12 Reacties
één maand geleden
Hey. Mijn zoontje is vandaag 12w oud. Tijdens de laatste controle (2w geleden) woog hij 6kg en meette 61cm. Hij drinkt al een tijdje 180ml, maar lijkt nu toch meer te willen drinken, dus we gaan dit verhogen naar 210ml. Soms drinkt hij de fles leeg, soms niet. Ik denk dat, zolang je kindje de curve volgt en niet ziek is, je je niet te veel zorgen moet maken en haar tempo moet volgen. Tegen ond zeiden ze telkens dat we ons zoontje te veel gaven, maar hij volgt desondanks wel netjes zijn curve. Hij heeft gewoon wat meer nodig lijkt me.
één maand geleden
Mijn kindje is 12 weken en woog vorige week 4kg900 en meet 61cm. Een lange smalle baby dus. Hij krijgt sinds kort flesjes van 150ml en krijgt 5 voedingen per dag en laat er zo’n 4 uur tussen. Ieder kind is anders en ontwikkelt op zijn eigen tempo. Mijn kindje zit ook aan de ondergrens van gewicht maar groeit goed en komt goed aan. Is al van in het begin een lange smalle baby geweest 🙂
één maand geleden
Hier eentje van 29/6, 6kg200 en 62 cm. Drinkt 150ml per keer en 's nachts 180. Ze drinkt ook vaak het flesje niet leeg maar gaat wel steeds beter dus denk misschien gewoon wat geduld. Komt vast wel! Hier laat ze soms wat langer tussen soms niet dus meestal nog 6 voedingen mr ze groeit goed en is een gelukkige baby dus we laten alles zijn gangetje gaan :)
één maand geleden
Reactie op meliah
Omg heb hier echt totaal niet aan gedacht! Net een speen met groter gat geb ...
Hoe lang doet ze dan over een fles? Hier gaat het ofwel heel traag (35min) of met een groter speentje, heel snel (10min)
één maand geleden
Mijn zoontje is 10 weken, 5,5kg en 59,5 cm en drinkt vanaf deze week 5x 180, drinkt soms er 150 van. Gelukkig dat het bij jou beter gaat met de grotere speen
één maand geleden
Ons zoontje van 12 weken weegt 6.040kg. Hij drinkt 5x150 en als hij 's nachts wakker wordt nog eens een zesde voeding van 120ml. We zullen vanaf nu wel al eens een tweetal flessen verhogen naar 180ml (eerste fles 's ochtends en eerste fles 's avonds). We zullen eens kijken wat hij hiermee doet en eventueel alle flessen verhogen naar 180ml als dat nodig blijkt. Als hij op 6 voedingen zit, omdat hij 's nachts wakker wordt (hij slaapt nog niet consistent door), houden we het wel op 150ml per fles.