196 Reacties

8 maanden geleden

20w zwanger van tweeling. De eerste weken was ik -4kg dus van 72 naar 68 en nu op 20w ben 74.5 dus ben ik dan 2.5 of 6.5kg bijgekomen 🙈 ik vraag mij af of dit veel of weinig is voor een tweeling..?

8 maanden geleden

19w en 7kg bijgekomen 🫨 nog iemand ?

8 maanden geleden

Reactie op Mehak

jup, Hier schommel ik tussen de 7 en 8 kg😬😅

8 maanden geleden

20 weken en +8kg

8 maanden geleden

Reactie op Mehak

Bij mij ging het heel snel de eerste weken maar nu blijf ik hangen op 4 á 5 kilo. Ik ben nu 18+5weken

8 maanden geleden

Hier 21w en 3,5 kg erbij

8 maanden geleden

18+2 weken en +3kg

8 maanden geleden

20 weken +5kg De gynaecoloog zei gisteren dat het perfect op de curve zat dus geen zorgen. Fjieuw 🙂 Ik vind het nochtans erg wennen en voel me soms echt zwaar 🫠

8 maanden geleden

Reactie op Maaike C

Bij mij ging het heel snel de eerste weken maar nu blijf ik hangen op 4 á 5 ...
Bij mij juist hetzelfde…maar ik kom nu 1kg per maand…

8 maanden geleden

20w + 1kg, maakt me soms onzeker maar de baby doet het goed 🍀

8 maanden geleden

Reactie op KimberlyV212

20w + 1kg, maakt me soms onzeker maar de baby doet het goed 🍀
1 kilootje is letterlijk het gewicht van de baby, placenta etc etc. Niets teveel of zo ☺️☺️

8 maanden geleden

Reactie op Mehak

Bij mij juist hetzelfde…maar ik kom nu 1kg per maand…
Wat op zich niet abnormaal is. Als het bij een kilo per maand blijft valt het op het einde wel mee 💋

8 maanden geleden

Ondertussen 20+5 4 kg

8 maanden geleden

Vandaag 22 weken en +3kg

7 maanden geleden

26 weken, 7 kg In het begin had ik het super moeilijk met het bijkomen… Maar nu kan ik het meer aanvaarden. Mijn gynaecoloog kijkt naar een curve die gebaseerd is op BMI en voor mijn (normale) BMI is 7 kg perfect normaal. Als alles zo blijft verlopen, schat ik dat ik zal uitkomen op zo’n 11kg gewichtstoename bij het eind van de zwangerschap. Ik vind dat wel een heftige gedachte weer 😅 11 kg op 9 maanden tijd.

7 maanden geleden

Reactie op mamawens2024

26 weken, 7 kg In het begin had ik het super moeilijk met het bijkomen… Ma ...
Bij mij loopt het exact hetzelfde als bij jou ☺️ +7kg en nu 27weken. De gewichtstoename is de laatste weken wel gestagneerd maar volgens de vroedvrouw zal er inderdaad nog ongeveer 4kg bijkomen in het laatste trimester. Zot he, 11kg.. 🙈

7 maanden geleden

Reactie op Bebecoco

Bij mij loopt het exact hetzelfde als bij jou ☺️ +7kg en nu 27weken. De gew ...
Ja 😅 heel gek als je erover nadenkt. Momenteel vind ik m’n lichaam wel prima zoals het is als ik in de spiegel kijk. Ik heb met de weegschaal meer problemen dan met de spiegel haha. Het gewicht van de baby was 837 gram trouwens op 25+3… matcht dat ook? 😊😊

7 maanden geleden

De laatste 4,5 weken vliegt het eraan. Ik eet echt niet ongezond of enorm veel maar ik kwam van quasi niets eten naar nu normaal eten en beginnen eten in de morgen ipv pas laat in de namiddag. Ik stond deze morgen op de weegschaal en schrok me rot na een week verlof. Tik +9kilo aan en ben pas 24 weken. Wou graag max 12 kilo aankomen maar vrees dit niet haalbaar zal zijn. Voel me ook super onzeker in men eigen lijf

7 maanden geleden

Reactie op Maaike C

De laatste 4,5 weken vliegt het eraan. Ik eet echt niet ongezond of enorm v ...
Ik heb hetzelfde probleem! 😱 ben nu 27 weken en al +10kg. In het begin probeerde ik nog te sporten en gezonder te eten maar dit kon ik niet volhouden. Had te veel last van het sporten (harde buiken en krampen) en gevarieerd eten was ook minder omdat ik veel niet meer binnen kreeg tenzij met veel mayo en dat is ook niet de bedoeling natuurlijk. Ik eet nu niet meer dan 1,5 maand geleden maar ben wel +- 5kg bij 😱 Voor de zwangerschap was ik nog op dieet dus ik vind die weegschaal momenteel ook verschrikkelijk. Mijn gedacht was om ook te eindigen op 10-12 kg.

7 maanden geleden

Reactie op Maaike C

De laatste 4,5 weken vliegt het eraan. Ik eet echt niet ongezond of enorm v ...
Je ziet er echt prachtig uit op de foto’s op je profiel. Dit is ook zo’n kwestie van weegschaal versus spiegel denk ik. De weegschaal doet je misschien schrikken, maar je ziet er echt fantastisch uit. ☺️ Misschien is je baby’tje ook al heel mooi gegroeid/bijgekomen? Je bent goed bezig hoor 😌 klinkt als een gezond eetpatroon dat je hebt ontwikkeld tijdens de zwangerschap. Je doet dus echt wat je baby’tje nodig heeft en da’s al wat telt toch 😍