5 Reacties
één maand geleden
Gisteren heeft mijn zoon van 15 weken ook 1150 ml op 🫣. Is niet hetzelfde als bij jou, maar hier bleef hij ook drinken vragen. Hij zit wel al in zijn slaapregressie fase hier. Misschien daarom wat extra hongerig. Nu vandaag ga ik het wel proberen te rekken, want was echt te veel gisteren. Ik ken mensen die inderdaad al gestart zijn met vaste voeding. Maar meestal start je hier pas mee, wanneer ze al vrij sterk zijn in hun nekje en zithouding. En wanneer ze al interesse tonen in vaste voeding. Maar je kan dit best eens navragen bij kinderarts als dit zo blijft. ☺️
één maand geleden
Ons zoontje van 15 weken drinkt al een aantal weken flessen van 200, minstens 5 per dag. Afhankelijk van het uur van de eerste fles, krijgt hij dan 's avonds nog dat bij voor het slapen. Dus 4 per dag lijkt mij wel echt weinig... Nu ja, hangt er ook vanaf hoeveel je kindje weegt en hij groot ze is. Ons zoontje woog bijna een maand geleden al net geen 7kg en was toen al 63cm.
Starten met oefenhapjes mag je niet doen voor 4 maand, de kans op het ontstaan van allergieën is te groot en ze kunnen nog niet goed rechtzitten. Wij zijn wel al wat aan het spelen met een lepel, zodat hij dat leert kennen.
één maand geleden
Ik zou ze dan misschien wat sneller haar flessen geven dus minder tijd tussen laten maar zo hele grote hoeveelheden is eigenlijk niet aangeraden want hun maagje is nog niet zo groot.. en misschien tijdens de fles af en toe pauze of terug een kleine speen zodat het niet zo snel op is? Mijn dochtertje heeft een enorme zuigbehoefte dus na het drinken krijgt ze onmiddellijk haar tutje waar ze nog even goed aan zuigt en dan is ze content 😄