8 Reacties

5 maanden geleden

Hier hetzelfde! Sinds vrijdag krampen en steken. Ondertussen na een controle erachter dat de baarmoederhals verstreken is en er 3 cm opening was maar voorlopig ook heel hard aan het afwachten en liggen. (36 weken vdg)

5 maanden geleden

Reactie op marij22

Hier hetzelfde! Sinds vrijdag krampen en steken. Ondertussen na een control ...
Ik heb morgen mijn 36 weken controle, ik ben ook echt benieuwd of deze oefen weeen al voor verstrijking en ontsluiting heeft gezorgd bij mij. Echt heel benieuwd want ze doen soms echt wel PIJN. Dus hopelijk niet voor niks nu al moeten puffen soms.

5 maanden geleden

Reactie op Yentl 🤍

Ik heb morgen mijn 36 weken controle, ik ben ook echt benieuwd of deze oefe ...
Succes! Ja ik heb niet heel veel pijn gehad maar aangenaam is het niet 🙈 kreeg de raad om rustig aan te doen omdat het bij een tweede veel sneller kan gaan allemaal... Veel goede moed voor de laatste loodjes! 💪

5 maanden geleden

Ik heb al 16 dagen last van ‘voorweeën’, waarschijnlijk ook wel in combinatie met ook gewoon ongemakspijnen. Ze weten dat het ook voorweeën zijn omdat deze al gezorgd hebben voor ontsluiting en verstrijking. Bij mij is het ook nog heel onregelmatig, de eene keer voel ik het heel fel in mijn rug, dan onderbuik, dan volledige buik en soms zelfs vagina/lies. Sommige dagen is het erger als andere dat ik ook echt denk ‘nu is het zo ver’. Ze kunnen echt niet inschatten wanneer de echte weeën zullen gaan beginnen, dit is voor iedereen heel anders. De een heeft geen voorweeën, de andere 1 dag en nog andere zoals mij misschien wel 3 weken. Jammer genoeg zegt het dus niets over wanneer je gaat bevallen.

5 maanden geleden

Hier ook sinds vrijdag weeën. Baarmoederhals volledig verstreken hoofdje helemaal tegen de Baarmoederhals, maar 1 cm ontsluiting tijdens een wee. Ben nu 36 weken 3 dagen. Heb gisteren om het uur weeën gehad. Vandaag weer heel kort op elkaar. Morgen moet ik terug op controle gaan bij de gynaecoloog. Op verloskamer hebben ze me 1 nacht opgenomen de vrijdag. Ze hebben toen gezegd dat ik een sluimerarbeid heb die heel traag evolueert. Omdat ik 36 weken ben geven ze je niets om ontsluiting op te wekken of om ze te stoppen.

5 maanden geleden

Ik heb dit gevoel ook, ik denk aan indalingsweeën. En lees op internet dat deze weeën bij een 2de zwangerschap meestal in de avond zijn en dit is zo bij mij. Mijn lichaam is zich aan het voorbereiden. Woensdag 38 weken. Morgen op controle bij de gynaecoloog, dan weet ik meer. Vind het zelf zo spannend want is allemaal nieuw. Bij mijn 1ste zwangerschap is mijn water gebroken op 35 weken en zoontje geboren dus heb dit nooit gehad 🫢🥰

5 maanden geleden

Ik heb dit ook meer en meer! Gisterenavond leken het ineens zelfs weeën. Pijnlijke kramp in mijn onderbuik die heviger werden en dan weer afzwakte... Is na een uurtje vanzelf gestopt. Zouden dat indalingsweeën zijn of oefenweeën? Ik kan er echt geen verschil uit opmaken 🙈

5 maanden geleden

Ik voel ook vanalles maar heb geen idee wat het is 😅 buik staat steeds heel hard en gespannen en vandaag al de hele dag krampen… beetje zoals menstruatiepijn… spannend 🫣