18 Reacties

één jaar geleden

Hey! Ik denk eerlijk gezegd dat alle hospitalisatieverzekeringen een wachttijd van 9 maanden hebben. Ik weet wel dat je bij CM kan aansluiten en een tussenkomst krijgt als je kiest voor een tweepersoonskamer. Je kan er ook een extra verzekering nemen (zonder wachttijd) waarvoor je een forfait van 25 euro per dag terug krijgt. Lijkt me beter dan niets? Zou zeker eens informeren! Bij CM kan je wel wat puzzelen om toch niet volledig zonder te vallen. Succes!!

één jaar geleden

Dank je voor de tip 🙏🏻🙏🏻 doe ik zeker!

één jaar geleden

Ik mocht bij mijn eerste zwangerschap aansluiten bij Helan tot 3 maanden zwanger. Iemand van mijn familie werkt daar en raadde me wel aan om niet mee te geven dat ik al wist dat ik zwanger was, is dus nog gelukt. Het proberen waard denk ik.

één jaar geleden

Reactie op Hannedehouwer

Ik mocht bij mijn eerste zwangerschap aansluiten bij Helan tot 3 maanden zw ...
Oh absoluut 🙏🏻, ik bel morgen meteen, dank je voor deze tip 💛🤞🏼

één jaar geleden

Reactie op Zoë2024

Oh absoluut 🙏🏻, ik bel morgen meteen, dank je voor deze tip 💛🤞🏼
Geen probleem, succes! 😁

één jaar geleden

De wachttijd van solidaris is 6 maanden bij een hospitalisatie verzekering

één jaar geleden

Reactie op Tutenelb

De wachttijd van solidaris is 6 maanden bij een hospitalisatie verzekering
Dank je, ik check alles! Heel lief xx

één jaar geleden

Ik zit ook bij helan hiervoor

één jaar geleden

Ik heb het zelfde probleem 🙈 Echter denk wel dat mutualiteit ook wel veel dekt en dat het al bij al wel zal meevallen hier in België kwa ziekenhuis kosten? Heb ook aanvraag ingediend tot aansluiting voor hospitalisatie bij dkv maar vrees wachttijd 6 maand en indien ze berekenen zwangerschap achteraf toch gaan merken al wist zwanger was en niet gaan vergoeden. Afwachten ..

één jaar geleden

Reactie op JulieEentweedrie

Ik heb het zelfde probleem 🙈 Echter denk wel dat mutualiteit ook wel veel ...
Gewoon geen 1 persoonskamer nemen. Ik had ook geen hospitalisatieverzekering bij mijn 1ste. Ik denk ik 500 à 600 betaald heb voor men bevalling met epidurale. Ik ben 4 nachten in het ziekenhuis gebleven.(België)

één jaar geleden

Reactie op JulieEentweedrie

Ik heb het zelfde probleem 🙈 Echter denk wel dat mutualiteit ook wel veel ...
Blij dat ik niet alleen ben :))) Ik lees veel verschillende verhalen van meevallen tot verrassingen. Mijn partner gaat ook kijken of ik niet mee naar DKV kan als 2e persoon. Ik hou je op de hoogte. Veel succes voor jou ook, we duimen! Xx

één jaar geleden

Reactie op Maaike C

Gewoon geen 1 persoonskamer nemen. Ik had ook geen hospitalisatieverzekerin ...
Dat valt inderdaad supergoed mee! Als plan B is dit ook een geruststelling, dank je dank je! Xxx

één jaar geleden

Reactie op Zoë2024

Dat valt inderdaad supergoed mee! Als plan B is dit ook een geruststelling ...
En van de 4 nachten lag ik 2 nachten met iemand bij me. En als de ene baby wakker werd, werd de andere wakker waardoor we snachts onze voedingen op hetzelfde moment gaven. En overdag vond ik het nog gezellig , ik had een fijne jonge sociale vrouw dus we zwegen geen minuut 😅

één jaar geleden

Reactie op Maaike C

En van de 4 nachten lag ik 2 nachten met iemand bij me. En als de ene baby ...
Hahaha heerlijk! Klinkt gezellig:))

10 maanden geleden

Reactie op Hannedehouwer

Ik mocht bij mijn eerste zwangerschap aansluiten bij Helan tot 3 maanden zw ...
Net gebeld met helan. Want klant vanaf 1/01/24, hadden telefonisch gesprek gehad begin november. Ik bel en blijkbaar 9 maanden wachttijd, ookal ben ik ongepland zwanger en weet ik het nog maar net..

10 maanden geleden

Veel ziekenhuizen hebben op hun website een pagina met de te verwachten kosten bij veel voorkomende opnames. Daar kan je op kijken wat de verschillen zijn tussen 1 en 2 persoonskamer. Ook je gynaecoloog zou je hieromtrent kunnen informeren. Zodat je de juiste beslissing kan maken voor jouw situatie. Weet dat je niet in het ziekenhuis moet blijven en ondersteuning kan krijgen van een vroedvrouw en eventueel kraamhulp. Deze kosten vind je ook op hun website terug!

10 maanden geleden

Reactie op Nalo

Veel ziekenhuizen hebben op hun website een pagina met de te verwachten kos ...
Dank je!

10 maanden geleden

Reactie op Shatho

Net gebeld met helan. Want klant vanaf 1/01/24, hadden telefonisch gesprek ...
Lijkt me beetje overal zo. Ik heb me intussen gewoon ingeschreven bij men huidige mutualiteit Liberale mut en nog niets gezegd. Het werd me te onoverzichtelijk en zij geven wel andere mooie voordelen als lid bij geboorte. Succes bij jullie keuze :) xx