24 Reacties
één maand geleden
heyhey, Mijn dochtertje is momenteel 10 weken oud. overdag is het vooral wiegen. ze wilt dan wel slapen maar valt moeilijker in slaap, en soms vecht ze echt er tegen.. en met wat wiegen is ze meestal binnen 2 min vertrokken.
in de nacht slaapt ze gewoon door tijdens hetvoeden en verschonen.
met de tijd wil ik wel overgaan naar, in bed leggen en in slaap laten gaan, momenteel slaap ze door de dag in de living en s nachts in de co sleeper.
één maand geleden
Reactie op Valochie
Zoontje 11 weken leer ik om zelfstandig in slaap te vallen. Hij wil ook gee ...
Ooh ik ook, ben hopeloos opzoek naar een tip om het tuutje aangeleerd te krijgen.
één maand geleden
Reactie op abab24
En hoe leer je dit? Ik zou het ook graag doen
Het boek "Slaap baby slaap" heeft me hier wel geholpen. Echt een enorm interessant boek! Kan het iedereen aanraden eens te lezen. Eigenlijk leg ik hem gewoon in zijn bed wanneer hij begint te gapen of in zijn ogen wrijft. Ik baker hem dan in en zet white noise op en leg hem wakker in bed. Meestal na een 10tal minuten is hij dan vertrokken. Ik hoop dat het zo blijft! Hij zit nu in sprong 3 dus hij woelt wel wat meer dan anders.
één maand geleden
Reactie op Valochie
In de kamer, enkel na 15u laat ik hem beneden in de woonkamer. Heel af en t ...
hey, dus hij gaat s avonds om hoelaat naar zijn kamer tot de volgende dag 15u? slaapt hij al wat door in de nacht?
mijn dochtertje komt ook pas rond 12u in de middag na de living. tussen 12 en 18u heeft ze soms korte dutjes of soms een lange
één maand geleden
Reactie op Valochie
Het boek "Slaap baby slaap" heeft me hier wel geholpen. Echt een enorm inte ...
Wauw ! Een hij huilt niet als je hem in zijn bedje legt? Dat wil ik ook kunnen :)
één maand geleden
Reactie op Müge1987
hey, dus hij gaat s avonds om hoelaat naar zijn kamer tot de volgende dag 1 ...
Hij gaat slapen om 19u30, en om 10u komt hij naar beneden na zijn ochtenddutje. Hij eet nog om 23u-3u en 7u. Na eten om 11u leg ik hem ook terug boven. Nadien blijft hij beneden tot 19u30
MOD
één maand geleden
Heyhey! Hier is dochterlief 10 weken en eigenlijk valt ze meestal zelf in slaap. Het gebeurd zelden dat ik haar moet in slaap wiegen.
Ze wrijft in haar ogen als ze moe is en dan weet ik dat ze wilt slapen en meestal 5m later ligt ze te slapen.
In slaap wiegen is zeker geen probleem ;) want ze blijven niet altijd klein en uiteindelijk leren ze het wel, maar elk kind is anders natuurlijk.
één maand geleden
Dochtertje van 12 weken,
‘s nachts in haar co-sleeper valt ze steeds vanzelf in slaap en zonder tutje.
Overdag moet ze absoluut een tutje hebben en is ze vaak direct terug wakker als die uit haar mond valt..
Ze slaapt overdag in het park en de ene keer valt ze vanzelf in slaap, de andere keer moet ik haar wat wiegen door op haar buikje te wrijven (we leggen dan ook een kipkep kussentje op haar buik)..
Soms wilt ze ook helemaal niet slapen in het park en dan is het op mij of de papa in de zetel en als ook dat niet gaat in de draagdoek of zak maar dat is maar zelden nodig.
(Tijdens het typen van dit berichtje is ze nu naast mij in de zetel in haar babynestje aan het indommelen ☺️)
één maand geleden
Ik wieg hem enkel als hij echt overstuur is (verborgen reflux) of als hij ziek is of last heeft van iets