Dag mama's,
Ons zoontje is vandaag 14 weken. Hij lacht en brabbelt veel maar toch bezorgt hij mij veel zorgen. Hij was de eerste weken echt een huilbaby maar dar bleek dan door de combinatie van reflux en constipatie te zijn. Nu krijgt hij Nutrilon Omneo, lactulose en omeprazol en lijkt de pijn onder controle te zijn. Hij geeft nog terug en heeft moeite met kakapampers vullen maar het is niet meer met constant gekrijs tijdens zijn voedingen.
Door zijn krampjes en relfux hebben we de gewoonte gecreëerd dat hij op mij slaapt overdag. Hem wegleggen ging nooit door de reflux. Nu probeer ik daar verandering in te brengen want zo krijg ik overdag niks gedaa .
Ik leg hem dus 1x per dag in zijn parkje vanaf dar hij vermoeidheidssignalen toont (ongeveer 1,5 uur wakkertijd). Dan lees ik wat verhaaltjes tot hij rustig is, zet ik white noise op en aai ik over zijn bolletje tot hij in slaap valt. Dat verloopt de laatste dagen al wel beter. Lukt niet altijd maar meestal wel.
Maar nu het probleem; hij slaapt dan maximaal 30 minuten en is na dat te korte dutje compleet onhandelbaar. Hij wil niet terug in slaap vallen, ook niet op mij of in de draagzak, maar is te moe om te spelen. Hij begint dus heel hard te huilen tot zijn volgende voeding en ook nadien vat hij moeilijk slaap omdat hij zo oververmoeid is.
Heeft iemand ook zo'n ervaring en/of tips? Ik voel me echt moedeloos. Mijn kindje huilt zoveel en dat vraagt enorm veel energie van mij. En het zou me deugd doen als ik hem gewoon eens een uurtje overdag in zijn parkje kan leggen om te slapen zodat ik mijn handen eens vrij heb, al is het om even rustig een boterhammetje te eten.
Het vreemde is wel dat hij 's nachts soms tot 6u doorslaapt in zijn cosleeper.