het positief, je hebt snel je lieve kindje in je armen. Heel veel succes, je gaat dat kei goed doen mama 💖
4 maanden geleden
Ik denk ook wel dat een inleiding starten vanaf het begin, of een inleiding starten met al ontsluiting en gebroken vliezen een wereld van verschil kunnen zijn. Je lichaam geeft al verschillende signalen aan dat het klaar is om te bevallen! Vertrouw erop! Inderdaad geen schande om een epidurale te vragen als het te veel pijn doet
4 maanden geleden
Ik ben ingeleid (infuus) omdat mijn water was gebroken en ik na 24 uur, nog bijna geen opening had (2cm).
Het is dan heel snel gegaan, half acht infuus er in en tegen half twaalf was hij geboren. Heb dit gedaan zonder epidurale. Om elf uur roepte ik om epidurale, maar bleek dat ik aan mijn 10cm ontsluiting zat en dat het daarom zo heftig voelde. Hij wou er uit! :-)
Het kan zeker, maar belangrijk hier in om je eigen verhaal hier in te volgen en je eigen gezondheid en dat van je kindje voorop te plaatsen.
You can do this met of zonder! :-)