15 Reacties

één jaar geleden

Ik zit in hetzelfde bootje 😔 maar ik kan mijn cravings echt echttt niet beheersen met als gevolg dat ik heel wat suikerachtige troep naar binnen speel.. dusja, eigen fout hier 🫣

één jaar geleden

Hier hetzelfde, heb constant een gevoel van honger. Maar kan onmogelijk toch blijven eten ….

één jaar geleden

Idem hier 🙋🏼‍♀️, altijd honger en liefst in snoep, suiker, comfortfood Vanaf vandaag ga ik proberen wat strenger voor mezelf te zijn en indien de misselijkheid het toelaat s morgens terug een rustig sportief of yoga momentje inlassen. Op YouTube heb je leuke workout van GrowWithJo en ook voor zwangere dames. Ik ga het alvast proberen zo mijn brein te draaien en iets minder een craving te ondergaan:) Succes xx

één jaar geleden

Ik was bij mijn eerste zwangerschap van 63 naar 81 gegaan. Woog 6 maanden na de bevalling nog steeds 81. Dan op 6 maanden dik 30 kilo af. En langzamer nog enkele kilos verloren. Ik had eigelijk in september ondergewicht met mijn 47 kilo en men maandstonden bleven ook uit. Eens goed dooreen geschud door de gyneacoloog en dan op een dikke maand 4 kilo aangekomen om terug ongesteld te kunnen worden. Woog dus 51 op 4 weken zwangerschap. Nu op 4 weken is er bijna 4 kilo bij. Dit beangstigd me enorm omdat ik bij mijn eerste zwangerschap pas na 24 weken begon aan te komen, pijlsnel toen maar ik zit nu al aan dit tempo. Bij mij persoonlijk denk ik dit vooral komt omdat ik van quasi niets eten naar veel eten ben gegaan. Ik ben een bodemloos vat geworden. Ik heb continue honger. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten maar werk in de supermarkt en als ik een zoete craving heb, kan ik deze niet onderdrukken. Ik wil deze ergens niet onderdrukken omdat ik weet mijn eetpatroon ik 2 jaar aangehouden heb ongezond was en ik mezelf een eetstoornis aangesmeerd heb. Deze is nu gelukkig helemaal verdrongen dankzij de hormonen en dit wil voor een gezond lijf en kind

één jaar geleden

Reactie op Maaike C

Ik was bij mijn eerste zwangerschap van 63 naar 81 gegaan. Woog 6 maanden n ...
Is toch wel wat herkenbaar hier. Bij mijn eerste ZS ben ik van 52kg naar 67kg gegaan ondanks dat ik mijn best deed gezond te blijven eten. Mocht zelfs niks van suikers eten wegens mijn zwangerschapsdiabetes. Uiteindelijk is het mij niet eens gelukt om naar begin gewicht terug te gaan. Wat ik ook obsessief deed. Zat vast op 56,5kg en ben hiermee ook terug zwanger geworden. Nu 8w5 en zit al aan de 2kg gewicht extra dat je mag bijkomen in 1stw trimester. Gaat hier heel snel. Probeer ook erg gezond te blijven eten maar het constant gevoel van honger hebben en echt buikpijn hebben is gewoon erg. Je wil natuurlijk niet meer bijkomen dan je mag in een zwangerschap.

één jaar geleden

Ik heb veel yoghurt, fruit en noten in huis. Ik doe vooral mijn best op dit tijdens de week overdag te eten. Mijn 4-uurtje is bv 1 appel, 2 peren, 2 kiwi's. En 's avonds na het avondeten eet ik dan nog een potje yoghurt met fruit erin (wel zo gekocht, weet dat er suiker inzit maar toch beter dan een zak chips). In het weekend eet ik wel mijn portie chips/koeken

één jaar geleden

En ik eet nu 's middags standaard 1 boterham meer vergelijken met voor de zwangerschap

één jaar geleden

Reactie op abab24

En ik eet nu 's middags standaard 1 boterham meer vergelijken met voor de z ...
Wat eet je tussen je boterhammen?🥪

één jaar geleden

Reactie op Mehak

Meestal kaas of hummus

10 maanden geleden

Reactie op Babyness

Ik zit in hetzelfde bootje 😔 maar ik kan mijn cravings echt echttt niet be ...
Hey ik wilde even nog eens bij jou/jullie horen hoeverre jullie nu zijn met gewicht toename? Bij mij blijft het in speed nog steeds groeien 😳

10 maanden geleden

Reactie op Mehak

Philadelphia light - confituur , Becel omgega 3 boter light… light gesmeerd. Soms gekookte eitjes met komkommer en tomaten….soms sneetje light kaas maar daarmee ben ik al gestopt … en jij?

10 maanden geleden

Reactie op Crissytje

Is toch wel wat herkenbaar hier. Bij mijn eerste ZS ben ik van 52kg naar 67 ...
Sorry ik was niet update van de berichtjes hier…. Ik zie ze nu maar nog pas 😇🙄 Wij zijn ondertussen paar weken verder …bijna 14 weken hier en een buik van 6 maanden 😳😳 en bij jou ? Hoe is het verder met je gewicht toename ? Ik wil eens naar mijn dokter en vragen hoe dat komt dat ik razend snel aan het bij komen ben…. Ik denk toch dat ik normaal eet…. Ik heb zelfs amper zin in warme gewone maaltijden… 🫤

10 maanden geleden

Reactie op Maaike C

Ik was bij mijn eerste zwangerschap van 63 naar 81 gegaan. Woog 6 maanden n ...
En hoe is het nu met je ? Nu dat wij paar weken verder zijn? Ik heb ondertussen een buik van 6 maanden zwanger 🙄😳😳

10 maanden geleden

Reactie op Mehak

En hoe is het nu met je ? Nu dat wij paar weken verder zijn? Ik heb ondertu ...
Het gaat goed! En ik zie er ondertussen ook veel verder uit dan dat ikn daarwerkelijk ben 😜 ik probeer zo gezond mogelijk te eten maar eet toch dagelijks een zoete craving als snoepjes, chocolaatjes of koekjes 🙈 ik kom nu iets minder snel aan en sta op +4.5 à +5kilo ondertussen. Ik weeg me nog steeds niet te veel. Ik hoop ik max 15 kilo aankom deze zwangerschap. Ik zou graag ook wat meer bewegen tijdens mijn zoontje zijn dutje , ik wim graag iets van lichte zwangerschapsfitness doen maar ii eindig altijd zelf met een dutke in de middag 🙈 buiten de vermoeidheid heb ik eigelijk geen last. Ik zal ook nog eens een foto maken want heb nog geen nieuwe , ik heb wel moeite met het veranderende lijf. Veel complimenteren me goedbedoeld ik er nu beter, gezonder uitzie maar deze complimenten doen geen deugd.

10 maanden geleden

Vermoeidheid bij mij ook nog steeds… ben wel bijna 15w.. ik denk ook aan zwangerschaps yoga te doen… heb tot nu toe 3x gedaan in 3 weken 😀 Ook door vermoeidheid… zodra ik meer energie heb zal ik iets meer moeten bewegen en zwangerschap yoga doen… Ik hoop ook om 15 kilo totaal bij te komen maar ik vrees ervoor aangezien nu eerste trimester al 5kg ben aangekomen….