12 Reacties

6 maanden geleden

Bedoel je meer steken in je vagina van onder en precies da je daar spierpijn hebt ?

6 maanden geleden

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld. Volgens mij is dit bekkenpijn. Ik omschrijf het altijd alsof er een bankschroef tussen mijn benen juist een tikje te ver open staat. Heb je ook pijn bij het ‘openen’ van je benen zoals traplopen enzo?

6 maanden geleden

Hoi, ik heb rond 20 of 22 weken ook een paar dagen zo'n gevoel gehad. Ik ben ermee naar de kine geweest. Vooral opgelet met dingen tillen, niet op 1 bren steunen of rechtstaan met je benen ver uit elkaar,... veel yoga. Volgens de kine was het een normaal gevoel omdat je spieren en gewrichten week worden. Ik heb er sinds geen last meer van gehad.

6 maanden geleden

Mijn gynaecoloog zei dat het bekkenpijn is, heb het zelf ook sinds ongeveer 28 weken

6 maanden geleden

Reactie op Wondertjevanme

Bedoel je meer steken in je vagina van onder en precies da je daar spierpij ...
Alsof je de hele dag op een harde bank hebt gezeten?

6 maanden geleden

Reactie op Elca

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld. Volgens mij is dit bekkenpijn. Ik omsch ...
Bij elke beweging, zelfs van zijde veranderen in bed

6 maanden geleden

Wat mij ook hielp is warmte! Zetelverwarming in de auto en een kersenpit kussen. Ik zou zeker een kinesist aanraden om het wat te verlichten

6 maanden geleden

Reactie op cabo93

Wat mij ook hielp is warmte! Zetelverwarming in de auto en een kersenpit ku ...
Ja het zit echt in de ‘schacht’ dus kan er niet aan met warmte? Lijkt alsof ik net bevallen ben. Hopelijk is het snel voorbij :-)

6 maanden geleden

Ik snap wat je bedoelt! Ik heb het gewoon wat tussen mijn benen gestoken en erop gaan zitten. De warmte straalt dan wat door tot op de juiste plek. Ik hoop ook echt voor jou dat het snel weg trekt!!

6 maanden geleden

Reactie op tra

Bij elke beweging, zelfs van zijde veranderen in bed
Ja! Bij mij helpt prenatale kine met combinatie van osteopathie! Zeker ook eens proberen! Ik denk dat het bekken instabiliteit is. Dan komt je bekken inderdaad open te staan wat een stuk nodig is om goed te kunnen bevallen, maar wat erg pijnlijk is!

6 maanden geleden

Reactie op cabo93

Ik snap wat je bedoelt! Ik heb het gewoon wat tussen mijn benen gestoken en ...
Top eens proberen :-)

6 maanden geleden

Hier net hetzelfde, het is inderdaad bekkeninstabiliteit. Ik voel het vooral in mijn schaambeen dus vooraan/binnenin. ‘s nachts bij elke keer omdraaien wordt ik wakker van pijnlijk gevoel daar. De meeste voelen bekkeninstabiliteit echter aan het staartbeen of onderrug. Er valt niet veel aan te doen behalve: letten op wat het uitlokt en dat vermijden, prenatale kine (bekkenbodemspieren versterken), niet te vaak met benen wijd gaan zitten (en al zeker niet teveel stretchen) en kracht liefst op beide benen tegelijk bv: bij uitstappen auto eerst 2 benen eruit en dan pas rechtstaan. Hopelijk valt het allemaal mee ❤️