29 Reacties
2 maanden geleden
Hier is ons meisje 10 weken en was vorige week 59 cm en 4,5 kg.
Ik denk echt dat dit op die leeftijd nog heel erg schommelt en moeilijk te vergelijken is. Zij is op 10 weken tijd 10 cm gegroeid en 1,7 kg bijgekomen. Ik denk dat het belangrijker is om naar zijn eigen groeicurve te kijken dan dat je het echt kan vergelijken met andere kindjes 🥰 zolang hij goed groeit op zijn eigen curve 🙂
MOD
2 maanden geleden
Milla is 9 weken en weegt 5kg en meet 59cm.
Je kan niet echt vergelijken doordat ieder kindje anders geboren is als je me begrijpt :)
Zolang ze de curve goed volgen hoef je je zeker geen zorgen te maken ;)
Mijn oudste word 9 dit jaar en is pas 116cm groot en weegt maar 19kg zeker 🙈😆 die is pas klein dus zeker nu nog geen zorgen maken
2 maanden geleden
61cm en 6kg530 op 11 weken. Maar hangt allemaal af van hoe groot en zwaar je baby was bij de geboorte he. Sowieso zijn dat allemaal gemiddelden en ook volwassenen zijn niet allemaal even groot en dik, dus zou raar zijn moest dat bij baby's wel zo zijn. Zolang de baby groeit en bij komt, moet je je geen zorgen maken.
2 maanden geleden
Op 9 weken woog mijn kindje ongeveer 5,350 kg en was hij 58 cm.
Ik vind dat je alles een beetje in perspectief moet zien naargelang jouw baby’s geboortegewicht, maar ook hoe groot of klein jullie als ouders zelf zijn.
Ik ken nog ouders die gewoon beiden redelijk klein van gestalte zijn en zij hebben ook een kindje dat redelijk klein is volgens de curve en ietwat fragieler. Dat is dan ergens wel ‘normaal’ denk ik. Niemand verwacht dat die kleine dan een halve meter groter zal worden dan z’n ouders.
Laat je er niets in wijsmaken of laat je niet veroordelen door anderen. Zolang je baby goed eet, kan je volgens mij ook niets meer doen?? We hebben niet alles in de hand als ouders.
één maand geleden
Bijna 12 weken en hij weegt 4kg900 en 61cm. Is al altijd een lange smalle baby geweest 🙃