8 Reacties

3 dagen geleden

Kind en gezin niet zo strikt volgen het is ook maar een richtlijn die hoeveelheden 😄 Als je merkt dat je kindje meer nodig heeft gewoon geven!

3 dagen geleden

Idd, elk kindje is anders. Onze pediater zegt dat je 150ml tot 200ml/kg moet rekenen. En dan nog kan het meer zijn. Zolang ze de curve iets of wat volgen en ze gezond zijn, moet je echt niet stressen omtrent overvoeden.

3 dagen geleden

Reactie op sujojo

Idd, elk kindje is anders. Onze pediater zegt dat je 150ml tot 200ml/kg moe ...
Antw op de vraag; Zoon is 18w en drinkt 210ml overdag en 180ml snachts.

3 dagen geleden

Reactie op sujojo

Antw op de vraag; Zoon is 18w en drinkt 210ml overdag en 180ml snachts.
En hoeveel flesjes dan?

3 dagen geleden

Reactie op Valochie

En hoeveel flesjes dan?
6 flesjes dus om de 4u, waarvan 1 flesje afhangt van hoeveel groentepap hij binnenheeft. Soms kunnen we 1 flesje laten vallen, soms niet.

3 dagen geleden

Het gewicht × 150 : door het aantal voedingen. Voorbeeld: 7 × 150 ÷ 6 = 175 ml Dus wat je doet is zeker oké.

3 dagen geleden

Ons zoontje is 16 weken en weegt al een tijdje meer dan 7 kg. We geven hem nu al een 2-tal weken 4 flessen van 180 ml overdag, 1 fles van 150 als droomvoeding en dan nog 1 van ongeveer 120 ‘s nachts. Die 2 laatste zijn vaak niet helemaal op. Het is ook iets te veel, maar sommige baby’s hebben gewoon meer nodig. Onze baby volgt perfect zijn eigen curve, dus ik trek me niets aan van de richtlijnen. 😅

MOD

3 dagen geleden

Vooral doen wat je zelf goed vind en wat je kindje aankan. Je kan evt proberen om een grotere fles te geven en zien hoe dat verloopt. Milla drinkt nog ongeveer 5 flesjes melk ook op een dag maar dan 170cc. Meer heb ik nog niet geprobeerd maar zal wel binnen een paar dagen proberen :)