15 Reacties
één maand geleden
Mijn zoontje (16 weken) drinkt nu ongebeer 150ml
Soms ook eens wat minder.
De ene keer is het bv en de andere keer kv
Maakt niet uit welke melk. Hij drinkt altijd ongeveer hetzelfde
één maand geleden
Reactie op Tabbers1
Het is dus normaal dat ze zoveel drinkt. Ik krijg wel maar ongeweer 70 ml p ...
Normaal hoe meer je kolft hoe meer signaal je geeft aan je borsten om meer melk te maken. Maar daarom is de aantal cc per kolfbeurt niet perse meer. Maar doordat je meer kolft heb je wel een extra voeding
voeding
Versta je m'n uitleg een beetje 😅🤔
één maand geleden
Ik kolf volledig af en 's ochtends is dat meer dan 's avonds. Qua flesje met moedermelk drinkt mijn dochtertje variabel: 90 tot 180 ml.
één maand geleden
Dat laat ze zelf duidelijk blijken. Ze duwt de speen weg wanneer ze wil boeren of ze genoeg heeft. Als ze na 90 ml nog honger heeft is er inderdaad nog zuigbehoefte of weent ze voor meer.
één maand geleden
Volgens mijn vroedvrouw zou mijn dochtertje nu tussen de 120 en 150 moeten drinken volgens haar gewicht en leeftijd (6kg100 en 16weken) maar idd bij borstvoeding zie je niet hoeveel dus raadde ze aan om de flesjes wel minstens 120 te maken.
Als ik een kleiner flesje geef laat ik haar altijd nog even bijdrinken aan mijn borst.
‘s nachts/ sochtends zou je productie een piek hebben dus dan kolf je het meeste, maar als je kindje snachts niet drinkt zou ik ook niet speciaal opstaan om te kolven 😅
Hier drinkt ze altijd maar 1 kant dus als ze dan wat langer slaapt dan sta ik wel regelmatig eens op om de andere kant te kolven want anders begint het te lekken en kan ik ook niet goed meer slapen..
één maand geleden
Reactie op LiezeD94
Volgens mijn vroedvrouw zou mijn dochtertje nu tussen de 120 en 150 moeten ...
Ik zou geen al te grote flesjes geven en zien hoe snel ze opnieuw vraagt om te eten, laat ze haar normale tijd tussen zou ik niet meer geven. Vraagt ze veel vroeger om te drinken kan je wel wat grotere flesjes geven.. Het is altijd een beetje zoeken 😄
één maand geleden
Mijn dochtertje is 15 weken en 6 kg maar ze pakt ook maar kleine flesjes zo tussen de 80 en 110 ml, ze drinkt dan ook wel vaker, nog steeds elke 2 a 3 uur. Een groter flesje maken helpt niet, ze stopt gwn met drinken als ze genoeg heeft. Niet forceren denk ik dan 😅 als ze thuis bij mij is en ‘s nachts ook dan drinkt ze aan de borst dus dan weet ik niet hoeveel ze drinkt