196 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op alohavibes89
Ik heb hetzelfde probleem! 😱 ben nu 27 weken en al +10kg.
In het begin ...
Van sporten naar weinig tot geen sport doet al heel veel voor je gewicht denk ik, maar je kan jezelf dat absoluut niet verwijten. Integendeel, je luistert naar je zwangere lichaam. Dat is toch wat we behoren te doen. 😌😌
Gevarieerder eten vind ik ook moeilijk. Ik was altijd zo’n gezondheidsfreak qua voeding voor mijn zwangerschap, maar sinds de zwangerschapsmisselijkheid enz. en de voorkeuren/afkeren, lukte dat gewoon niet meer.
We kunnen ons er weeral schuldig over voelen, maar zolang het de spuigaten niet uitloopt en we doen ons best, kunnen we onszelf niets verwijten!
7 maanden geleden
Reactie op mamawens2024
Ja 😅 heel gek als je erover nadenkt.
Momenteel vind ik m’n lichaam wel pr ...
Jaaa echt he!
Behalve een dikke buik en borsten blijf ik precies redelijk hetzelfde dus ik vraag het mij soms ook af waar die 7kg zit 😅
Maar ja, ik las wel dat vocht veel weegt en daar zit ons lichaam nu vol van + extra bloed... Het is gelukkig effectief ook niet allemaal vet.
Ik heb woensdag een echo gepland, dan weet ik het je te zeggen! 🙈
7 maanden geleden
Hier een opkikker voor jullie allemaal. Hier ruim 10 kg erbij op 23 weken... vroeg het bij de vroedvrouw en ze zei dat het echt nog ok is...
7 maanden geleden
Reactie op Evelienvk52
Hier een opkikker voor jullie allemaal. Hier ruim 10 kg erbij op 23 weken. ...
Ik ben ondertussen 26w5d en +12kg🙈 maar probeer niet teveel te focussen op mijn gewicht.. ik eet niet super veel en ook zoveel mogelijk gezond maar toch vliegen de kilo’s erbij..
7 maanden geleden
Hier bij de controle van 22w +7kg en de gynaecoloog zei dat het veel was maar niet overdreven. Zolang het nu maar stabiel blijft zei ze dan kom je terug op de curve.
Nu spookt dat door mijn hoofd, want ik blijf natuurlijk rustig aankomen.. ik ga niet te veel op de weegschaal staan en me er ook niet te veel op focussen. Maar het blijft wel een dingetje 😅
7 maanden geleden
Hier 26 w en ongeveer 8 a 9 kg erbij. Lijkt me nog wel oke denk ik. Gynaecoloog heeft er niets speciaals over gezegd dat dit te veel zou zijn...
7 maanden geleden
Morgen 26 weken en al +8kg… gaat vlotjes hier 😅🫣 Had nooit veel zin in suiker/desserts, maar nu kan ik precies aan niets anders denken 😋🍩🍪🎂
7 maanden geleden
27 weken, 12kg bij en volgens de vroedvrouw volledig normaal. ik heb het losgelaten. moet zijn dat de baby het nodig heeft en haar gezondheid staat momenteel voorop ☺️
7 maanden geleden
Reactie op mamawens2024
Je ziet er echt prachtig uit op de foto’s op je profiel.
Dit is ook zo’n ...
Ik zie in de spiegel toch ook een enorm verschil. Mijn bovenbenen verafschuw ik echt. Ik zou echt iedere keer willen huilen als ik in de spiegel kijk. Baby groeit gewoon normaal. Mooi het gemiddelde. Tegenover voor men zwangerschap heb ik inderdaad een veel beter eetpatroon ontwikkeld maar dit is vooral te danken aan de extreme honger en het onverzadigde gevoel. Maar op deze manier is het mentaal moeilijk om te genieten van men zwangerschap en vind dit zo zonde. Gek hoe er zo oorlog in je hoofd kan zijn 🥲
7 maanden geleden
Reactie op Maaike C
Ik zie in de spiegel toch ook een enorm verschil. Mijn bovenbenen verafschu ...
Zo jammer want ik zie een heel mooie vrouw én mama! 😊