19 Reacties
één maand geleden
Da's echt super herkenbaar. Hier ook 14 weken en net hetzelfde... 's nachts slaapt hij goed en vrij lang door, overdag slaapt hij voor geen meter. Ook enkel op mij of in de draagzak, maar daar is't ook eerst een half uur drama omdat hij niet vast wil zitten en dan valt hij na een tijdje plots in slaap. Wij weten het ook niet helaas...
één maand geleden
Hier ook korte dutjes met huilen tot gevolg. (Hier trouwens ook een reflux baby)
Sommige baby's hebben het moeilijk om 2 slaapcyclussen aan elkaar te koppelen.
Ze worden dan al huilend wakker en zijn moeilijk terug in slaap te krijgen. Terwijl ze eigenlijk wel echt moe zijn.
Als ik hem niet getroost krijg ga ik altijd gaan wandelen met hem tot ongeveer zijn volgende voeding (meestal 30 a 45 min)
Werkt altijd bij hem
Weet ook niet direct hoe ik het anders moet oplossen. En of het een 'probleem' is dat zichzelf oplost met ouder worden of dat het ook oefenen is.
één maand geleden
Reactie op Eskimooo
Da's echt super herkenbaar. Hier ook 14 weken en net hetzelfde... 's nachts ...
Hier inderdaad ook! Zeker naar de avond toe is het standaard minstens 10 minuten huilen vooraleer hij in onze armen in slaap valt. 🫤
Ik had gelezen dat het huilen vanaf 12 weken minder zou worden maar ons zoontje heeft die vergadering precies gemist. 😉
één maand geleden
Reactie op BabyGirl2022
Hier ook korte dutjes met huilen tot gevolg. (Hier trouwens ook een reflux ...
Dank je voor de info! Wandelen helpt bij hem meestal ook maar zelfs dat was vandaag niet goed genoeg. 🫤
Moest je toch nog hulpmiddeltjes ontdekken ben ik altijd geïnteresseerd.
één maand geleden
Herkenbaar, hier ook een meisje 10w die ´s nachts vlot in slaap komt na elke voeding en overdag niet alleen kan slapen. Ik krijg ze niet in slaap tenzij met lichaamscontact of tijdens wandelen in kinderwagen. Langer slapen kan enkel in draagzak of op de borst. Tips en raad altijd welkom!
één maand geleden
Hier overdag ook veel te weinig en te korte dutjes met oververmoeidheid en huilen tot gevolg. De vroedvrouw raadde aan om hem 2 dutjes overdag alleen in de cosleeper/bedje boven te leggen, in het donker en met de slaapzak aan (1x in de voormiddag en 1x in de namiddag). En dan eventuele andere dutjes wel in het park. Ik doe dit sinds hij 12 weken is en is groot verschil (zowel voor hem als voor mezelf). Lukt niet elke dag even goed, en er gaat ook wel wiegen aan vooraf, maar eens hij in slaap gevallen is, doet hij meestal dan dutjes van anderhalf uur tot 2 uur en is hij veel minder vaak oververmoeid. Doodoo aan z’n gezichtje leggen en zingen helpt hem ook om sneller in slaap te vallen. Elk kindje is natuurlijk anders, maar wie weet kan dit helpen.
één maand geleden
Oh lieve mama, je doet dat zo goed 🥰
Je doet zoveel voor je baby’tje en het is jammer dat het niet altijd ‘loont’, maar je bent goed bezig.
Ik herken wel wat dingen uit je verhaal in mijn zoontje. En bij wakkertijd kan hij wel wat kalmeren door naar een boekje te staren met eenvoudige prentjes. Of een liedje luisteren/zingen voor hem. Daar wordt hij terug vrolijk van.
Of gaan wandelen met hem in de draagzak, daar valt hij van in slaap.
Hoe oververmoeider een baby geraakt, hoe moeilijker hij in slaap valt.
Maar het is ook nuttig om eens te kijken wat de wakker/slaaptijden zijn voor de leeftijd van je baby. Soms ontdek je dan dat de wakkertijden op zich wel normaal zijn voor de leeftijd. Maar dat je dan een manier moet zoeken om hem wel te kalmeren tijdens wakkertijd.
Goed bezig! Al je moeite zal uiteindelijk wel iets opleveren. Jouw kindje voelt nu dat jij aaaallles voor hem doet.
één maand geleden
En zo een inbakerdoek works like a charm soms! Het kalmeert mijn overactieve baby meestal wel.
één maand geleden
Reactie op mamawens2024
Oh lieve mama, je doet dat zo goed 🥰
Je doet zoveel voor je baby’tje en he ...
Dank je wel voor je superlieve berichtje. Ik zal inderdaad wat nieuwe activiteiten uitproberen als hij toch echt niet opnieuw wil slapen na zijn dutje.
We hebben inbakeren afgebouwd maar misschien moet ik dat voor zijn parkdutje toch opnieuw even doen 😀 dank je wel voor de tips!
één maand geleden
Hey! Mijn zoontje doet ook alleen maar korte dutjes (met veel wenen vooraf). Ik heb daar al super veel over gelezen en opgezocht 🫢 Wij leggen hem in zijn kamer (donker, stil, geen prikkels). Heb nu voor het eerst een tip geprobeerd die werkt! Vlak voor het moment dat hij normaal wakker wordt, rond 30min of 45min bij ons. Ga je stilletjes zijn kamer in. Wanneer je de eerste tekenen van wakker worden ziet, help je hem terug in slaap. Ik heb tuutje gegeven (die hij niet wou) en drie keer ‘shht’ gezegd en hij is terug in slaap gevallen! Mss iets dat je ook eens kan proberen. Bij ons is het het eerste dat echt werkt 🍀 Ik ben niet van plan om dat met elke dut te doen, maar af en toe zo te zorgen dat hij toch een langer dutje heeft per dag ☺️. Ik duim mee voor jou! Weet hoe lastig het is!
één maand geleden
Dag mama, ik wou dat ik je tips kon geven maar helaas hier exact hetzelfde verhaal (13weken). Ook veel gesukkeld in het begin en krijgt nu sinds 2 weken omeprazol en dit lijkt het gekrijs ook te verminderen. Maar niet elk flesje verloopt vlekkeloos, ook veel krampjes. Daardoor doet hij ook enkel dutjes op mij overdag. Ik snap dus heel goed dat je eens je handen wilt vrij hebben of idd eens rustig eten. Hier lukt dit ook niet 😔 wij zijn begonnen met de middagdutjes boven te doen, volgen altijd hetzelfde ritueel en toch is het elke dag een strijd. Vaak is hij dan ook al na 30min terug wakker en ontroostbaar. 'S nachts doet hij het gelukkig wel beter. Ik heb al gehoord dat dit typisch is voor reflux babytjes... en ik besprak de moeilijke dutjes vandaag ook bij de kinderarts toen we voor zijn RSV vaccin gingen en zij zei dat dit helaas vaak voorkomt op deze leeftijd en dat we "erdoor moeten". Sorry dat ik geen gouden tip heb, maar hopelijk voel je je op deze manier wat minder alleen en onzeker 😘
één maand geleden
Reactie op KimberlyV212
Dag mama, ik wou dat ik je tips kon geven maar helaas hier exact hetzelfde ...
Dank je wel voor je bericht. Het helpt heel erg om te weten dat anderen in hetzelfde schuitje zitten. Na zo'n lange huilbuien begin ik me altijd af te vragen wat ik verkeerd doe. Ik zou gewoon zo graag willen dat hij wat minder "afziet", maar vrees inderdaad dat we hierdoor moeten.
Maar ik trek me op aan deze berichtjes. Het zal dan inderdaad een soort van fase zijn en het zal dan toch niet liggen aan iets dat ik verkeerd doe.
Ik zie gewoon zo vaak babytjes in de winkel.en op terrasjes rustig slapen maar bij ons gaat dat niet. Ergens anders flesje geven is door de reflux al heel vervelend en in slaap vallen en blijven in de buggy gaat niet zonder beweging. Ik hoop dat hij dit snel leert 🤞🏻
Maar heel erg bedankt voor je reactie. Het is toch wat geruststellend voor mij.
één maand geleden
Hoi, hier eentje van 12 weken die vanaf week 5 niet meer sliep overdag! We zijn begonnen met haar apart te leggen in haar bedje voor de dutjes en een vast schema aan te houden (als we thuis zijn natuurlijk). Dus telkens hetzelfde ritueel als ‘s avonds: nieuwe luier, slaapzak aan en naar de kamer voor een eventuele voeding (indien het daarvoor tijd is, maar wij proberen dit wat te timen zodat het uitkomt). Daar drinken in donkere omgeving om rustig te worden en wakker, maar slaperig weg te leggen. 9/10 moet je in het begin nog een paar keer terug, maar even oppakken en wiegen tot ze stopt met huilen helpt hier gewoonlijk. Dan leggen we ze wakker weer terug en ze kan bijna zelfstandig in slaap geraken nu. Misschien eens proberen hem terug naast zijn bedje te wiegen als hij na 30min wakker wordt? Elke baby is natuurlijk anders, vroeg of laat leren ze het toch wel hoor, geen zorgen dus! 🙈
één maand geleden
Hebben ze niet aan 14 weken hun 4de sprongetje want het 4de sprongetje staat er gekent voor dat ze niet meer willen slapen overdag
één maand geleden
Reactie op EDEP
Dank je wel voor je bericht. Het helpt heel erg om te weten dat anderen in ...
Ik vind thegentlekidd en the_nurturingkind trouwens de moeite om te volgen op instagram. Ze schreven ook een boek "zachte nachten". Heeft mij al vaak geholpen om me minder af te vragen wat ik verkeerd doe, mss kan het jou ook helpen 🍀
één maand geleden
Reactie op marliesvuylsteke
Hebben ze niet aan 14 weken hun 4de sprongetje want het 4de sprongetje staa ...
Ik hoop dat het dat is dan. We hebben een dieptepunt bereikt vandaag met een dutje van 6 minuten in de cosleeper en een dutje van 7 minuten in het park. Nadien een halfuur ontroostbaar huilen. Ben zelf mee beginnen huilen. Na het halfuur is hij als een blok op mij in slaap gevallen en nu durf ik hem natuurlijk niet weg te leggen. Zou zo graag gewoon eens een kwartiertje voor mezelf hebben .. Hoop dat het morgen een betere dag wordt.