15 Reacties

één maand geleden

Wauw! Als ik flesjes geef ( uitzonderlijk want geef nog gewoon live borstvoeding) drinkt ze maar +-60 ML max 80ml ☺️🙈

één maand geleden

Ja ik schrok er ook van! Ik ben een beetje bang dat ze meer drinkt dan haar buikje aankan. Toen ik live borstvoeding gaf en af ze af en toe een flesje kreeg dronk ze ook niet meer dan 120 ml.

één maand geleden

Mij is verteld dat baby's die bv krijgen wel een grotere zuigbehoefte hebben.. en dus blijven zuigen... Ook al hebben ze geen honger meer.. Mss eens proberen met minder in het flesje en dan tutje voor de zuigbehoefte?

één maand geleden

Onze zoon is 3 maand oud en hij heeft al flesjes van 220ml opgedronken maar ook 130/150 ml.

één maand geleden

Mijn zoontje (16 weken) drinkt nu ongebeer 150ml Soms ook eens wat minder. De ene keer is het bv en de andere keer kv Maakt niet uit welke melk. Hij drinkt altijd ongeveer hetzelfde

één maand geleden

Het is dus normaal dat ze zoveel drinkt. Ik krijg wel maar ongeweer 70 ml per 3u uit mijn borsten dus ik zou dan op den duur niet meer toekomen. Zou dit stijgen naarmate ik meer kolf of zou ik gewoon te weinig aanmaken voor haar?

één maand geleden

Reactie op Tabbers1

Het is dus normaal dat ze zoveel drinkt. Ik krijg wel maar ongeweer 70 ml p ...
Normaal hoe meer je kolft hoe meer signaal je geeft aan je borsten om meer melk te maken. Maar daarom is de aantal cc per kolfbeurt niet perse meer. Maar doordat je meer kolft heb je wel een extra voeding voeding Versta je m'n uitleg een beetje 😅🤔

één maand geleden

Reactie op Tabbers1

Het is dus normaal dat ze zoveel drinkt. Ik krijg wel maar ongeweer 70 ml p ...
In het begin kon ik ook niet veel kolven van hoeveelheid, meestal wast dit rond 40ml. Ik kolf altijd in de ochtend omdat hij genoeg heeft met 1 kant. Nu zit ik rond 100ml

één maand geleden

Ik kolf volledig af en 's ochtends is dat meer dan 's avonds. Qua flesje met moedermelk drinkt mijn dochtertje variabel: 90 tot 180 ml.

één maand geleden

Hoe weet ik of ze nog honger heeft of gewoon zuigebehoefte? Sorry voor al mijn vragen 😅 en heel erg bedankt voor jullie hulp 😊

één maand geleden

Reactie op Tabbers1

Hoe weet ik of ze nog honger heeft of gewoon zuigebehoefte? Sorry voor al m ...
Ik geef voorlopig niet meer dan 220ml omdat ik bang ben dat het anders te veel wordt. Mocht hij nog de behoefte om te zuigen geef ik dan zijn tut en is het oke

één maand geleden

Dat laat ze zelf duidelijk blijken. Ze duwt de speen weg wanneer ze wil boeren of ze genoeg heeft. Als ze na 90 ml nog honger heeft is er inderdaad nog zuigbehoefte of weent ze voor meer.

één maand geleden

Volgens mijn vroedvrouw zou mijn dochtertje nu tussen de 120 en 150 moeten drinken volgens haar gewicht en leeftijd (6kg100 en 16weken) maar idd bij borstvoeding zie je niet hoeveel dus raadde ze aan om de flesjes wel minstens 120 te maken. Als ik een kleiner flesje geef laat ik haar altijd nog even bijdrinken aan mijn borst. ‘s nachts/ sochtends zou je productie een piek hebben dus dan kolf je het meeste, maar als je kindje snachts niet drinkt zou ik ook niet speciaal opstaan om te kolven 😅 Hier drinkt ze altijd maar 1 kant dus als ze dan wat langer slaapt dan sta ik wel regelmatig eens op om de andere kant te kolven want anders begint het te lekken en kan ik ook niet goed meer slapen..

één maand geleden

Reactie op LiezeD94

Volgens mijn vroedvrouw zou mijn dochtertje nu tussen de 120 en 150 moeten ...
Ik zou geen al te grote flesjes geven en zien hoe snel ze opnieuw vraagt om te eten, laat ze haar normale tijd tussen zou ik niet meer geven. Vraagt ze veel vroeger om te drinken kan je wel wat grotere flesjes geven.. Het is altijd een beetje zoeken 😄

één maand geleden

Mijn dochtertje is 15 weken en 6 kg maar ze pakt ook maar kleine flesjes zo tussen de 80 en 110 ml, ze drinkt dan ook wel vaker, nog steeds elke 2 a 3 uur. Een groter flesje maken helpt niet, ze stopt gwn met drinken als ze genoeg heeft. Niet forceren denk ik dan 😅 als ze thuis bij mij is en ‘s nachts ook dan drinkt ze aan de borst dus dan weet ik niet hoeveel ze drinkt