196 Reacties
5 maanden geleden
Ik was op 27 weken 13 kg bij. Toen ontdekt dat ik zwangerschapsdiabetes heb, ondertussen is het weer een beetje gezakt naar 11,5 kg erbij.
5 maanden geleden
Vandaag 33+4
Ik was rond 32 weken +8kg maar ben de laatste anderhalve week afgevallen. Nu +6,4kg.
Ik heb 3 jaar geleden een maagverkleining gehad dus voel mij hier heel dubbel bij. Tot nu toe groeide de baby goed dus hopelijk blijft hij dit doen. Bij een maagverkleining is de kans groter dat het een kleiner/lichter kindje is en dat die op het einde van de zwangerschap niet genoeg voedingstoffen krijgt en minder goed groeit.
5 maanden geleden
36w +14kg 😬
Moeilijk te verkroppen dat het al 14kg is… Anderzijds zegt iedereen maar hoe mooi zwanger ik ben en ergens hebben ze er wel gelijk in. Ik ben vooral aan mijn buik aangekomen en verder zie ik er zoals voorheen uit. Net zoals ik wou eigenlijk. Ik schrik als ik het gewicht op de weegschaal zie… waar zitten al die kilo’s? En hoe erg ga ik er tegen moeten vechten om ze eraf te krijgen??
5 maanden geleden
Reactie op mamawens2024
36w +14kg 😬
Moeilijk te verkroppen dat het al 14kg is… Anderzijds zegt ie ...
36w5d en +23kg 🙈
Het zat eerst ook allemaal mooi rond mijn buik en borsten en ik had geen probleem met de spiegel enkel met het cijfer op de weegschaal 😅
Maar nu heel veel vocht beginnen vasthouden.. vooral in mijn voeten en onderbenen.. maar ook mijn handen en mijn nek en gezicht moeten er aan geloven.. 😔
Ik probeer mij nog niet druk te maken in hoe ik alles er weer ga af krijgen.. en hoop dat met de bevalling dus baby, vruchtwater en placenta er al een mooi getal zal verdwijnen en dan als het vocht afneemt dit ook al een groot verschil zal geven..😅
Ik ben ook van plan om borstvoeding te geven en dit zou ook helpen om zwangerschapskilo’s kwijt te geraken..
Maar ik ga er vooral niet proberen van wakker liggen en mijn lichaam ook te tijd geven om terug te herstellen.. ze zeggen 9maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren dus een metamorfose gelijk in de boekskes daar ga ik niet op hopen 😅😅