4 Reacties

15 dagen geleden

Wij hebben ook een fomo baby, nu 18w. Vanaf 4w slaapt ze overdag in het donker in haar bedje, te veel licht hield haar constant bezig. Moet wel zeggen dat ik haar ook vanaf w4 ge slaaptraind heb, waardoor dutten nu wel zeer goed gaan. Wisselend succes is een eerste stap, alle begin is moeilijk, zeker volhouden. Telkens zelfde routine aanhouden per dut, niet te snel van (troost)methode veranderen. (elke verandering is een extra prikkel die verwerkt moet worden)

15 dagen geleden

Heb je ergens je inspiratie gehaald voor de slaaptraining? Ik ben nog twee maanden thuis, dus wil er wel werk van maken voor ze naar de crèche gaat

15 dagen geleden

Reactie op Anoniem002

Heb je ergens je inspiratie gehaald voor de slaaptraining? Ik ben nog twee ...
Ik heb de eerste 2 cursussen gekocht van snuggles en Dreams en haalde hier de grote lijnen uit, paste het aan naar wat voor onze dochter werkte. Zo adviseert ze oa om elke dut in het donker te doen vanaf 8w dacht ik.

15 dagen geleden

Hier hetzelfde probleem. Overdag slapen is echt een ramp. Sinds een paar weken probeer ik hem ook overdag boven in zijn bed in het donker te leggen. In de voormiddag lukt dat echt niet altijd en als het wel lukt, is het vaak maar voor een half uur. In de namiddag gaat het gemakkelijker en slaapt hij meestal een uur, soms 2. Voor de rest hier ook enkel draagzak, maar dat duurt tegenwoordig ook meer dan een half uur voor hij in slaap valt. 's Avonds in de zetel op mij lukt ook vaak wel. Echt gaan slapen lukt niet voor 22u, na zijn laatste voeding. Maar dan slaapt hij wel heel snel en goed tot ergens tussen 4u en 6u30. Als ik niet moet werken, slaapt hij erna nog tot eind 8u. Maar in totaal is dat dus wel extreem veel te weinig voor een baby van die leeftijd...