13 Reacties
2 maanden geleden
Wij geven gaviscon met een spuit en spuiten dat in de kaakholte in de mond, wat naar achter toe. Dat blijft over het algemeen wel binnen. Wij geven 1ml per keer, in drie stukjes spuiten we dat in de mond zodat ze niet te veel ineens binnen krijgt. Wij moeten dit enkel na het drinken geven, 1ml per keer. We merken zoiets in elk geval niet op, maar ze heeft wel minder last van verborgen reflux dus we zijn wel geholpen.
2 maanden geleden
Reactie op Kattenloverke
Wij geven gaviscon met een spuit en spuiten dat in de kaakholte in de mond ...
Dus je bedoelt na elke voeding 1 ml?
Ik ben aan het denken dat de 2 ml ineens heel veel is en haar maagje de volgende voeding daardoor niet accepteert.
Als ik het achteraan haar keel spuit, vertikt ze het om te slikken en spuugt ze het ook echt uit 🙈 dankjewel! Morgen probeer ik eens door het in haar kaak te spuiten :)
2 maanden geleden
Hey! Wij hebben onze zoon ook Gaviscon gegeven voor zijn reflux.
Onze kinderarts raadde aan om na elk papje een dosis te geven (tot max 6 x per dag), dit was bij ons telkens 1,5ml. Gaviscon legt een beschermlaag op de eventuele wondjes in de keel waardoor er aangeraden wordt om het kindje nadien niet meer te laten drinken tot volgend papje. Anders verliest het dus zijn effect zei ze.. Wij gaven dus na elk papje opnieuw gaviscon.
Wat bij ons ook een probleem was, was de ‘gaviscon baby’ fles, onze zoon vond dit vreselijk vies met die bananensmaak. Tufte altijd alles meteen uit en begon te krijsen. Kinderarts raadde hiervoor de ‘volwassen versie’ van gaviscon aan, daar zit anijs in en deze smaak zijn de baby’s gewoon van de vitamine D.
Wij gaven het ook met een spuitje, in de zijkant van de kaak, aangezien ze dan slikreflex hebben.
Veel succes!
2 maanden geleden
Reactie op sharverb
Dus je bedoelt na elke voeding 1 ml?
Ik ben aan het denken dat de 2 ml ine ...
Minimaal 6 keer per dag, liefst 8 keer. Dat is niet bij elke voeding want ze komt nog op een 12 keer bv per dag. Onze dochter is nu wel 6-7 weken, daar hangt de dosis ook van af.
2 maanden geleden
Hier ook gaviscon
Wij merkte op dat de fles nadien juist veel beter ging. Wij spuiten de hoeveelheid er ook niet direct in
één maand geleden
Reactie op sharverb
Meng je dit dan in de melk? Of gewoon in de speen van de fles aangeboden?
Mag normaal niet met melk mengen want dan heeft het geen effect.
Je moet het na de melk geven want dat legt een film laagje over je melk.
Ik gaf het eerst in een speentje. Maar m'n zoontje drinkt het niet graag en het duurde echt lang tegen dat die speen leeg was.
Dus doen we het gewoon met het meegeleverde spuitje.
Hij vindt het nog steeds niet leuk. Maar 2min troosten en klaar
één maand geleden
Reactie op BabyGirl2022
Mag normaal niet met melk mengen want dan heeft het geen effect.
Je moet he ...
Wel ik doe het ook niet in de melk :) we bijten even door. Ze vindt het inderdaad ook duidelijk niet lekker. Andere zaken zuigt ze wel gewoon zelf op in het speentje van een fles. Maar dit spuiten we gewoon geleidelijk aan in haar mondje. Ze doet er wel alles aan om het te kunnen uitspuwen en huilt dan heel erg. Maar het helpt haar gelukkig wel 😌
één maand geleden
Hier ook Gaviscon.
Onze apotheek zei dat we het 1,5u na de voeding moesten geven zodat het maagje leeg is.. maar hier lees ik vooral dat jullie het meteen na de voeding geven of? 🤔
één maand geleden
Reactie op GrowingChaos
Hier ook Gaviscon.
Onze apotheek zei dat we het 1,5u na de voeding moeste ...
Slaapt jouw kindje niet dan?
één maand geleden
Reactie op Rnnuo
Wat zei de kinderarts hoe je het moet geven?
Het is op aanraden van de vroedvrouw en apotheker, omdat hij al zo lang afziet.. de kinderarts heeft pas binnen een week plaats.
één maand geleden
Reactie op BabyGirl2022
Slaapt jouw kindje niet dan?
Soms wel, meestal niet. Hij geeft dan vaak nog verteerde melk over en weent ook zeer lang.