12 Reacties

2 dagen geleden

Onze zoon is bijna 19w. Wij geven 150gr groentepap (1/3 aardappel - 2/3 groente) en als alles op is geven we beetje water ipv melk. Sinds gisteren ben ik begonnen met wat oefenhapjes halve banaan, daarna heeft hij wel nog wat melk gedronken.

2 dagen geleden

Reactie op yaravdw

Onze zoon is bijna 19w. Wij geven 150gr groentepap (1/3 aardappel - 2/3 gro ...
Hoeveel melk geef je er bij dan?

2 dagen geleden

Onze dochter is 17 weken, wij geven nog geen vaste voeding. Wij gaan dit nog even uitstellen.

2 dagen geleden

Reactie op opaarde

Hoeveel melk geef je er bij dan?
Ik geef borstvoeding dus weet dan nie echt hoeveel hij zou drinken. Maar mocht hij bv maar 100gr vaste voeding eten over de middag geef ik nog 60ml bij. Ik probeer te rekenen tot aan een totaal van 160. ( 100gr + 60 ml)

2 dagen geleden

Reactie op yaravdw

Onze zoon is bijna 19w. Wij geven 150gr groentepap (1/3 aardappel - 2/3 gro ...
Onder de 6 maanden wordt water sterk afgeraden wegens het verstoren van de elektrolytenbalans en het natriumgehalte dat daalt als ze water drinken. Je bent beter van wat melk of borstvoeding te geven al is het maar gewoon om de mond te spoelen na het eten ☺️

2 dagen geleden

Reactie op LiezeD94

Onder de 6 maanden wordt water sterk afgeraden wegens het verstoren van de ...
Klopt! En daardoor rechtstreeks niet zo goed voor de niertjes!

2 dagen geleden

Reactie op LiezeD94

Onder de 6 maanden wordt water sterk afgeraden wegens het verstoren van de ...
Me vroedvrouw vertelde me na een volledige portie vaste voeding dat een beetje water geen kwaad kon. Op andere momenten werd het inderdaad afgeraden

één dag geleden

Onze dochter is 20 weken en krijgt borstvoeding, we wilden wachten tot ze een half jaar is. Vorige week het toch niet kunnen laten en eens wat wortelpuree laten proeven, vond ze vreselijk 😂 dus we wachten nog wat af tot ze eraan toe is

één dag geleden

Hier willen we ook proberen wachten tot ze 6 maanden is. Blij om te lezen dat ik niet alleen ben. Ik kreeg het gevoel dat iedereen al op 4 maanden begon

20 uur geleden

Reactie op Babyvdh

Hier willen we ook proberen wachten tot ze 6 maanden is. Blij om te lezen d ...
Nee hoor, wij wachten ook!

19 uur geleden

Reactie op Babyvdh

Zeker niet mee inzitten. Jullie kiezen dat zelf ☺️ Bij ons moet hij binnenkort naar de creche en ik had graag gehad dat hij dan al vaste voeding at. Daarmee zijn we gestart aan 4 maanden

15 uur geleden

Reactie op Babyvdh

Graag gedaan, ik voelde me ook een beetje alleen 🤗